Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Het Coronavirus



Bericht door Premiumliner »

Gaan we het nu hebben over wat ik maar even "politieke correctheid" noem? Als je het bericht van Simonne goed leest dan plaats je dat in de context en ja, dan zouden bepaalde groepen/personen zich beledigd kunnen voelen.
Ik moet plotseling denken aan Max Verstappen die een collega coureur voor Mongool uitschold. Denk je nou echt dat hij daarmee de complete bevolking van Mongolië wilde beledigen? :crazy:
Ik wed dat Simonne geen moment de bedoeling heeft gehad om dat te doen met een grote groep geestelijk gehandicapten.
Overigens denk ik dat ze "vrouws" genoeg is om dat hier zelf ook te melden! :D
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80315
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ach, zo krijg ik er weer kromme tenen van dat iedereen met een mening opeens een forum-boa wordt genoemd.
Ik ga er daarbij maar vanuit dat de echte boa's daarmee niet in een kwaad daglicht worden gesteld.
Iets met slakken en zout en lezen wat je wilt lezen denk ik. Duidelijke uitleg wat de aanleiding is voor het woordgebruik.
Om dat dan letterlijk op te vatten is een beetje flauw. Maar hoe zouden we mensen dan wel mogen noemen die met vechthandschoenen en slagwapens naar een demonstratie gaan? Die stenen uit de straat trekken om de ME te bekogelen? Maatschappelijk ontwricht? Van het padje? Sociaal onaangepast?
Hoe dan ook, zullen we elkaar een beetje met rust laten? Doeslief enzo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Ik vraag mij af hoe de klagers dan iemand noemen die met 150 km op de snelweg aan de rechterzijde ( Vluchtstrook passeren )
Of iemand die je de weg af snijd omdat hij boos op je is
Of keihard op zijn rem gaat staan omdat je hen onbewust wat hinderde..
Of bij je ingebroken heb.

En om weer on Topic te komen wat ze zeggen als hun oude vader en of moeder opa of oma aan corona is overleden en er lopen een partij hufters met spandoeken te demonstreren waarop staat. "Corona Injecties zijn vergif"
Of Corona bestaat niet is een verzinsel van de overheid. Ik weet geen beter namen. Wel erger dus ze hebben nog vriendelijke benamingen gekregen.

Kom op zeg in deze tijd heeft dat tuig gewoon de benamingen die gebruikt zijn. En heeft niks met een andere mening te maken want er is maar 1 oplossing en noodzakelijke mening en dat is spuiten en binnen blijven om van die Corona af te komen.
Tevens gaan we hier eerst klagen over uitspraken die gedaan worden. Terwijl iedereen weet dat de oorzaken liggen juist bij die gasten, meerder oma's en opa's zijn overleden door omdat andere maling aan de rest van de wereld heeft. Zelfs hier beseffen vele nog niet dat de dood en het verderf veroorzaakt wordt door onze medeburgers die die naam burger totaal niet verdienen Dus tuig, schorem. En daar horen de onwetende die besmet zijn dus niet bij die mogelijk door hun werk besmet zijn of bij de groep hulpverleners horen. Maar wel die gasten die weer op het Museum plein hebben lopen gillen en schreeuwen.
Luc noemde de veroorzakers in zijn stukje met de vraag er bij hoe moeten we deze gasten dan noemen.. Ik vind het al zeer verdacht dat er mensen zijn die daar over vallen. De aanval hoort richting aso's daar liggen oorzaken.

Hugo :bang: :bang: :bang: :bang:
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

roma schreef:
zo 17 jan 2021, 21:51
Jan en Simonne schreef:
zo 17 jan 2021, 16:57
Voor diegenen, die zeggen dat ik het woord "debielen" niet mag gebruiken: Dat recht heb ik mij toegeëigend.
Zeer stuitend. Kennelijk ben je er nog trots op ook.
Ik begon als 21jarige mijn carriere met een oudste jongensgroep imbecielen, jongens van 20 en 21 met de verstandelijke vermogens van een 6- of 7jarige. Imbeciel is nog een graadje zwaarder dan debiel. Nooit, maar dan ook nooit heb ik iemand voor imbeciel of debiel uitgemaakt. En dat doe ik bij jou ook niet, maar enig fatsoen ontbreekt je.
Zulke bijdrages als de jouwe halen het niveau van het camperforum enorm omlaag. Troost je, je bent de enige niet.
Ben je deze opmerking vergeten Roma... Ook jij maakt opmerkingen .. dus doe je niet beter voor dan een ander.

