Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

:thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

+1
n het hele beleid vind je onder de 18 jaar nergens. Terwijl er nu toch wel duidelijk is geworden dat ook die groep vatbaar is voor corona en een rol speelt in de besmetting zij het minder in getal en in de ernst van de klachten.
Aad, er is geen enkel vaccin getest op kinderen beneden de 18 jaar, vandaar.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

Over medische indicatie:
Daarna komende de volgende groepen in aanmerking:

* 60-plussers met een medisch indicatie (beginnend met de oudste leeftijdsgroepen):
* ernstige aandoeningen aan hart of luchtwegen;
* diabetes mellitus;
* chronische nierinsufficiëntie;
* een afweerstoornis of mensen behandeld met immuunsuppressiva leidend tot verminderde weerstand tegen luchtweginfecties;

Worden geselecteerd door de huisartsen.
Bron: https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Dankjewel!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Mooi Henk :thumbup:
Toen ik de VK verder las kwam ik dit nog tegen, wellicht een aanvulling op het bovenstaande van Henk: het Huisartsengenootschap en het RIVM stellen nog een handleiding op, een nadere specificatie van deze medische medicaties:
Tot slot: wat zijn eigenlijk de medische indicaties op basis waarvan iemand voorrang krijgt?
Mensen tussen de 18 en de 60 met een medische aandoening kunnen vanaf februari hun vaccinatie (van AstraZeneca) halen bij de huisarts. 60-plussers met een medische indicatie kunnen (net als hun gezonde leeftijdsgenoten) vanaf maart terecht.

Maar wat zijn die medische aandoeningen op basis waarvan 60-minners voorrang krijgen? Het is vooralsnog een overzichtelijk rijtje dat het RIVM aanhoudt. Ernstige aandoeningen aan het hart of de luchtwegen. Diabetes. Chronische nierproblemen, dus mensen die afhankelijk zijn van dialyse of een niertransplantatie hebben ondergaan. Mensen met afweerstoornissen of mensen die medicijnen gebruiken die leiden tot een verminderde weerstand.

Dat zijn nog vrij ruim te interpreteren criteria. Uiteindelijk is het aan de huisarts om te bepalen wie van de patiënten een uitnodiging krijgen voor een vaccinatie, een handeling waar zij ruim ervaring mee hebben door de jaarlijkse griepprik. Om de huisartsen verder te helpen bij die keuze stellen het Nederlandse Huisartsengenootschap en het RIVM nu een handleiding op.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Duidelijk dus. :thumbup:
Dankjewel.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

thole schreef:
wo 06 jan 2021, 10:58

Hugo, we kennen in onze vrienden/kennissen/familiekring niemand die zich niet aan de maatregelen houdt.
Kerst en Oud/Nieuw met 2 anderen.
Wellicht kennen we daarom niemand die Corona heeft (gehad), zelfs in onze buurt niet.
Gelukkig zien we hier geen excessen , we hoeven ook niemand op verkeerd gedragen te spreken.
Zelfs mondkapjes worden hier correct gedragen, keurig over de neus, in de winkels.
Aardig was te zien in de thema uitzending op NPO1 hoe de vaccinatie bereidheid is verdeeld naar aanhang van politieke partijen:
het hoogst bij Groen Links en CDA, resp. 93 en 91%.
Het minst bij De PVV en FvD, resp. 59 en 39%.
https://sittard-geleen.nieuws.nl/nieuws ... accineren/
Er is door sommigen hier denk ik nog wat missiewerk in eigen omgeving te verrichten.

Geweldig dat het vaccineren vandaag begonnen is, voelt toch als een keerpunt. :thumbup:
Overigens zijn we er nog lang niet , de lockdown zal wel verlengde worden bij de huidige cijfers , misschien zelfs verzwaard.
We zijn voorlopig niet van de 1,5m af en ook niet van de mondkapjes.
Ik heb je stukje iets ingekort Thole.
En ja je heb gelijk en dat is het grote verschil tussen het westen en het oosten/noorden van het land. En ja natuurlijk is het positief dat we beginnen te prikken.
Het mondkapjes gebruik is hier bijna 100 % Met natuurlijk wel een klein incident er tussen.
het voldoen aan de huisregels van 2 bezoekers hebben vele maling. Soms met uitleg "ja moeten we dan 1 zoon thuis laten enz. "
Gevoelsmatig natuurlijk zit daar wel wat in. Maar praktisch niet natuurlijk want een opa en oma met 3 kinderen hebben al snel 4 kleinkinderen en 6 ouderen. Nou tussen die groepering zit ik dan. O natuurlijk zie ik buren die zich daar aan houden. Maar ook vele dus niet. Alles van zoonlief zijn kant hebben overal maling aan. Ja zijn ze ook mee gestraft want ze hebben alle 2 Corona gehad en andere aangestoken. ( Of die hebben hun aangestoken )

