Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Het Coronavirus



Bericht door marjasjaak »

In het Verenigd Koninkrijk proberen ze om nog voor de Kerst de Corona dreiging volledig uit te roeien.
Zij lopen voor op Europa (leve de Brexit :crazy: ?) Er lopen al 2 proeven voor extra vaccineren (een 3e prik).
Bron: NOS liveblog.
Sjaak.
AadenAnke
Berichten: 13178
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Die van de wolf en het schaap vind ik sprekender :lol:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zwerfsteen »

zwerf-busje schreef:
wo 05 mei 2021, 15:03
Je hoeft geen millenial te zijn omdat lastig te vinden.
Ik ben van 1966 maar val in de griepprikgroep, dus (lijkt erop) binnenkort aan de beurt.
Mijn ega is van 1964, en heeft geen medische indicatie, dus wanneer die aan de beurt is...

Dus ja beklemmend en bevrijdend, ik snap beide ideeen wel.
Mijn volwassen kinderen met hun gezinnen zijn ook, zoals het er nu naar uit ziet, ook nog lang niet aan de beurt.
Maar ze begrijpen donders goed dat de ouderen er niets aan kunnen doen dat zij eerder zijn gevaccineerd.
En daar ging het mij om toen ik het woord millenials opschreef, het wel of niet hebben van een vaccinatiepaspoort mag natuurlijk nooit een reden zijn dat er scheve ogen tussen generaties zijn.
Niemand kan er iets aan doen dat niet iedereen in dezelfde week is gevaccineerd.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
zwerf-busje
Berichten: 864
Lid geworden op: za 24 nov 2018, 11:09
Locatie: Sweet Lake City

Re: Het Coronavirus



Bericht door zwerf-busje »

@ Zwerfsteen: Dat schreef ik toch ook niet?

ik merk vooral dat het feit dat ik binnenkort aan de beurt ben bevrijdend aanvoelt, maar dat het feit dat mijn vrouw nog niet gevaccineerd gaat worden beklemmend aanvoelt, want dan kunnen we nog niet op pad naar het buitenland.

Maar ik merk al, deelnemen aan dit soort topics is niet goed voor mijn stress-level...
Laatst gewijzigd door zwerf-busje op wo 05 mei 2021, 15:37, 4 keer totaal gewijzigd.
Groet Ruud
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zwerfsteen »

Dan zal ik je verkeerd begrepen hebben Ruud.
Excuses. :cheers:
Groet,
Leny en Pieter
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

Zwerfsteen schreef:
wo 05 mei 2021, 14:35
Het enige wat ik zuur vind is dat het nog wel enige tijd zal duren eer iedereen (die dat wil natuurlijk) een volledige vaccinatie zal hebben gekregen en dat zal voor een groot aantal mensen betekenen dat ze deze zomer toch aangewezen zijn op een negatieve pcr test.
Veel millenials zullen dat wel weer oneerlijk vinden en met scheve ogen naar de ouderen kijken.
Ik vind ook dat zolang niet iedereen de kans heeft gehad te vaccineren voor iedereen een negatieve pcr test moet gelden als ze iets willen invoeren voor reizen. Iedereen gelijk behandelen. Net als in het begin alle jongeren ook alle regels moeten volgen voor de ouderen moeten nu de ouderen ook alle regels volgen net als de jongeren.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Je mag ook een keer covid gehad hebben...
De regels zijn: óf volledig gevaccineerd, óf een negatieve pcr test, óf een recent (6 maanden, geloof ik) doorgemaakte covid infectie.
Laatst gewijzigd door Jan en Simonne op wo 05 mei 2021, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
AadenAnke
Berichten: 13178
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Het is gewoon pure leeftijdsdiscriminatie :lol: omdat ik 64 ben van bouwjaar 56 krijg ik het ongewilde AZ en dan moet ik 12 weken wachten voor de 2e en dus voor een paspoort alle andere leeftijdsgroepen krijgen iets met maar 4 weken wachttijd ze krijgen later de 1e prik en mogen eerder weg alleen maar omdat ik van 56 ben :bang: het is niet eerlijk ik wil mijn 2e binnen 8 weken!
Zou ik met een kortgeding bij de rechter een kans maken denken jullie? :lol:

Gr. Van Aad die zich zit te vervelen :shh:
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zwerfsteen »

WimZ schreef:
wo 05 mei 2021, 15:37
..... Net als in het begin alle jongeren ook alle regels moeten volgen voor de ouderen moeten nu de ouderen ook alle regels volgen net als de jongeren.
Heb ik iets gemist?
Ik dacht dat in het begin iedereen de regels moest volgen en dat ook voor iedereen deed en niet alleen de jongeren voor de ouderen.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

En dan zal beklemmend ook nog verschillend worden uitgelegd. Ik blijf in juni voor mijn vakantie in eigen land. Nou erg beklemmend hoor (not). Meeste mensen hebben geen idee waar ze het over hebben (mijn mening).
Afbeelding
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

Zwerfsteen schreef:
wo 05 mei 2021, 16:01
WimZ schreef:
wo 05 mei 2021, 15:37
..... Net als in het begin alle jongeren ook alle regels moeten volgen voor de ouderen moeten nu de ouderen ook alle regels volgen net als de jongeren.
Heb ik iets gemist?
Ik dacht dat in het begin iedereen de regels moest volgen en dat ook voor iedereen deed en niet alleen de jongeren voor de ouderen.
Nee, niet alleen jongeren voor ouderen. Maar jongeren hadden geen last van covid en konden dus ook gewoon doorgaan met vakantie. Maar dat was eng voor ouderen want die konden het dan van jongeren krijgen.
Doe mee met de maatregelen is het niet voor jezelf dan is het voor de ouderen, anders heb jij misschien de dood op je geweten van je opa of oma. (Ik hoor het ze nog zeggen, ook hier op het forum, dus dat heb je misschien inderdaad gemist.)
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zwerfsteen »

En dat geldt nog.
Dat jongeren geen last van het virus hadden bleek dus een misverstand.
Maar ik weet nu uit welke hoek de wind waait.
De groeten.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Jan en Simonne schreef:Je mag ook een keer covid gehad hebben...
De regels zijn: óf volledig gevaccineerd, óf een negatieve pcr test, óf een recent (6 maanden, geloof ik) doorgemaakte covid infectie.
Doorgemaakte Covid infectie staat voor de eerste vaccinatieprik.
Voor een volledige dekking moet je er dus 2 hebben als P, M of AZ gebruikt worden.
Dit even voor de volledigheid ;-)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Dafluc schreef:En dan zal beklemmend ook nog verschillend worden uitgelegd. Ik blijf in juni voor mijn vakantie in eigen land. Nou erg beklemmend hoor (not). Meeste mensen hebben geen idee waar ze het over hebben (mijn mening).
Heb wel eens collega’s gehad die totaal niet snapten wat er aan was, reizen naar verre buitenlanden.
Sommigen vroegen me zelfs om er niet meer over te vertellen omdat ze zich er totaal niets bij voor konden stellen.
Een vakantie naar Oostenrijk vonden ze bij wijze van spreken al een avontuur ;-)
Zo zijn er zoveel meningen, en denkbeelden ;-)
Maar als je eenmaal van die vrijheid geproefd hebt……..
Plaats reactie