Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Het Coronavirus



Bericht door Huub56 »

Iets met stuurlui een boot en op de wal
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het Coronavirus



Bericht door jielus »

Ik kon het al niet vinden! Een heel andere draad!

"Op 2 juli liepen wij al verplicht in Duitsland met mondkapjes binnen én buiten in winkelstraten. Wat heeft het geholpen? Niets! Accepteren dat we allemaal doodgaan in het beste. En daarnaast: Ouderen hebben statistisch gezien een grotere kans om dood te gaan."

Dit was mijn persoonlijke ervaring. Helaas had ik niet voldoende tijd om de officiële instanties van de staat te raadplegen. Overal witte borden met een rode rand en een mondkapje er op. Iedereen op de parkeerplaats, en in de winkelstraten, een mondkapje op. Ook in de winkels, overal een mondkapje op. Helaas heb ik me door die onbekende mensen laten leiden en onterecht aangenomen dat het om een verplichting ging. Hoe fout kan men zijn door blind achter een groep schapen aan te lopen? Ik had de geldende regels moeten raadplegen!
Mijn excuses dat ik foute informatie heb verspreid en daardoor de indruk heb gewekt dat het op 3 juli verplicht was om in die stad in Duitsland een mondkapje te dragen.

Dus zal ik in de toekomst mijn eigen gedachten en ideeën laten voorgaan in plaats van de ideeën en gedachten van een kudde schapen. Zo heb ik net op Facebook gelezen dat een roze dames slip op je hoofd dragen misschien ook kan helpen tegen Covid-19. Ik heb er al een in de lade onder het bed gevonden en ik doe hem morgen naar de Lidl op. In de gedachte, baat het niet dan schaad het niet. Dan kunnen we tenminste met z'n allen zien wie actief meestrijd tegen het virus.

Fijne dagen.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Dancing Wind
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 18 nov 2018, 22:05
Locatie: Zwolle, Stadshagen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dancing Wind »

:-B
Dank je wel voor je post Dieseltje en een goede zit.
Er zullen ongetwijfeld meer mensen zijn met een andere mening, en ik kan mij voorstellen dat je niet snel terug komt wanneer je weggehoond wordt en aangemerkt wordt als levensgevaarlijk ....

Wel even slikken, want deze groep doet natuurlijk wel alles precies zoals het hoort, en al die anderen niet: 24/7 in huis en online boodschappen doen.

Ow, wacht, toch niet, ze gaan toch naar fysio - waar elke dag mensen langs lopen met hun aerosolletjes en virusdeeltjes die daar achterblijven op van alles en dus ook mee naar huis nemen, op de jas, onder de schoenen, op het hoofd. Ennuh, boodschappen doen ze ook in de supermarkt - waar ook dagelijks mensen met kinderen komen die met hun snottehandjes overal aanzitten, lekker, pak koeken meenemen waar wat van die snotte-aerosollen op zitten, in de boodschappenkar en vervolgens thuis in de koelkast. Zelfs voor de toonbank van de slager (die zijn mondkapje onder zijn neus heeft) staan ze, soms met 2 - allemaal aerosolletjes van de slager op het verpakte vlees, op de pinpas bij betalen. Lekker sleutelen aan je autootje, ach, paar schroefjes nodig, even naar de bouwmarkt - ja hoor, daar zijn ze ook, al die verrekte aerosollen en virusdeeltjes, lekker plakken aan je zolen, jas, haar, hoed, en hup meenemen naar huis. Wel eerst even langs de kassa, gaan honderden mensen langs, wil je niet weten hoeveel virus daar hangt en ligt. Autootje parkeren, parkeerkaartje trekken en hup, al die aerosolletjes dalen neer die daar zweven.

Maar toch, die kwetsbaren zijn niet ziek, nee dat niet als ze een goede gezondheid hebben. Maar dat slimme RIVM heeft wel aangegeven dat je anderen kunt besmetten terwijl je zelf geen klachten hebt. De PCR-testen: duizenden besmet. Dus ook bij mensen op hogere leeftijd, onze kwetsbaren, die geen klachten hebben, ook naar buiten gaan en op hun beurt ook anderen besmetten.

Dus tsja, wie besmet nu eigenlijk wie ?
Pura Vida !

Edwin & Marian
Jesse

Knaus Sky Ti 700 Meg, 180 pk, verzwaard chassis
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Excusez, maar mag ik dat laag-bij-de-grondse insinuaties noemen naar alle mensen, het overgrote deel, die wel hun best doen om zo veilig mogelijk te leven en zich wel aan de regels houden. Een grove veralgemenisering en een uitermate vervelende manier om een deel van ouderen zo weg te zetten, ook een deel die noodzakelijk naar de fysio moeten, waar ik zelf als ex-kankerpatient ook toe behoor. Ik vind het grievend en ik ben boos omdat je zo je punt denkt te moeten maken.
Ik sta niet te springen om naar de fysio te gaan, als ik ergens besmet zou raken is het daar en daar alleen.