Nee Jan. Jij begrijpt er geen zak van. Mag ik je met jouw opmerking even een grote hork vinden. Maar geniet met Simonne van al het moois dat het leven SAMEN te bieden heeft.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ik begrijp het, verontwaardiging alom.
Verontwaardiging, die zich niet lijkt uit te strekken tot diegenen, die het wel goed vinden dat een hele bevolkingsgroep dood gaat.
En ook niet tot diegenen, die door hun gedrag ertoe bijdragen dat kinderen niet naar school kunnen, bedrijven failliet gaan en levens verwoest worden.
En ook niet tot diegenen, die er door hun gedrag aan bijdragen, dat we nog veel meer besmettingen krijgen, nog vele doden meer te betreuren krijgen en vele maanden langer in deze ellende zitten.
En ook niet tot diegenen, die door het verspreiden van foute en gevaarlijke informatie anderen bang maken voor de oplossing, een vaccin.
Gisteren nog een "arts" die liep te roepen dat "ze ons willen vermoorden met het vaccin, corona niet meer bestaat, en artsen 20.000 euro worden betaald voor iedere patiënt".
Het lijkt mij, dat dat de collectieve verontwaardiging meer nodig heeft.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Even wat anders, het gaat over de rol van de media.
Radio 1 meld vanmorgen dat 1/3 zich niet aan de maatregel van een avondklok gaat houden.
Luisteraars bellen op en zeggen, dus 2/3 wel!
Waarom van uit een half lege glas berichten?
En net als de maatregel van een avond klok, waarom wordt hier de 2 wereldoorlog direct bij gehaald als reden dat het niet kan?
En in de andere landen om ons heen hebben ze geen 2 WO meegemaakt?
Ik snap en begrijp deze insteek van de media niet, waarom kom je hier in godsnaam mee en hoe verzin je zo een reden?
De burgemeester van Amersfoort ( https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236486 ... dklok.html ) is ook tegen zegt hij, je kunt beter een verpleeghuis op slot doen.
En verder noemt hij als reden dat mensen na 20.00 niet meer naar de winkel kunnen en geen beweging meer krijgen.
Helemaal onderaan noemt hij het handhaven, en daar is hij verantwoordelijk voor.
En ik denk dan ooooww daar zit je pijnpunt dus.

Theo
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

PE1OPQ Theo schreef:
ma 18 jan 2021, 9:48
Waarom van uit een half lege glas berichten?
Dat gebeurt toch overal mee! Gisteren 43 mensen gestorven aan corona. Er zijn er dus zo'n 4300 beter geworden gisteren. Maar dat hoor je niet....
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Er gaan mensen dood van de honger
Maar kijk eens naar de mensen die geen honger hebben

Er sterven kinderen omdat ze geen medicijnen hebben
Maar er blijver er vele leven, Kijk daar eens naar

Er zijn 350.000 werkelozen die in de steun lopen
Ja maar er zijn veel meer mensen met werk

Er zijn 17.000 doden door Corona
Ja maar er blijven vele levenden over..

Wat zijn dat voor stomme opmerkingen. Dat ze leven is normaal dat ze dood gaan is niet normaal en dat wil ik weten om naar maatregelen te zoeken.

Ik had je slimmer ingeschat. Of zie ik iets over het hoofd ?

