Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Als er 8 deskundigen beweren dat het keuze A wordt, zijn er moeiteloos 10 te vinden die zeggen dat het optie B wordt.
De media agenda wordt gerund door de deskundige van de dag. Net zoiets als vroeger de Ruijter.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Maar blijkbaar niet alleen de media agenda ;-)
Anders hadden we nu misschien wat minder last gehad van het zoveelste virus uit het dierenrijk.
Maar zoals Ruud al zegt, er wordt alleen naar het nu gekeken.
En zie je in de toekomst straks weer allerlei hap snap noodoplossingen.
Is het niet omdat dit virus toch verdwenen blijkt te zijn; dan wel voor de volgende.
Als het verleden garanties voor de toekomst gaat geven tenminste.
(Aids, SARS, Ebola, MERS en ons toch weer laten verrassen door een nieuw dierenvirus).
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Dus het achter de deskundige van de dag aanhobbelen heeft niet zoveel zin. Je laat je gek maken zo.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Het Coronavirus



Bericht door bupozaanstad »

Bijna iedereen is het een beetje zat al de corona maatregelen en het liefste willen we dat het is afgelopen met alle beperkingen en dat we ons weer gewoon vrij kunnen bewegen en gaan en staan waar en met wie we willen. Maar als ik dan zie hoe het er vanmiddag weer aan toe ging op het Museumplein https://www.youtube.com/watch?v=jcLXwZCQaJM en in de krant lees dat het in Nederland overal overvol was en heel veel mensen de maatregelen gewoon negeerde dan denk ik dat we voorlopig nog niet van de maatregels af zijn.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7934677 ... -lenteweer

Echt onbegrijpelijk dat dit soort volk het voor de andere gewoon verziekt.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Onbegrijpelijk dat mensen er op uit trekken met dit weer? Terwijl we al een jaar leven met alle beperkingen? Nee, onbegrijpelijk is het zeer zeker niet. Wij zijn vandaag ook gaan fietsen. Er waren veel mensen buiten. Aan de wandel, aan het fietsen, in de zon zitten. Ik vind het juist heel begrijpelijk. Zolang iedereen zijn best doet om afstand te houden valt het wel mee. Al kan ik me voorstellen dat er plekken zijn waar dit op een gegeven moment moeilijk is. Dan moet je daar dus wegwezen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31965
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Hier rijden ze wel NL als BRD auto,s gewoon, wegen in die voor hen verboden zijn :bang:
Horde,s buitenlanders die hier komen recreeeren , en geen boa te zien
Als heel NL zich in eigen land al niet aan de normale gedragsregels kan houden
En de autoriteiten van zowel NL als de buurlanden niks doen aan grens overschrijdend recreatie verkeer

FF met de fiets weg geweest,dit gezien hebbende maar na een paar km weer omgedraaid ::S
En verder heerlijk in tuinonia gezeten

Ik snap de mensen wel ,wil zelf ook ,maar regelgeving zonder handhaving werkt dommigheid in de hand :shh:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

Vorig jaar maart en april was het overal te druk. Te veel mensen in het bos. Veel te druk op het strand. Bij de bollenvelden kon je over de hoofden lopen. Met Pasen mooi weer en weer veel te druk. Zelfs een demonstratie op de dam. Allemaal in het nieuws. Maar nooit werd er daarna gemeten dat er opeens meer besmettingen waren. Dus in de buitenlucht valt het allemaal wel mee met dat langs elkaar heen lopen en elkaar besmetten.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zwerfsteen »

Gisteren fietsten wij ook hier in onze omgeving en merkten dat het best druk werd, daarom besloten we om vandaag in de tuin te blijven.
Heerlijk in de zon met een wijntje erbij, prima uit te houden.
Maar je zult maar ergens 3 hoog achter wonen, logisch toch dat zij er op uit trekken.
Het is gemakkelijk gezegd en geoordeeld door hen die wel andere keuzes hebben.
Groet,
Leny en Pieter
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Natuurlijk is het zo dat met hoe meer beweging, de kansen groter worden dat mensen elkaar besmetten.
Maar het is voor veel mensen simpelweg niet meer vol te houden om alsmaar binnen te zitten.
Hoorde van de week ook een scholier die vertelde dat hij altijd een hekel had aan school, maar niet kan wachten tot hij weer 5 dagen per week mag.
Je zal maar een puber zien en je hormonen springen alle kanten op.
Voor mij is het vol te houden, maar kan me zo goed voorstellen dat het vooral voor jongeren een ramp is.
Zeker omdat zij er nauwelijks ziek van worden (ze kunnen natuurlijk wel anderen besmetten)

Ik maak me ook niet zo druk dat vanmiddag iedereen eropuit ging.
Zelfs niet als je het enigszins terug gaat zien in de cijfers.
Niet dat ik blij ben met stijgende cijfers (áls ze gaan stijgen) maar er moet een balans zitten tussen wat iets kost en wat het oplevert.
Dan heb ik het niet over geld, maar we nemen wel meer maatregelen als samenleving (of nemen juist maatregelen niet) waarvan we weten dat ze tot ziekten of meer doden leiden.
Groet, Ruud
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ja, de cijfers stijgen, deze week 17% besmettingen meer dan vorige week.
Maar ik kan me zo goed voorstellen, dat er mensen zijn, die er weer op uit willen.
En die dan ook hun stinkende best doen, om zich aan de regels te houden.
En dan zeg ik, laat diegenen, die gezegend zijn met een tuin, waar ze ook lekker in kunnen zitten, dan thuisblijven, om de mensen, die het écht nodig hebben, de ruimte te laten.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door MonRoe »

We hebben een heerlijke tuin, maar toch vanmiddag voor 2 uurtjes op de fiets gestapt om 30 km te fietsen, even weer wat beweging. De hele week zitten op een bureau stoel om te werken, autostoel of op de bank is ook niet goed.

Het viel hier trouwens redelijk mee, sommige stukken waren wel druk en ook bij de punten waar bijv. koffie to go te halen was, was het erg druk.

Na het fietsen nog even lekker in de tuin gezeten.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

We hebben in Nederland redelijk veel geregistreerde besmettingen.
Maar met het aantal doden per miljoen inwoners zitten we steevast in de lagere regionen.
België ook overigens.
Die cijfers kunnen verschillende dingen betekenen.
Onze zorg is misschien zo goed dat er meer mensen overleven als ze in het ziekenhuis terecht komen.
We hebben misschien meer besmettingen, maar wel relatief weinig ouderen die besmet raken (ouderen hebben een grotere kans op overlijden)
Meer mensen laten zich testen, dus dan heb je automatisch meer geregistreerde besmettingen. Misschien laten mensen zich in het buitenland minder testen; dan heb je ook minder geregistreerde besmettingen. Wellicht gaan die mensen dan direct naar het ziekenhuis als ze erg ziek zijn of overlijden thuis zonder ooit vooraf getest te zijn.

Al met al doet Nederland het voor zo'n dichtbevolkt land niet slecht.
Vaccinatie ook redelijk op de rit met weinig noemenswaardige problemen.
Groet, Ruud
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Het Coronavirus



Bericht door willemzon »

Ruud ik ben het volledig met je eens.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ik hoorde laatst Kuipers (of Gommers) zeggen, dat ten opzichte van de eerste golf 10% minder mensen overlijdt op de IC, van 30% is dat getal gezakt naar 20% van alle IC-opnames.
Dat zegt toch wel iets.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie