Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

voor gebruik een ontsmettings doekje vragen, geeft aan de apotheker aan dat je er over nadenkt (misschien leert ie er van en liggen ze er een volgende keer gewoon naast), en na bezoek aan de apotheek handenwassen.
gezond verstand vragen we toch.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Hebbert! :lol:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

@Jos :thumbup:
handen wassen bij thuiskomst, ontsmetting gel zit in mijn jaszak, flesje alcohol staat in de auto klaar voor gebruik. Beetje creatief zijn hè

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

al heb je zelf gel bij je, die apotheker wel even bewust maken dat het zo niet kan.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

thole schreef:
za 16 jan 2021, 19:08
Iemand die gevaccineerd is, kan het virus bij zich dragen, vertoont geen symptomen, laat zich dus niet testen, gaat zijn gang en kan anderen besmetten. En is dus een groter risico.
Bovendien Paul, voorlopig kun je, tot nader order, niet je gang gaan als je gevaccineerd bent, eerst moet het virus voldoende zijn teruggedrongen. Bovendien heb jezelf nog 5% kans om besmet te raken als je gevaccineerd bent.
Maar dat zou dan 5% zijn van de 1.0 % die er besmet zijn. Dat laatste getal weet ik niet hoor Maar je moet eerst tegen een besmette aanlopen om daarna bij de 5 % besmette te gaan horen toch..?
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Hugo, die 1% snap ik niet.
Je moet inderdaad tegen een besmet iemand aanlopen, als nog niet 70% gevaccineerd is blijft voorzichtigheid geboden.
Je zou maar tot een van de 5 van de 100 horen waarbij het vaccin niet gewerkt heeft.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

Volgens het corona dashboard liepen er op 31 december (laatst bekende getal) 140.000 besmettelijke mensen rond in Nederland. Dat is iets minder dan 1% van 17 miljoen. https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... jke-mensen

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Oké Henk bedankt :thumbup: , nu begrijp ik wat Hugo bedoelt.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Sorry Thole ik was er even niet.

Ja zo nam ik 1 % besmette personen
Loop jij als geïnjecteerde, die nu precies tegen het lijf dan heb je daar dus 5% kans dat je het over neemt van al die reeds 1 %

Dat lijkt mij dus een heeeeeel kleine kans dat je het weer op zou lopen

:hug: :hug:
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Duidelijk, als niet gevaccineerde loop je een veel grotere kans. :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Kroppie schreef:
za 16 jan 2021, 19:45
al heb je zelf gel bij je, die apotheker wel even bewust maken dat het zo niet kan.
Waarschijnlijk is hij ermee gestopt om ze door iedereen meegenomen worden. Zelfde als mondkapjes ze doen ze af lopen naar de volgende winkel die ze geeft als je er geen een bij je hebt. Die pakken ze dan aan hebben ze er weer een zonder te kopen. Lijken wel camperaars :lol: zo ook bij het pompstation hier een dorp verder die heeft van die plastic handschoenen bij de pomp dan halen ze er gewoon een bundel van een cm of 2 dik af die gaan in auto en tanken doen ze dan zonder :bang: ja dan zijn ze het een keer zat en doen je het maar zonder.

Gr. Aad
roma
Berichten: 4526
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door roma »

Ach ach. Die Aad. De super-boa. Maak een foto van die gasten en zet ze op social media. Stel een daad.
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Heb ooit nog een tijdje in de haven gewerkt als je daar iemand verlinkte kwam je of tussen wal en schip of kreeg je een hijsje in je nek. Voor boa ben ik totaal ongeschikt. Maar ik begrijp niet dat mensen dit gedrag vertonen en wil dat ook niet begrijpen! Vroeger sprak ik ze nog weleens er op aan maar ik heb intussen de ervaring dat je op 64e levensjaar dat niet meer moet doen.

Gr. Aad
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Het Coronavirus



Bericht door Premiumliner »

Aad, Ik vrees dat je de toonzetting van roma niet helemaal begrijpt. :problem:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Plaats reactie