Het lastige is dat de andere kant maling aan de regels hebben en wij dan eigenlijk de zwarte Piet zijn omdat wij ook de kleinkinderen NIET thuis willen hebben. De kwaadheid en soms mijn korte lontje heeft te maken met het feit dat wij alles doen om maar niet besmet te worden. Geen bezoek bijna alle boodschappen laten bezorgen, (helaas is niet alles te bezorgen)worden allemaal met alcohol afgenomen , niet meer naar Fysiotherapie en pedicure ja ze nemen maatregelen maar dan hoesten er 1 op 2 meter afstand MET mondkapje op , en dan ? Of de leuning van de trap of de knop van de lift en hangen tegen de zijwand, rolstoel er in man hoesten en de leuningen weer vastpakken. Ja moet je op letten, Maar menselijke bewegingen zoals even je vingertoppen nat te maken gebeuren soms totaal onbewust. Blikjes , flessen worden misschien wel door 3 handen gegaan voordat ze in het rek staan. Blikje mee naar huis en dan ? Schoonmaken met alcohol want je weet niet wie ze daarvoor in hun handen hebben gehad,
Nog steeds vrouwen die in alle peren, tomaten, meloenen lopen te drukken en te voelen of ze rijp zijn. Beleg van achteren wegpakken omdat de datum daar verder weg ligt ? Ben ik nou achter lijk en zie ik dat nu alleen of misschien met 40 % van de bevolking. Ben ik een bemoeial omdat iemand staat te hoesten boven het fruit en ik zeg daar wat van... en dan hier nog steeds mensen roepen dat het overdreven is zoals we er mee om MOETEN gaan. Ja er is eigenlijk niks veranderd met de mentaliteit van de burgers.
In mijn werkzame leven plaatste ik regelmatig mensen in hokjes, Aso, mafkees, gestoorde, kamerplant, zakkenrollen, dieventuig en uiteraard allemaal benamingen die ik toepaste NA regelmatig met die mensen contact te hebben gehad.

Er is dus NIKS veranderd door de Corona de zelfde egotisten, drammers, eigenwijzen, agressieven, gemakzuchtigen zijn er nog steeds. En natuurlijk is het Coronagebied daar niet van uitgezonderd..
O ik kan nog wel een pagina vullen maar jullie gaan vlugger dan dat ik kan antwoorden.. Zou dus wel een reden kunnen zijn dat ik voor mag.. :hug:

Hugo die zijn kleinzoon na behandeling met een flitspuit ook binnen heeft gelaten.. :bow: :bow: :bow: :hug: :hug:
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het Coronavirus



Bericht door jielus »

Geografisch profileren? :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Hugo die zijn kleinzoon na behandeling met een flitspuit ook binnen heeft gelaten.. :bow: :bow: :bow: :hug: :hug:
Hugo, het zal alles met de locatie te maken hebben, ook hebben we geen schoonfamilie en geen kleinkinderen.
We ontvangen wel mondjesmaat vrienden, ver uit elkaar zitten, bovenramen open, aparte wc's gebruiken.
En gelukkig mensen die Corona serieus nemen.
Wat wel moeilijk is, we zijn in januari een jaar geleden naar Marokko vertrokken en eind maart in lockdown teruggekeerd.
We hebben onze zoon nu al een jaar niet geknuffeld, niet altijd makkelijk . Gelukkig zien we hem iedere week en heeft hij ook vrienden die zich keurig aan de regels houden.
Nog een half jaar met beperkingen leven , als alles mee zit.
We doen het er voorlopig mee :thumbup: :wave:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

De eerste doses van het Moderna vaccin worden volgende week al geleverd.
Dat is mooi, want de UK virusvariant begint om zich heen te grijpen.
https://nos.nl/artikel/2363279-ten-mins ... chool.html

De huidige lockdown zal waarschijnlijk met twee weken worden verlengd.
De bewindslieden denken nog na over een aanscherping.
Ik ben wel benieuwd, waar dat op uit gaat lopen.
Laatst gewijzigd door Jan en Simonne op wo 06 jan 2021, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

Tja sommige berichten krijgen volop aandacht en anderen niet.
Het coronavirus is gemuteerd en nu mogelijk nog besmettelijker, kopten verschillende Amerikaanse media afgelopen week
Zie hier
Let op datum van het stukje. Het had toen geen prioriteit denk ik.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Dat is toch "oud" nieuws waar de media in de "Engeland variant" al wekenlang vol van staan. Heb je dat allemaal gemist?

en
Verandert het coronavirus vaak?
Ja en nee. Er zijn nu 3470 varianten bekend. Maar voor een virus is dat niet veel. Het influenzavirus muteert twee tot zes keer zo snel.
https://www.trouw.nl/wetenschap/10-vrag ... ~be1f0130/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door camperaap »

Naar aanleiding van het vaccinatieschema wat gisteren naar buiten kwam wordt er volgens mij weer veel te veel beloofd. Straks moet men weer het boetekleed aantrekken.
Een kleine rekensom:
Stel dat we 10 miljoen mensen moeten vaccineren en stel dat we daar een jaar voor uittrekken. Als we dan 7 dagen in de week gaan prikken kom ik op 10.000.000 / 365 = ruim 27.000 mensen per dag die je moet prikken. Dan reken ik nog niet eens de mensen die je een 2e prik moet geven. Dat is logistiek al een hele klus. Stel dat dat zou lukken, dan nog krijg je niet zoveel vaccins geleverd. Nu weer 10.000 geleverd. Daar kun je 50.000 prikken mee geven. en dan is het weer op.
Ik houd er rekening mee dat ik pas na de zomer aan de beurt ben.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Je gaat teveel uit van 1 vaccin.
Er zijn er momenteel twee goedgekeurd ( en de rest volgt.)

zie: (getallen in miljoen)
vaccins2.jpg
vaccins2.jpg (28.01 KiB) 95 keer bekeken
entingen.jpg
entingen.jpg (36.04 KiB) 92 keer bekeken
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie