Wanneer begon jij met camperen?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8451
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door EasyBee »

De eerste was in 2005 een huurcamper om de vraag te beantwoorden : Is dit wat voor ons of wordt het een caravan/vouwwagen?
We konden een camper op Iveco basis met Chinook opbouw huren.
SIMG0405.JPG
SIMG0405.JPG (238.09 KiB) 337 keer bekeken
Na een tour de France van 4 weken, waren wij er wel uit. In 2006 wel met de auto en motor op de trailer weer wezen kamperen.
Maar wordt het een alkoof of een busje of een integraal?
In 2007 in Frankrijk een VW T3 gehuurd.
P1000136.JPG
P1000136.JPG (217.42 KiB) 337 keer bekeken
In 2008 een camper op Mercedes basis gehuurd, met alkoof opbouw van merk weet ik niet meer.

We waren er wel uit en hadden al een camper gezien die ons aansprak. Prijs veel te hoog. Dus verder zoeken. Camper bleef te koop, want financiële crisis had toegeslagen. De handelaar bleef er mee zitten. Voorjaar 2009 was de prijs al bijna gehalveerd. Wij er heen en proefrit gemaakt. Wij hebben een bod uitgebracht wat nog weer beduidend onder de inmiddels toch al lage vraagprijs lag en dan moeten er nog diverse zaken vernieuwd of gerepareerd en aangepast worden. Bod afgewezen. terwijl we op weg naar huis waren, belde die handelaar. Of we nog interesse hadden? Jawel, maar als je nu ophangt zakt ons bod weer. Hij nam ons bod aan.
We camperen nu 10 jaar later nog steeds met onze Hymer B694. 10 weken per jaar. :thumbup:
IMG_20190908_155555B.jpg
IMG_20190908_155555B.jpg (230.47 KiB) 337 keer bekeken
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door Toemke »

Als kind waren campingvakanties in Spanje, Frankrijk en Italië bijna vanzelfsprekend. Hotels hebben wij nooit gekend.
Toen wij (2 zonen) niet meer mee met vakantie gingen, kochten mijn ouders hun eerste (en enige) camper, een VW busje met hefdak, moet einde jaren 70 zijn geweest.
Met hun busje hebben mijn vriendin (nu echtgenote) en ik begin jaren 80 onze eerste trip gemaakt (Portugal & Spanje). Zo goed meegevallen dat we daarna ons eigen (tweedehands) VW busje (Westfalia Joker3) hebben gekocht, eerste grote trip was Griekenland en Turkije.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 826
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Wanneer begon jij met camperen?



Bericht door mMario »

Begonnen met een Travelsleeper begin jaren 70 vervolgt door André Jamet en later nog nieuwe Trigano (wat een barrel) en begin jaren 90 een Tago vouwwagen, de Mercedes onder de vouwwagens waar we 10jr plezier van hebben gehad.
Toen deze gestolen in 2000 werd, zijn we overgestapt op de Eriba Touring caravans waar we er in 12 jr drie van gehad hebben, altijd gebruikte.
Dat ik 65 jr werd in 2012 het besluit genomen een camper aan te schaffen.
Na veel wikken en wegen een gebruikte Hymer B534 Fiat 230 via Mobile.de van een particulier in Stuttgart gekocht.
Een integraal met dubb.bodem, vooral ook omdat we er ook mee naar wintersport gaan en een rondzit heeft wat onze caravans ook hadden.
We hebben er al veel mooie reizen naar het noorden en zuiden van Europa meegemaakt. Ik heb altijd in de landbouw mechanisatie gewerkt waardoor je dus het onderhoud zelf kan doen en ik dat ook leuk vind om aan de camper te knutselen.
Dat houd het betaalbaar en je bent van de straat, ook belangrijk.Afbeelding
Plaats reactie