Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Yep. Maar beter een versie met een QR-code...


Paul
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Dit artikel die zojuist in de VK werd geplaatst zal wel achter een betaalmuur zitten, van daar een kopie van een gedeelte:



Onzuiverheden in vaccin mogelijk oorzaak van problemen AstraZeneca
De zeer zeldzame, maar gevaarlijke bijwerking van het coronavaccin van AstraZeneca is misschien te voorkomen door de vaccins beter op te zuiveren. Het vaccin blijkt minuscule restjes te bevatten van wel duizend stoffen die daar helemaal niet horen, hebben Duitse wetenschappers ontdekt.

Maarten Keulemans22 april 2021, 12:01

Die stoffen zouden wel eens voor de kettingreactie kunnen zorgen die in zeer zeldzame gevallen leidt tot de ongewone trombose in combinatie met bloedplaatjestekort. Die bijwerking trof tot dusver ook acht Nederlanders en kostte er één het leven. Dat zou betekenen dat de bijwerking typisch een gevaar is van vaccins zoals dat van AstraZeneca, Janssen en mogelijk het Spoetnik-vaccin uit Rusland – en niet van die van Pfizer en Moderna.

Voordeel is dat het probleem ‘mogelijk oplosbaar’ is, aldus de Duitsers in een voorpublicatie, ‘door onzuiverheden in het vaccin te verminderen’. Een ‘interessante gedachte’, reageert hoogleraar epidemiologie Frits Rosendaal (LUMC). ‘Dit verklaart misschien waarom het lijkt uit te maken op welke plek in de wereld het vaccin wordt gemaakt.’ Zo is er in India na 83 miljoen prikken nog geen enkel geval van de trombose bekend.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

:shock:
Als dat echt zo is, zou dat wel eens grote implicaties kunnen hebben, juridisch gesproken.

Intussen wil de EU geen AZ meer, buiten de order die al gedaan is.
The European Union is declining an option to order an additional 100 million doses of coronavirus vaccine from AstraZeneca, a spokesman said Thursday.
The move follows months of public criticism of the drug maker by European officials.

The European Commission did not exercise the option to buy the doses and the deadline for it has now passed, Commission spokesperson for health Stefan de Keersmaecker said.

The Commission is focusing on getting delivery of the 300 million doses it initially ordered, he said.

"In the first quarter, 30 million doses were delivered, which is less than what was contractually expected. For the second quarter, the contract provided for 180 million doses. The company said it was able to deliver 70 million doses," he said.

European officials have been publicly furious that AstraZeneca has delivered fewer doses than the EU says it ordered, prompting the bloc to impose export restrictions on doses manufactured in the EU. The company has cited delays in production.

The news comes a day after Norway announced that it will send 16,000 doses of the AstraZeneca vaccine to Iceland, according to a statement from the Icelandic Directorate of Health.
Bron: CNN
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Janssen en Janssen wordt inmiddels ook alleen nog maar in NL gemaakt.
De fabriek in de US die het spul ook maakte (en ook voor AZ produceerde ) is op last van de overheid gesloten.
Was productietechnisch een grote, vieze zooi.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Dat kan je je toch niet voorstellen?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Ik heb in mijn hele jonge jaren wel eens meegewerkt aan de productie van grondstoffen voor penicilline.
Kostte goud geld maar werd in dezelfde fabriek gemaakt als onder andere chemicaliën voor mijnbouw en papierindustrie.
En daar kon je ook niet altijd, of vaker niet dan wel, van de grond eten :D
Dus ik durf daar, voor de verandering :-), eens geen hele harde uitspraken over te doen.
Maar in het verhaal werd met name gefocust op aftandse installaties en bijbehorende cultuur.
Zal niet voor niets zijn geweest dat de faciliteit gesloten is.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

En intussen is het niet nodig om vluchten uit India stop te zetten, want "testen en quarantaine" doen het goed.
Ik geloof niet dat er iets is geleerd in het afgelopen jaar.
https://nos.nl/artikel/2377764-de-jonge ... india.html
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Als ik op bv Discovery zie hoe het er toegaat in de industrie en werkplaatsen van het machtigste land ter wereld, dan begrijp ik dat wel.
Investeren in iets wat al 100 jaar goed werkt? Das dom om te doen.
Men gaat liever op de grond liggen om aan een auto te sleutelen dan een hefbrug kopen.
Dus kan ik me er wel een beeld bij maken :D

Theo
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Op nu.nl beweert v Dissel dat vluchten stoppen van/naar landen waar het slecht gaat, niet helpt..
Volgens Van Dissel kan deze mutatie echter ook op andere manieren het land binnenkomen, bijvoorbeeld door besmette Nederlanders die via een ander Europees land naar India zijn afgereisd.
Kan niet.
Heeft Rutte zelf nog gezegd, ruim een jaar geleden.
Virus komt niet in NL want er zijn geen directe vluchten van China....

Maar dat is ie wrs al weer vergeten..

Paul
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Toen hadden we nog geen testen en quarantaines - afhankelijk of er wel of geen symptomen aanwezig waren - kan ik me herinneren van afgelopen jaar toen wij ook in Azië rondreisden ;-)
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Denk ik ff aan een andere buurman van mij hij is getrouwd met een Canadese zij gingen 4 weken geleden daar heen. Voor vertrek een test bij aankomst een test dan verplicht in een hotel 4e dag testen negatief oké dan mag je de 5e dag het hotel verlaten als je tenminste in thuis quarantaine gaat voor 5 dagen en dat wordt gecontroleerd bij thuiskomst hier in vrijwillige/dringend advies quarantaine en wat denk je

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Afgezien van de Kent mutant weinig uitheemse virusvarianten blijkbaar ;-)
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Tja, Aad...
Ze zijn hier ook pas een jaar bezig om het wettelijk mogelijk te maken om quarantaine te verplichten.


Paul
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ja, ze zitten overal echt bovenop. :roll:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie