Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Het Coronavirus



Bericht door dieseltje+ »

@Luc
Bedankt voor de link. Had het al gelezen, is echter al 2 maand oud. Virus gaat misschien snel, bevindingen ook. Zijn ook voorbeelden van mensen die na 2 weken nog klachten hebben. Niemand geeft uitsluitsel of je dan nog wel of niet verspreid. Men neemt aan van niet.
@Marco
In Nederland is het niet mogelijk 2 x te testen in 24 uur.
@309T16
Idd vergelijkbaar in de zin...zijn moeder en ik beide negatief.
Vind het lastig een waarde oordeel te geven aan de test uitslag.
Ggd komt er ook lastig uit, krijg de indruk dat het afhankelijk is van wie je aan de telefoon krijgt.
Note.
Als ouders/huisgenoot word je na een week gebeld, aldus protocol ggd. Dat telefoontje is er (nog) niet geweest
Laatst gewijzigd door dieseltje+ op zo 04 okt 2020, 11:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Kan ik me voorstellen.
Blijft dus blijkbaar nog steeds veel onduidelijk over het virus, zelfs na ruim een half jaar in de pandemie.
Gebruikersavatar
Dancing Wind
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 18 nov 2018, 22:05
Locatie: Zwolle, Stadshagen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dancing Wind »

Pura Vida !

Edwin & Marian
Jesse

Knaus Sky Ti 700 Meg, 180 pk, verzwaard chassis
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

Net op het nieuws.
STAPHORST - Voor even is de Hersteld Hervormde Gemeente Staphorst de beroemdste kerkgemeenschap van ons land. Ondanks verscherpte coronarichtlijnen togen honderden kerkgangers zondag zonder mondkapje naar de kerk. Voorganger Roos is niet bang voor een brandhaard: „Angst regeert niet, God regeert.”
We zullen de komende weken zien wie er nu werkelijk regeert.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

De Telegraaf natuurlijk :D
Want die verkondigd de enige echte waarheid ;-)

Gelukkig hebben ze in Staphorst er gedurende de pandemie ook nog zelf over nagedacht.

https://www.hhkstaphorst.nl/uploads/124 ... -10-02.pdf
Mondkapjes dan niet - blijven toch controversieel zelfs bij sommige forumleden ;-) - maar wel afstand, registratie dat werk.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

309T16 schreef:
zo 04 okt 2020, 10:34
Min of meer het zelfde hier nu. Zoon is in eerste instantie negatief getest. Maar veels te laat en door een persoon in opleiding. Huisarts vermoedt nu toch Corona. Tja en wat nu. Tweede test niet doorgegaan. Heeft geen zin. Niet meer aantoonbaar.
Klachten nog niet weg. Nog steeds verhoging. Gekke is dat wij (ouders) het niet hebben :roll: Wat het ook mag zijn.
Die snap ik niet helemaal, getest door een persoon in opleiding? Na 3 keer gezien te hebben hoe je het wattenstaafje door de neus haalt en het 1 keer gedaan te hebben kan je dat wel. Het labo onderzoek is ook gewoon standaard werk. Veel te laat, ik heb begrepen tot 14 dagen na besmetting/contact kan de ziekte zich openbaren is ook de quarantaine tijd. Dus als de test veel later is gedaan zal dat geen zin hebben. Als je besmet ben heb je antistoffen en die zijn nog na weken terug te vinden.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Het Coronavirus



Bericht door dieseltje+ »

Zijn de bevindingen/meningen over verdeelt.
Schoonvader 11 x getest, iedere week. 7 x negatief. 4 x positief.
Als antistoffen wel te vinden zijn heeft de test ook nut. Dan weet je dus meer. En is het aannemelijk dat het in idergeval wel hebt gehad. En miss dus niet hersteld?!
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Staphorst en besmettelijke ziektes is al lange een fijne combo.
https://www.anderetijden.nl/aflevering/ ... -Staphorst

maar een kindje offeren voor je god was ook in het oude testament niet vreemd..
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Zo kan je overal wat vinden.
Mooi stukje verder vooral de uitspraak van een huisarts aldaar

“De hervormde kerk van Staphorst behoort tot de ‘zwarte kousen kerken’ van Nederland. In 1971 (en nog steeds) ging de dominee uit van de volgende gedachte: ten eerste moet je niet ingrijpen in de voorzienigheid van God, ten tweede moet je een gezond mens niet ziek maken. Ook niet een beetje (met het vaccin). Hans Cohen heeft weinig op met die gedachtegang. Hij heeft wel eens geprobeerd te praten met een principiële vaccinatieweigeraar, maar dat heeft hij snel opgegeven. “Dat geleuter! Ik gooi er meteen tien statistieken tegenaan. Als ze zeggen: God heeft dat gewild, dan zeg ik: ‘Dus u wilt niks?’” Huisarts Van Dalfsen ziet het genuanceerder: “Of ze ongelijk hebben weet ik niet. Wat is belangrijk in het leven? Er is ook veel voor te zeggen om de eigen gemeenschap, met dat sterke geloof, in stand te houden. En ze zorgden heel goed voor de zieken. Het is natuurlijk vreselijk voor de betrokkenen. Maar ik heb als arts wel meer ergs gezien. Aan auto-ongelukken gaan jaarlijks veel meer mensen dood. En in Amsterdam daar neukten ze in het rond en kregen ze Aids.” Zelf heeft hij overigens zijn kinderen wel laten inenten”
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Marco Polo schreef:
zo 04 okt 2020, 17:20
Zo kan je overal wat vinden.
Jij haalt Staphorst aan, niet ik ;)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Ik haal de uitspraak van de huisarts aan, meer niet.
Mooie gedachte voor de zondag.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Staphorst was een reactie op jouw: https://camperforum.nl/viewtopic.php?f= ... 8#p1967736

mooie gedachte voor de zondag?
Het is natuurlijk vreselijk voor de betrokkenen. Maar ik heb als arts wel meer ergs gezien.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Heel makkelijk om zaken uit zijn verband te halen door selectief te quoten .
Daarom heb ik ook de hele alinea gequote; kunnen anderen zelf oordelen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Zelfs in de context is het een lullig vergelijk. Autoongelukken overkomen je.. niet inenten ( of bewust zaken als Corona negeren, zie Trump) is een keuze.
( zelfs de onbekendheid met Aids als ziekte in die beginjaren was geen keuze!!)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie