Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

https://www.abena.nl/infectiepreventie/ ... ndmaskers/

Hele uitleg over allerlei soorten en types.
Ondanks een eigen kantoor in China kunnen ze helaas niet leveren op dit moment.
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Het Coronavirus



Bericht door laika kreos 3009 »

Ik ben geen voorstander van mondkapjes of i.d.. De RIVM richtlijnen geven m.i. voldoende ruimte om zonder die dingen door het leven te gaan. Ik voel mij daar in ieder geval wel veilig bij. Er zijn natuurlijk uitzonderingen te bedenken. Bijvoorbeeld in ruimten waar de 1,5 grens niet gegarandeerd kan worden. De supermarkt is daar regelmatig een voorbeeld van. Zo zijn er nog wel een paar te bedenken. Voor mij geen mondkapjes tenzij.....
Op het mooie “platte” land van Twente loop ik niet zo snel tegen die grens van 1,5 meter aan. Dat is wel een groot voordeel ten opzichte van de stad. Dat speelt op de achtergrond mee en heeft mede geleid tot mijn standpunt.

Groet,
Andre
Laatst gewijzigd door laika kreos 3009 op di 21 apr 2020, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Het Coronavirus



Bericht door iSonic »

thole schreef:
di 21 apr 2020, 11:22
Als er in Nederland geen schaarste was dan zouden de deskundigen anders praten.
Nederland neemt een een aardige uitzonderingspositie in de wereld in, het virus is toch overal hetzelfde?
Gaat het hier dan zoveel slechter dan in andere landen? Of gaat het beter? Las net nog een artikel dat we het een stuk beter doen dan België. Die heeft totale lock down en advies voor kapjes? Ik heb dan liever dat de verantwoordelijk bij mensen komt te liggen en je wat vrijheid over houdt. Maar goed angst en verantwoordelijkheid zijn rare dingen en er zijn mensen die er heel vreemd en sterk op reageren. Zo zijn er mensen die dan denken dat iedereen zich ineens aan hun normen en waarden moeten houden en boos worden als men dat niet doet.....
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Het Coronavirus



Bericht door appellover »

Bedankt

Gr.
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Het Coronavirus



Bericht door iSonic »

Dat laatste vaak gedreven door angst. En ik zeg altijd: angst is zeer zelden een goede basis om beslissingen te nemen.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Dat mondkapjes geeft best wel wat bescherming aan de ander. Maar niet aan de drager! Zou de drager b.v. door gesprek op korte afstand 1 minidruppel speeksel ontvangen blijft dat dus op het kapje en adem je daar een paar 100 keer langs dat minidruppeltje. Kans op besmetting is dan groter dan 1 maal er langs ademen. Spreek jezelf met een minimale comsumptie sproei je die niet rond! Dus als jullie dat mondkapjes nu allemaal gaan dragen ben ik beter beschermt. De kapjes die jou zelf beschermen zijn erg duur en is een tekort aan! Het zijn verschrikkelijke dingen om te dragen en je wordt honds moe van het ademen. Dan moet je ook nog een speciale bril gaan dragen want ook via de ogen kan het virus binnen in je lijf komen. Accepteer dat je het waarschijnlijk wel een keer krijgt en hoop op een milde vorm. Volg tot die tijd de richtlijnen van onze regering om de verspreiding beheersbaar te houden en daarmee ook de druk op de ziekenhuizen en hoop dat behandelmethodes snel verbeteren en er een bruikbaar vaccin snel geproduceerd wordt.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45205
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

@Isonic, ik snap dat je niet alle 237 pagina's kunt lezen maar:
Ik heb dan liever dat de verantwoordelijk bij mensen komt te liggen en je wat vrijheid over houdt.
Een quote uit wat ik ruim 2 uur geleden hier plaatste.

Ik voel me niet vrij in de supermarkt, verder kan ik me redelijk in onze omgeving vrij bewegen ( volgens mij wonen we vlakbij elkaar Isonic :lol: )
Gisteren nog over het prachtige landgoed Hackfort gewandeld
Ik heb me al vaker voorstander getoond van het dragen van mondkapjes in bepaalde situaties zoals winkels en openbaar vervoer.
Daar gaat het me dus om.
Laatst gewijzigd door thole op di 21 apr 2020, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door Lambiek »

appellover schreef:In Spanje krijgt iedere inwoner boven 65 jaar ,3 gratis kapjes en je kunt bijkopen voor 76 cent ,vaste prijs bij farmacie .
Je scheef onlangs €6.-
.
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Het Coronavirus



Bericht door freedom2 »

iSonic schreef:
di 21 apr 2020, 12:31
Las net nog een artikel dat we het een stuk beter doen dan België. Die heeft totale lock down
Dan heeft diegene die dat artikel geschreven heeft, zich niet goed geïnformeerd over de zogezegde totale lock down.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Het Coronavirus



Bericht door appellover »

# lambiek, dat klopt, was € 6
Maar sinds maandag j.l heeft de regering het overgenomen, alle voorraden gevorderd, is niet zo moeilijk want de noodtoestand is afgekondigd.
De politie is koerier, geen tussenhandel meer.
Er is niks meer aan te verdienen.

Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

Voor sommige hier is het moeilijk te verkroppen dat het in Nederland aardig lukt zonder totale lock-down.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13413
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Het Coronavirus



Bericht door hathi »

:thumbup: Juist Cor,en dat we daar blij om moeten zijn,......hopelijk verpesten sommigen die denken dat ze er persee op uit moeten,het niet voor de rest,het kan toch niet zo moeilijk zijn voor enkele weken?
Hans
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Cee Pee schreef:
di 21 apr 2020, 13:13
Voor sommige hier is het moeilijk te verkroppen dat het in Nederland aardig lukt zonder totale lock-down.
Ik zeg niks ,maar :?: vertel :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zonneke »

iSonic schreef:
di 21 apr 2020, 12:31

Gaat het hier dan zoveel slechter dan in andere landen? Of gaat het beter? Las net nog een artikel dat we het een stuk beter doen dan België. Die heeft totale lock down en advies voor kapjes?
Op welke cijfers baseer je dat oordeel of geloof je klakkeloos wat er een artikel wordt gepubliceerd ? In de eerste plaats is het natuurlijk geen wedstrijd of het zou een zeer lugubere zijn. Wanneer je toch wenst te vergelijken moet je eerder kijken naar de oversterfte terugkijkend naar de afgelopen jaren. Wanneer je die cijfers dus erbij zou tellen staan jullie plots wel heel bovenaan. Als je dan kijkt naar de aantal opnames per dag , das hetgeen wat het belangrijkste is voor onzer beide gezondheidszorgen , ligt deze bij jullie wel al een hele tijd lager.
Dus beter doen met betrekking opname : Ja . Doden : Neen . Hier zijn ze wel veel te eerlijk en te negatief . :wink:
Plaats reactie