Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Het Coronavirus



Bericht door Atoz »

thole schreef:
do 22 okt 2020, 22:06
We moeten samen het virus eronder krijgen, niet met meningen maar vooral met gedrag.
Een hele mooie!
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Uitgeschreven

Re: Het Coronavirus



Bericht door Uitgeschreven »

Ook nu nog zie ik de meeste oudjes zonder mondkapje terwijl jongeren ze trouw dragen in de supermarkt. Zoals ik al eerder schreef: een diep gevoelde euthanasiewens. Ik moet er aan toevoegen dat ze ook totaal geen idee hebben van 1,5 meter.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Vriend Thole ik hou van jullie.
We hebben een verleden samen dat is opgegroeid van vijanden naar vrienden

En weet je hoe dat komt ?

We zeggen Samen onze mening. Soms volledig tegenstrijdend maar wel met respect
Soms krijg ik een traan als ik bedenkt hoe we samen dingen gedaan en beleefd hebben.

Hier worden mensen beledigend en schelden dar iemand dan maar het corona moet krijgen.
Daar zit geen enkel respect bij. Terwijl ze een huis eten drinken medische hulp kinderbijslag pensioen AOW en vrijheid hebben. Alles mogen zeggen en nog steeds straalt de ontevredenheid er van af. In sommige landen hadden sommige al 15 jaar gehad door hun op merkingen. Niet hun mening is interessant maar het herhalen..het fanatieke het respectloze. Ook het RIVM bestaat uit mensen met vaders moeders en kinderen
Ook die hebben angsten en ze zoeken met warmte en enorme inzet naar de oplossingen
De overheid krijgt klachten van uit elke hoek. Immers als je toko naar de klote is of gaat ga je aan de bel hangen. Ok die overheid zit gevangen tussen groepen en partijen ze moeten proberen daar de weg te zoeken die voor beide de uitweg geven en dan is respect op zijn plaats.
O natuurlijk mag je praten en meningen geven over andere mogelijkheden. Maar zitten op je reed met je volledige salaris en je dikke camper om dan in je baas zijn tijd de wereld af te zeilen en alles beter te weten zorgt voor ergenis bij mij...
Samen komen we er wel uit staat op de vlag die al 6 maanden aan mijn gevel hangt.
Daar houd ik mij maar aan vast.

Dag vriend ik heb al veel van je geleerd. Oude schoolmeester..🤩🤩🤩🤩
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Het Coronavirus



Bericht door 309T16 »

O309B schreef:
vr 23 okt 2020, 8:58
Ook nu nog zie ik de meeste oudjes zonder mondkapje terwijl jongeren ze trouw dragen in de supermarkt. Zoals ik al eerder schreef: een diep gevoelde euthanasiewens. Ik moet er aan toevoegen dat ze ook totaal geen idee hebben van 1,5 meter.
Denk wel onbewust.

Hoort ook een beetje bij de leeftijd (vrouwlief komt uit de ouderenzorg). Zich er niet meer druk om maken in de trend van " op mijn leeftijd pfff" of de info gewoon niet meekrijgen. Niet binnen komen dus.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