Hugo :cheers:
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Ik begon als 21jarige mijn carriere met een oudste jongensgroep imbecielen, jongens van 20 en 21 met de verstandelijke vermogens van een 6- of 7jarige. Imbeciel is nog een graadje zwaarder dan debiel
Roma, omdat ik ook in de zwakzinnigenzorg, psychiatrie en met demente bejaarden heb gewerkt en daarna in het MBO met over het algemeen kansarme jongeren en er genoeg terminologie wordt gebruikt in een emotionele bui waar ik me druk over zou kunnen maken waaraan ik me ook wel eens bezoldigd heb, probeer ik het in gevolg te hebben over mensen die Corona ontkennen, belachelijk maken, als 'mensen met deviant gedrag met abjecte opvattingen'.
Anders schiet mijn woordenkennis te kort om de menigte, die uit individuen bestaan te omschrijven, die in het begin 'schijt aan corona' stond te knuffelen.
Ik heb het dan niet over die hooligans die aan het eind van de middag over waren om te rellen, nee over diegenen die elkaar via sociale media mobiliseren, waar onvervalste neonazi's tussen zitten. Ook niet over die arts " ze vermoorden duizenden mensen met die vaccins", daar gaat de Gezondheidsraad al achter aan.
Ik benoem al diegenen die radicaliseren en het Coronavirus als kapstok gebruiken.
Denk niet het valt wel mee, Overal zie je bij die Coronaontkenners een harde kern van neonazi's, Duitsland, Amerika, Spanje, Engeland Oostenrijk om maar eens wat te noemen.
Gelukkig heeft de AIVD hier deze lieden wel in het vizier, geholpen door het antifascistische onderzoekscollectief Kafka.
Die arts , ook te zien in het 20.00 uur NOS journaal en de NOS app, wordt nu als held in de coronaontkennende sociale media opgevoerd.
George van Houts ( niet alleen acteur, cabaretier maar ook hardcore complotdenker 'overheden willen ons denken sturen') laat nu een filmpje rondgaan van een lege parkeerplaats van het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem met lege parkeerplaatsen onder het motto er is niets aan de hand. Met meteen de oproep ga filmen bij ziekenhuizen, we worden voorgelogen.
Kwalijker is een foto van een guillotine met de oproep die op het Binnenhof te plaatsen.
Denk niet dat alleen in Duitsland de Reichstag bestormd kan worden of het Capitool in Washington.
Niet dat natuurlijk iedereen een neonazi is die daar een onwaarheid staat te verkondigen, dat is een deel.
De rest vertoont deviant gedrag.
Ging het niet over een levensgevaarlijk virus, dan zou ik me niet druk maken.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Het Coronavirus



Bericht door Will »

Weet je wat het is Hugo jij krijg iedere maand je pensioen gestort en ben alleen maar met corona bezig.
Er zijn op dit ogenblik duizenden mensen die de deurwaarder aan de deur hebben voor de schulden die zij hebben dankzij corona.
De vergoedingen gaan voornamelijk naar grote bedrijven en de kleintjes hebben het nakijken.
Het aantal corona doden is te verwaarlozen vergeleken bij de doden die nu en straks gaan vallen door de uitgestelde behandelingen.
Ik kan me best voorstellen als je in deze situatie zit dat je de straat op gaat en idioten zal je altijd vinden bij welke demonstratie dan ook.
De echte idioten zijn al die 60 plussers die overal heen scheuren en vliegen omdat ze het zo nodig hebben in plaats van solidair te zijn met de jongeren die netjes thuis blijven om de economie aan de gang te houden.

Mvrgr.Wil
Laatst gewijzigd door Will op ma 18 jan 2021, 11:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

+2
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Er zijn ook mensen die gewoon de komend 20a25 jaar +500 euro netto minder gaan ontvangen omdat ze het risico om besmet te worden zo groot vinden dat ze daarom stoppen met werken! Dat er nu mensen zijn die heel zwaar in de problemen zitten door de maatregelen klopt helemaal dat er velen anderen het juist erg goed gaat door de zelfde maatregelen is ook een feit. Maar er zijn ook mensen die al jaren diep in de shit zitten en schuldeisers aan de deur hebben bij de voedselbank lopen en hun kinderen als out cast behandeld worden omdat ze niet de juiste schoenen of broek krijgen. Ja er is heel veel onrecht en ellende in onze samenleving. Als we dan allemaal extra voorzichtig zijn en er voor zorgen dat we niemand besmetten gaat de shit snel voorbij dat werkt beter dan rellen en samen schreeuwen dat het zo erg is

