Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ik begrijp je goede bedoeling, maar heb je ook een andere (of meer) bronvermelding?

Theo
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

Citaat uit link 2: "De enige plaats waar we weten waar een virus bestaat dat vergelijkbaar is met dat wat Covid-19 veroorzaakt, is in een laboratorium. Dus de eenvoudigste en meest logische verklaring is dat het uit een laboratorium komt. Degenen die anders beweren, moeten dat dan maar bewijzen”, zegt Sørensen.

Zo lust ik er nog wel een paar.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51255
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

ik ben geen wetenschapper, en kan ook niets bewijzen of beredeneren, maar ik heb vanaf het begin het gevoel dat het een kunstmatig virus is, al dan niet per ongeluk of expres ontsnapt, zal het misschien nooit weten maar blijf erbij.
wel knap dat men zoiets kan produceren, maar ook een groot nadeel van de hedendaagse techniek, maar ws vind men ook het tegenvaccin.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door Vertrokken2 »

Ik denk dat je gelijk heb. Het virus muteert ook tot steeds gevaarlijkere varianten. Ik denk dat de mensheid in gevaar is.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

He mannen kom op....

Jullie zijn toch te oud om nog in sprookjes te geloven.
Ik ga langzamerhand begrijpen wat massa hysterie is.
Het langzaam elkaar beïnvloeden dat er onmetelijke machten zijn die de aarde over willen nemen.
6500 berichten en dat door een man of 10....pfffffff.....

Ga toch lekker je camper wassen en plan je vakantie voor volgend jaar
We zijn toch camperraars en geen virologen. Laat die mensen hun werk doen en volg gewoon de uitkomst af.
Daar zitten 10 tallen geleerden hun kop over te buigen en wij hier gaan het beter weten....
Het is voor sommige al lang geen discussie meer maar een verslaving zielig hoor..

Hugo :bang: :bang: :bang: :bang: :lol3: :lol3: :lol3:
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Het forum is als een buffet.....


Paul
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 865
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Veebee »

Dus als er viezigheid geserveerd wordt zou je dat niet mogen zeggen, ??
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Van mij wel.

Ik verbaas me er overigens over hoeveel virologen de media van de plank weten te trekken. Met allemaal een mening, zonder een consensus weten te bereiken. Lijkt wel politiek of economie


Paul
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51255
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

mijn mening over dit virus herkomst/ontstaan is enkel gebaseerd op mijn gevoel, en dat wil maar niet veranderen.gek he, en wie het bij het juiste end heeft, zal misschien ooit blijken, wie weet.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Mijn vrouw heeft klachten en laat zich vandaag testen, ik heb geen klachten.
Bel mijn werk op, werk in de zorg, en ik mag morgen gewoon komen werken, geen probleem :D
De RIVM regels opvolgen, kapje voor klaar.

Theo
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

Wat is er toch aan de hand in die kleine lage landen?
Bron: https://www.worldometers.info/coronavirus/ en dan sorteren op "new cases".

newcases.jpg
newcases.jpg (74.23 KiB) 138 keer bekeken
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Je bedoelt die kleine lage landen met die "dat maak ik zelf wel uit" cultuur?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45205
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Benieuwd of na dit 'cruciale weekend' het kabinet met meer komt dan het afschaffen van de koopzondagen.

Het advies van het RED team , Hammer and dance, sluit aardig aan bij de totale lockdown die Gommerts bepleite afgelopen zaterdag in het AD:
Advies Redteam: harde lockdown, ook thuis geen visite meer, want ‘dan kunnen we kerst vieren’
Stevig ingrijpen, met een lockdown van een paar weken, is nodig om het coronavirus onder controle te krijgen. Alleen dan is het mogelijk om kerst en oud en nieuw weer met vrienden en familie te kunnen vieren.


Dat advies komt van het Redteam, een groep onafhankelijke wetenschappers die het kabinet adviseert over coronamaatregelen. ,,We moeten nu een stevige hamerslag uitdelen’', zo verwoordt Bert Mulder het, de CWZ-microbioloog die deel uit maakt van het Redteam. ,,Anders vrees ik dat we nog ver in 2021 met maatregelen lopen te stoeien.’’

Het Redteam adviseerde het kabinet deze zomer al tot verdergaande maatregelen en constateert nu dat de maatregelen die twee weken geleden werden genomen weinig effect hebben. Die maatregelen waren erop gericht om de mobiliteit van mensen te verminderen. ,,Maar dat is nauwelijks gebeurd.’’

Parkeerkaartje gekocht
Het Redteam keek bijvoorbeeld naar het aantal keren dat een routeplanner werd geraadpleegd en een parkeerkaartje werd gekocht. Dat nam amper af. Door het meer thuiswerken zou ook het gebruik van mobiel dataverkeer flink afgenomen moeten zijn, omdat mensen dan meer van wifi gebruik maken. Maar ook dat is niet geval.

,,Kijk maar op straat: het is amper rustiger’’, stelt Mulder. Gevolg is dat de kans op besmettingen ook niet afneemt: die wordt kleiner als mensen minder andere mensen tegen komen door meer thuis te blijven.

Week of twee
Mulder denkt dat een korte lockdown van een week of twee extra effect kan hebben. Daarbij is de hoop ook dat in die twee weken het aantal besmettingen afneemt, waardoor er meer rust ontstaat en weer sneller bij de GGD’s getest kan worden. ,,Waarschijnlijk komen er dan ook sneltesten beschikbaar en is goed bron- en contactonderzoek weer beter mogelijk.’’

De microbioloog pleitte al eerder voor ook een verlenging van de herfstvakantie met een week, ,,maar die kans is eigenlijk verkeken.’’ In een groot deel van het land is de herfstvakantie namelijk al ingegaan. ,,Verlengen zou nog wel kunnen, maar als je dat een paar weken geleden had besloten, had je dat veel eenvoudiger kunnen communiceren.’’

Nu met de hamer
Het Redteam voelt zich gesterkt door wat Diederik Gommers dit weekeinde zei. Het hoofd van alle ic's pleitte ook voor een lockdown, omdat de ziekenhuizen anders veel meer reguliere zorg moeten gaan afbouwen dan ze nu al doen. ,,Wij denken dat je nu met de hamer moet komen.’’ En dat daarna, zo verwoordt het Redteam het, met het virus ‘gedanst’ kan worden: dan zijn alleen nog af en toe aanscherpingen van maatregelen nodig om het aantal besmettingen te beperken.

Korte lockdown: de maatregelen
Wat een korte lockdown precies in moet houden, zou bekeken moeten worden. Het Redteam somt de volgende mogelijkheden op:

● Sociale en familiebijeenkomsten: geen bezoek toegestaan.

● Bruiloften: maximaal zes personen bij elkaar.

● Evenementen binnen en buiten: verboden.

● Sport & training: enkel individuele training toegestaan.

● Wedstrijden en sportevenementen: afgelast.

● Zwembaden, sportscholen en recreatiecentra: dicht.

● Kerk: geen fysieke samenkomst, enkel online.

● Begrafenissen: maximaal tien personen bij elkaar.

● Bars, cafés en restaurants: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.

● Kroegen: dicht, enkel afhaal- en bezorgdiensten.

● Hotels en B&B’s: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.

● Winkels en diensten: enkel essentiële retail blijft open.

● Musea: gesloten.

● Kantoor: enkel open voor mensen met een essentieel beroep.

● Reizen: blijf in eigen dorp/stad.

● Openbaar vervoer: vermijd gebruik van OV, maximale capaciteit is 25 procent.

● Scholen en kinderopvang: tot code oranje open, bij code rood overleg.

● Hoger onderwijs: online, open als fysiek onderwijs essentieel is. Bij code rood overleg.

● Verpleeg- en verzorgingstehuizen: bezoek opgeschort.

Maar even integraal gekopieerd, misschien was het alleen leesbaar voor abonnees.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

henk en lila schreef:
ma 12 okt 2020, 15:04
Wat is er toch aan de hand in die kleine lage landen?
Vergelijken heeft geen zin omdat ieder land op zijn eigen manier test. Vergelijk met nummer 2, bijna zelfde aantal nieuwe besmettingen maar in india 101 doden en hier 12. Dat is in vergelijking met aantal gemeten besmettingen niet verklaarbaar. Dus heeft vergelijken van landen en ze op volgorde zetten op zich weinig nut.
Plaats reactie