O309B schreef:
vr 23 okt 2020, 8:58
Ook nu nog zie ik de meeste oudjes zonder mondkapje terwijl jongeren ze trouw dragen in de supermarkt. Zoals ik al eerder schreef: een diep gevoelde euthanasiewens. Ik moet er aan toevoegen dat ze ook totaal geen idee hebben van 1,5 meter.
Heb je wel eens tv gekeken welke mafkezen er staan te dansen met elkaar welke groepen met 30 te gelijk feesten vieren met elkaar en illegaal in Oude gebouwen dance feesten houden.
Welke groeperingen staan er op de Dam, Malieveld ., Utrecht te demonstreren tegen het mondkapje. Nou daar staan geen bejaarden bij hoor in ieder geval heel weinig dus. Het zal best gebeuren in die winkel en ik zeg er ook wat van. Maar ik hoorde de GGD zeggen dat er ook besmette rondliepen die gewoon naar hun werk gaan en boodschappen gaan doen. Daar liggen taken voor de overheid. Alhoewel we nu toch moeten weten dat de overheid dit niet alleen kan doen.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ik ben het gedeeltelijk eens met Hugo.
Maar als voorzitters van veiligheidsregio's, hoofden van intensive cares, gerenommeerde deskundigen roepen om meer maatregelen of zelfs een lockdown, dan is er meer aan de hand.
Als die de besmettingen drastisch zien toenemen, ziekenhuizen zien crashen, het aantal overlijdens zien toenemen, dan is dat afwachten van het OMT niet erg effectief.
Afwachten, hoeveel mensen er nu weer besmet raken, op de IC belanden, hoeveel mensen er overlijden omdat de restzorg drastisch wordt afgeschaald, lijkt dan niet een erg doortastend antwoord.
War is er mis met pro actief optreden, met liever iets te veel dan te weinig actie, met adequaat optreden?
Eerst de feiten afwachten en dan pas misschien iets gaan doen, is toch hetzelfde als achter de feiten aanlopen?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Uitgeschreven

Re: Het Coronavirus



Bericht door Uitgeschreven »

Ik weet niet hoe jij je vrije tijd besteed Hugo maar ik kom niet op dancefeesten. En daarbij vind ik het een kwestie van fatsoen dat de zogenaamd zwakkeren in deze samenleving ook aan anderen denken. Vooral degenen die straks aan hun bed staan op de ic.
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Het Coronavirus



Bericht door JohnCurly »

Ik denk, dat dit topic beter een slotje krijgt, en dat de fanatiekelingen maar een eigen fb-groepje oprichten.
Dit topic is zo ontspoord, ontaard, zo niet camper gerelateerd meer, afsluiten al die wijzende vingers!
Er is nu voor veel landen een apart topic, waar precies dat in kan wat op dat moment van belang is voor dat land, icm camperen.
Dit topic is nog erger dan de wuz commentaren in de telegraaf! Onwaardig binnen Het Camperforum!
Je hoeft niet te lezen, blijf dan weg....ja ja, ik weet het.
Maar een forum is ook ter info, en je hoopt toch steeds weer, dat er iets bruikbaars uit komt of tussen zit...
Maar dat is voor dit topic al een lang gepasseerd station!
Camper-T
Berichten: 1175
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Het Coronavirus



Bericht door Camper-T »

Jan en Simonne schreef:
vr 23 okt 2020, 9:46
Ik ben het gedeeltelijk eens met Hugo.
Maar als voorzitters van veiligheidsregio's, hoofden van intensive cares, gerenommeerde deskundigen roepen om meer maatregelen of zelfs een lockdown, dan is er meer aan de hand.
Als die de besmettingen drastisch zien toenemen, ziekenhuizen zien crashen, het aantal overlijdens zien toenemen, dan is dat afwachten van het OMT niet erg effectief.
Afwachten, hoeveel mensen er nu weer besmet raken, op de IC belanden, hoeveel mensen er overlijden omdat de restzorg drastisch wordt afgeschaald, lijkt dan niet een erg doortastend antwoord.
War is er mis met pro actief optreden, met liever iets te veel dan te weinig actie, met adequaat optreden?
Eerst de feiten afwachten en dan pas misschien iets gaan doen, is toch hetzelfde als achter de feiten aanlopen?
Wat Rutte regelmatig aangeeft is dat het kabinet c.q. het OMT in een splagaat zitten tussen enerzijds de adviezen van het RIVM plus de sterk toennemende Coronoacijfers en anderzijds de economie. Op de achtergrond wordt al veel langer aangestuurtd op een pittige lockdown maar dat gaat flink ten koste van de economie. Bedrijven vallen om, mensen raken werkeloos, uitkeringen stijgen gigantisch en de toelages zijn niet aan te slepen.
En dan wordt er nog niet gesproken over het feit wat een lockdown met veel (onstabiele) mensen doet, de protesten, de rellen, de korte lontjes, de psychiaters die het steeds drukker krijgen en een groep aandachtstrekkers die met samenzweringen over het Coronavirus in de media gaat strooien.
Tussen deze uitdagingen moet men dus zien te laveren en hoopt daarbij dat de besmettingscijfers elk moment af gaan vlakken zodat zwaardere regels niet nodig zijn en de economie redelijk ontzien kan worden. Helaas blijkt tot op heden het tegendeel waar en zijn zwaardere regels in mijn beleving eerder gisteren dan morgen nodig. Alles op slot waar de meest actieve besmettingen plaats vinden en niemand de deur uit die niet buiten hoeft te zijn.
Kijk naar Frankrijk en Belgie, beiden gaan voor de gedeeltelijke lockdowns en een avondklok, of Duitsland die hier ook druk mee bezig is. Alleen Nederland lijkt nog met de kop in het zand te zitten, terwijl er nogmaals op de achtergrond absoluut veel adviesorganen zijn die continue hameren op die lockdown.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Het Coronavirus



Bericht door GenE »

JohnCurly schreef:
vr 23 okt 2020, 10:05
Ik denk, dat dit topic beter een slotje krijgt, en dat de fanatiekelingen maar een eigen fb-groepje oprichten.
Dit topic is zo ontspoord, ontaard, zo niet camper gerelateerd meer, afsluiten al die wijzende vingers!
Er is nu voor veel landen een apart topic, waar precies dat in kan wat op dat moment van belang is voor dat land, icm camperen.
Dit topic is nog erger dan de wuz commentaren in de telegraaf! Onwaardig binnen Het Camperforum!
Je hoeft niet te lezen, blijf dan weg....ja ja, ik weet het.
Maar een forum is ook ter info, en je hoopt toch steeds weer, dat er iets bruikbaars uit komt of tussen zit...
Maar dat is voor dit topic al een lang gepasseerd station!
Mee eens.
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Het Coronavirus



Bericht door GenE »

O309B schreef:
vr 23 okt 2020, 8:58
Ook nu nog zie ik de meeste oudjes zonder mondkapje terwijl jongeren ze trouw dragen in de supermarkt. Zoals ik al eerder schreef: een diep gevoelde euthanasiewens. Ik moet er aan toevoegen dat ze ook totaal geen idee hebben van 1,5 meter.
En zo ziet schijnbaar iedereen het anders, de meeste mensen die wij in de winkel zien ( 1x per week naar de supermarkt gelijk als deze open gaat) dragen een mondmasker (wij ook) en zijn voornemens de 1 1/2 meter afstand te houden (wij ook), lukt niet altijd, voorbeelden genoeg reeds eerder genoemd. Wij doen ons best maar als iemand een vergrootglas op ons legt dan zullen ze best wel een punt kunnen vinden. Hulde aan diegene. :clap:
Laatst gewijzigd door GenE op vr 23 okt 2020, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Camper-T en Simonne, mee eens :thumbup:

Hugo , we willen allemaal hetzelfde , de manier waarop daar verschillen zelfs geleerden van mening. :cheers:
Ook nu nog zie ik de meeste oudjes zonder mondkapje terwijl jongeren ze trouw dragen in de supermarkt. Zoals ik al eerder schreef: een diep gevoelde euthanasiewens. Ik moet er aan toevoegen dat ze ook totaal geen idee hebben van 1,5 meter
Op 1 jong meisje na had gisteren bij AH in Zutphen iedereen een mondkapje op en hield afstand , zo veel mogelijk althans.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Volkomen OT, maar hebben meer mensen de neiging om een mep op hun beeldscherm te geven, als ze de avatar van Atoz in hun ooghoek zien? :shifty:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Het Coronavirus



Bericht door GenE »

Nee, ook geen neiging om de lichten van ‘bobdiesel’ uit te doen ! :lol:
Stoort mij totaal niet !
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Plaats reactie