Gr. Aad
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

hwendt schreef:
ma 18 jan 2021, 11:16
Ik had je slimmer ingeschat. Of zie ik iets over het hoofd ?
Je moet dingen lezen in de context. Ik geef 1 voorbeeld op de post voor mij en jij geeft er nu vier. Ben jij dan slimmer omdat je er vier kan verzinnen?
Het gaat om 'het glas half leeg' en dat is gewoon bijna normaal in het nieuws.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Dood of leven is wel even een andere discussie je kunt niet half dood zijn. Het zijn dus totaal verschillende zaken.
De overlevende die door een hel zijn gegaan hebben het verschrikkelijk gehad.
Ja vader , moeder missen omdat ze dood zijn van de Corona en besmet zijn door een mafkees is het issue hier, en niet ik was 2 weken thuis maar ga morgen weer aan de slag ik ben beter want die zitten ook in de telling. Los van de mensen die van de 7 levens hier 5 levens verloren hebben. Het is meer als verschrikkelijk.
Het gaat om de verspreiding en het tot stilstand brengen van dit dodelijke virus. Dan is er geen "Ja maar "meer over, dan moet er keihard gehandeld worden.
Mensen door de Corona getroffen worden gelukkig nog geholpen op financieel gebied. Je gaat niet dood van de honger maar je heb het slecht, ja soms zelfs zeer slecht.

@ Will

Denk niet dat ik hier ongeschonden door het leven ben gegaan. Wij hebben ook beste dieptepunten gehad die je echt niet wil meemaken.
Ja er staat een camper voor de deur van 16.000 euro en dat is mijn kapitaal. ja er zijn mensen die weinig inkomen hebben maar een Volvo voor de deur hebben van 48.000 euro. Ook mijn geld staat te verrotten voor de deur.
Juist omdat ik weet wat er loos is betaalde ik aan mijn reparatie bedrijf eerst een onderdeel van 1,25 euro. Daarna gaf ik hem 10 euro en zei "Voor jou man en je gezin je bent net 5 weken dicht geweest dus je kunt het gebruiken.
Ik bedoel hier mee te zeggen dat je mogelijk iets te makkelijk denkt dat de ellende alleen door de zwakkere worden gedragen.
Juist die zwakkere hebben recht op bescherming. Ja van de overheid maar ook van de medeburgers die de ellende iets makkelijker kunnen dragen.

Gisteren op TV dat het grootste deel van de besmettingen op dit moment door de jongeren worden verspreid.
Die nemen het mee naar huis en besmetten vervolgens de 3 andere bewoners. Dus natuurlijk is dan de mening dat de besmettingen voornamelijk thuis plaats vinden.
Maar dat geeft niemand het recht om om te roepen Corona bestaat niet, en inenten is vergif in je lichaam spuiten en je kunt de vele andere totaal gestoorde meningen zelf ook beluisteren. Dat zijn vele jongeren die dansfestijnen organiseren, samenkomsten met uitdagend dansen zonder mondkapje en schreeuwen. Heb je niet gezien dat jongeren rond 20 een bokshouding aannemen naar de ME heb je niet gezien dat het tuig met stenen gooide heb je niet gezien dat als er 3 keer geroepen wordt dat men zich moet verspreiden en daar maling aan had. Ik ben blij met de democratie en er wetten zijn gemaakt waar elke lullo zich aan moet houden. Ook deze lullo Hugo genaamd. Zoals Thole het al schreef daar zijn onruststokers bij die lid zijn van fascistische groeperingen, anarchisten, en daar zijn dikke bewijzen van en die liegen niet.
Ja natuurlijk lopen daar mogelijke caféhouders enz bij die het water aan de lippen staat , natuurlijk lopen daar keurige burgers bij die hun stem willen laten horen. Maar ondanks dat alles is de Corona en zijn dodelijk gevolgen vele malen belangrijker want aan een dooie kun je niks meer verdienen alleen de begrafenis ondernemer en de kistenfabrikanten. En 10 lege barkrukken omdat de klanten dood zijn heb je ook niks aan

Tevens mag je rustig mee tellen dat er 575 minder faillissementen zijn geweest dan in andere jaren en die zijn overeind gebleven door de overheidssteun. Maar beter 100 failliet dan 1 onnodige doden. en daar zorgen die demonstrante dus voor.

Hugo :cheers: :cheers: :cheers:
Plaats reactie