Is dat weer zo'n complottheorie zender?
Simonne, dat 1,5 uur durende gesprek met Ab Gietelink is uitgezonden door Café Welschmerz, bekend van complottheorieën en van onze übernarcist. verdere hokjes zal ik achterwege laten, dat is niet altijd even makkelijk :lol:

Maar mocht je overtuigt zijn van de noodzakelijkheid van een vaccin, ook al worden er miljarden aan verdiend, bespaar je de moeite om 1,5 uur te gaan zitten koekeloeren naar een uitzending waarin verkondigd wordt dat het een strategie van de overheid is om te mensen angst in te boezemen over COVID. De media zijn geïnstrueerd door de overheid. En een kwade genius is Bil Gates.
Machthebbers willen hun macht vast houden en misbruiken daar COVID voor.

Ziedaar een samenvatting in een gekleurde notendop.
Met een aantal dingen ben ik het eens, de macht van de multinationals , Big Pharma en de schandalige verrijking van de allerrijksten. Voor wie nieuwsgierig is .vooral kijken, krijgen we een misschien een anders gekleurde samenvatting van iemand.
Laatst gewijzigd door thole op wo 16 dec 2020, 17:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Dank voor het resumé! :thumbup:
Ik ben weer op de hoogte.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Het Coronavirus



Bericht door bupozaanstad »

Wie het weet mag het uitleggen:

Een gezin bestaat uit vader, moeder en vier kinderen, op eerste kerstdag komen opa en oma op bezoek en dat mag dus volgens de regels. Maar nu vragen dezelfde opa en oma het zelfde gezin om op 2de kerstdag bij hun te komen eten en dat mag niet, ze mogen immers niet meer dan twee mensen ontvangen.

Dit is toch niet uit te leggen!
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Het Coronavirus



Bericht door jaccoh »

Klopt, hangt natuurlijk wel van de leeftijd van de kinderen af
Groet
Jacco
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het Coronavirus



Bericht door jielus »

De leeftijd van de jongvolwassenen is leidend! En de objectieve interpretatie van de BOA die het controleert. Aangevuld met de jaloezie en wrok van de (over)buren.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Ik zou zeggen het heeft met gezond verstand te maken en niet met al dan niet aanwezige boa's of buren.
Is 1 keer op 1ste kerstdag , in dit voorbeeld niet genoeg? Opa en oma op bezoek.
Je kunt elkaar toch ook buiten de kerst ontmoeten?

Goed nieuws net op NPO radio 1! De bereidheid van Nederlanders om zich te laten vaccineren is gestegen met 9% naar 69 :thumbup:

Dat is ongeveer hetzelfde percentage dat ook voor een strenge lockdown is.
Laatst gewijzigd door thole op wo 16 dec 2020, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Het Coronavirus



Bericht door 309T16 »

Nog even en dan krijg je Zwitserse taferelen. De buurman die je aangeeft, omdat je de auto buiten wast of de hond laat poepen op het gras :-?
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Dancing. Wind
Vriend Thole noem u uitingen laag bij de grond, dat heeft hij dan zeer netjes uitgedrukt veel te netjes dus. Ja ook ik moet naar de Fysio welke ik inmiddels al 6 weken maar niet doe. Dit uit overweging dat ik ook thuis de voor mij bedoelde bewegingen kan uitvoeren. Ik loop inmiddels met twee nieuwe knieën dus het zou eigenlijk wel noodzakelijk zijn.
Tevens zorg ik daardoor dat de besmette personen meer gelegenheid krijgen om de noodzakelijke hulp te ondergaan. Dit gaat ten koste van mij en vele ouderen omdat hun kwalen en noodzakelijke operaties zijn uitgesteld. Dit alles om besmette corona patiënten te kunnen helpen.
Wij zitten al maanden thuis of achter het raam in bejaardenhuizen. Wij bestellen alle boodschappen via internet. Op maandag om 07.00 in de morgen gaat mijn vrouw de noodzakelijke boodschappen doen die je niet zomaar kan bestellen. We doen uitsluitend die dingen die noodzakelijk zijn.
Maar 1 ding is duidelijk de verspreiding van de besmettingen vindt plaats door onverantwoordelijk mafkezen die voornamelijk het niveau van een kamerplant hebben en met maling aan alles. Zich door het Corona leven bewegen, en als niet bestaand te aanvaarden. Het zal duidelijk zijn voor een ieder dat u hierbij een prominente plaats in neemt en vermoedelijk ook op de diverse demonstraties zich aan de medestanders loopt te vertonen. Als ik zie dat er een patser een bediende van de Aldi bedreigd en roept dat HIJ zonder kap naar binnen gaat en roept "Of wil je proberen of je sterker bent dan ik " dan krijg ik moordneigingen. Door gedragingen en een handelswijze die u hier ten toon spreid ben ik er van overtuigd dat dit onschuldigen het leven kost en gaat kosten. Zo ook de gedragingen van al die demonstranten die vechtpartijen uitlokken met de politie en Boa's welke gerust de benaming mogen hebben van aso's. En u kan zich vinden in dat gedrag ???

Hugo :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: zo beter Henk. 😂😂
Laatst gewijzigd door hwendt op wo 16 dec 2020, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Het Coronavirus



Bericht door Premiumliner »

Helemaal eens met Thole en Hugo!
Alleen Hugo, hadden die :mrgreen: er wat mij betreft niet bij gemoeten, alleen :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Wat een onnozelaars er nog op deze aardkloot rondlopen! :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80318
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Teveel smilies achter elkaar maken het bericht te breed voor het forum. Ik heb het aantal daarom wat ingekort. Strekking blijft hetzelfde.
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Maar reken maar, dat die figuren vooraan in de rij staan voor het vaccin.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie