Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80408
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ja, beterschap voor iedereen die het gebruiken kan. Dat is natuurlijk het allerbelangrijkste.
En wat de Chinezen betreft: laten we social media nou niet gaan verwarren met een officiële mening. Daar staat vooral net als hier alleen maar bagger op. Als je het Nederlandse Facebook leest zou je ook denken dat onze totale bevolking uit een stel onbehouwen domkoppen bestaat.
De schuld van China zou hem zitten in het drie weken onder de pet houden van de uitbraak. Dat is tegen de regels van de WHO. Vervolgbaarheid is weer een ander verhaal. Ik vond dit artikel: 'Dood door schuld, de zaak tegen Xi Jinping vanwege het coronavirus' wel lezenswaardig. Klik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Het Coronavirus



Bericht door freedom2 »

Dafluc schreef:
zo 12 apr 2020, 12:15
Daar staat vooral net als hier alleen maar bagger op.
Voor zo een opmerking over zijn eigen forum kan ik alleen maar enorm veel respect op brengen.
Dat bewijst over de persoonlijkheid van de persoon.
Nogmaals respect!
Neen dat is niet slijmen, maar waarheid!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80408
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Haha. Met 'hier' bedoelde ik ons land tegenover China. Ons Nederlandse Facebook dus. Ik zou onze gewaardeerde forumleden toch niet willen beschuldigen van het verspreiden van alleen maar bagger. Maar nu ik het teruglees snap ik dat je het zo opvat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

Ik las ook echt dat je met hier het forum bedoelde.
Nu staat er ook een hoop bagger tussen hoor :wink:
Maar toch ook heel veel nuttige info. :thumbup:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1644
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Het Coronavirus



Bericht door noneku »

Terug van 10 km wandelen. Heerlijk rustig op de wegen. Foto's van de A67 richting Venlo en richting Eindhoven . Nog nooit gezien. Stuk parallel gelopen aan de snelweg en hoorde de vogels fluiten. Heerlijk.
Trouwens gisteren ook weinig verkeer op de snelweg alleen iets meer vrachtverkeer.
Bijlagen
20200412_122819.jpg
20200412_122819.jpg (26.24 KiB) 310 keer bekeken
20200412_122759.jpg
20200412_122759.jpg (29.51 KiB) 310 keer bekeken
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Het Coronavirus



Bericht door Premiumliner »

Ik verbaas me heel erg dat er gepleit wordt voor het snel opheffen van de 1 1/2 meter en het samenscholingsverbod. Verbazen is eigenlijk veel te zacht uit gedrukt. Maar het geeft wel heel goed aan hoe verschillend er gedacht wordt over hoe er om gegaan moet worden met dit corona fenomeen. Volgens sommige ons volledig in graven en de ander pleit voor het heel snel weer feestjes te gaan houden. Tussen die uiterste moet een en dus ook onze regering maatregelen nemen met voldoende draagkracht om ze uit te voeren. Maar ook om het virus beheersbaar over ons heen te laten komen! Ga er maar aan beginnen zou ik zeggen
Inderdaad! Maar er zijn hier op dit forum die de mensen die die moeilijke beslissingen moeten nemen nu al ter verantwoording willen roepen voor fouten die ze hebben gemaakt, zoals bijvoorbeeld het te laat/niet alert reageren op de ontwikkelingen in het begin van de coronacrisis.
Hier al eerder vermeld: achteraf kijk je een koe in de kont!
Diegenen die zoiets schrijven hebben waarschijnlijk nooit dergelijke beslissingen hoeven te nemen of grote verantwoordelijkheid hoeven te dragen. En dan noem ik dat populistisch roeptoeteren. :eh: :shh:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8694
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

freedom2 schreef:
zo 12 apr 2020, 9:54

Volgens mij zijn deze onder controle dankzij een wereldwijd vaccinatieprogramma.

Zonder vaccinatie geen immuniteit.
Immuniteit bereik je door te herstellen van de ziekte of door vaccinatie.
Groepsimmuniteit ontstaat door de optelsom van beide. Volledige vaccinatie van de totale bevolking zal nooit behaald worden. Dat hoeft ook niet want vanaf ca 60% doven de besmettingshaarden uit bij gebrek aan voldoende "onbesmetten".
De pokken bijv. zijn ook op die wijze wereldwijd uitgeroeid. Feitelijk ook de enige manier waarop dit kan.
Bij corona, zolang er geen vaccin is, zal dit dus door natuurlijke ontwikkeling bereikt worden. Een vaccin versnelt dat proces en voorkomt veel slachtoffers.
Het is dus de optelsom van beide en hoe sneller er een vaccin is, des te sneller zal er groepsimmuniteit bereikt worden met minimale aantal slachtoffers. Zonder vaccin duurt het lang en kost het veel slachtoffers.
Een pandemie zal altijd zichzelf beëindigen. Dat mutaties later wederom voor veel ellende zal zorgen is sinds Sars wel duidelijk.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
knutselaartje
Berichten: 169
Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 22:11
Locatie: Ravenswoud
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door knutselaartje »

Was lekker druk bij de bollenvelden, benieuwd hoe het met de besmettingen gaat over een week?
Wie het kleine niet eert, doet het grote verkeerd.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op di 31 okt 2023, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Denk dat je daar gelijk in heb! Vakmensen worden niet meer opgeleid het is meer van zoek het maar uit. Da is met journalisten het zelfde vrees ik. Goede kwaliteitsjournalastiek zonder kleur zie je nog zelden. Zeker bij tv journaals mis ik dat steeds vaker.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Cee Pee »

Learning on the job is het tegenwoordig hè.
Je kunt het ook voor de leeuwen gooien noemen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Welke mooie moderne term je er ook aan plakt het blijft gewoon je zoekt het maar uit. Redt je het niet jammer dan!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1807
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door doov »

Zo ben ik ook “opgeleid’.
Heeft me veel gebracht, trouwens.
AadenAnke
Berichten: 13290
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Gelukkig begon ik bij een bedrijf dat de eerste keer dat ik de bergen in moest in de winter je gaat dat samen met Wim doen. Heb daar veel van geleerd ondanks dat ik toen dacht best wel goed te kunnen sturen. Mijn eerste 2 weken op de touringcar was meerijden en soms zelf mogen sturen met een ervaren collega. Daarna nog een paar weken als 2e of 3e wagen. Heb in die weken zoveel geleerd dat had ik als ik dat zelf had moeten uitvinden jaren over gedaan.

Gr. Aad
Plaats reactie