Camperoverlast bij voetbalclub KFC

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Camperoverlast bij voetbalclub KFC



Bericht door nicolasfirst »

‘Een lekker ontbijtje, een warme douche, een drankje in de kantine…’ Gekscherend worden er plannen gemaakt voor ‘Camping KFC’ door de vrijwilligers van de voetbalclub.

Het toeristenseizoen is nog maar net begonnen en de camperplaats Zaandijk – Zaanse Schans stroomt over. Naar de overkant, en daar is de parkeerplaats van KFC.

https://www.deorkaan.nl/gratis-camper-walhalla-kfc/

Ter info. Triest voor woorden, maar wel de huidige realiteit.

Groet,
Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camperoverlast bij voetbalclub KFC



Bericht door Aloys »

Wat is er triest? Het sterk negatieve artikel is triest, de reacties van omwonenden(?) dus ook.
Laat de voetbalvereniging er geld voor vragen, € 5,00 per overnachting. Club blij, (deel van de) toeristen blij!
En de overlast is meteen een stuk minder.

Dat heb ik ook als positieve reactie geplaatst onder dat artikel, als A. de Vries. Duurt even voor ze het plaatsen,
wordt eerst gecontroleerd.

Als camperplaatsen gratis zijn dan lopen ze over, staan ze doorlopend vol. Dat was hier in Kampen ook zo. Nu
de camperplaats € 7,80 kost (en zelfs beschikt over douche/toilet, toilet-stort) is er altijd plaats...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Camperoverlast bij voetbalclub KFC



Bericht door AadenAnke »

Zoals Aloys al opmerkt daar is de kans om de clubkas te spekken. Maar dat is waarschijnlijk niet toegestaan omdat het openbare weg is van de gemeente. Ik denk dat de term het parkeerterrein van KFC ook niet klopt. Dan zou het terrein van de club moeten zijn. Zou er dus ook geen verwijzing voor parkeren bezoekers van de Schans kunnen staan. Verwijzen naar deze locatie en dan zeggen dat het niet mag, beetjes vreemd misschien? De wereld heeft de mond vol over zwerfvuil maar op steeds meer plekken is je vuil netjes wegwerpen onmogelijk! Zie bv de camperplaats in Gouda! De vuilcontainer is verwijderd. Lokale bevolking moet betalen voor de ophaal en dumpte dus op de CP. Container weg en waar kan je dan je vuil laten? Zorg voor vele (al dan niet betaalde) mogelijkheden om er netjes van af te komen en ik denk dat veruit de meeste camperraars netjes hun vuil zullen afvoeren!

Gr. Aad
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Camperoverlast bij voetbalclub KFC



Bericht door jepebe »

Ik ben het zeer met de twee reacties op deze post eens, maar ik spreek de hoop uit dat camperaars die hun afval nergens kwijt kunnen op een camprplaats, dit meenemen naar een volgende plek of het ergens onderweg weggooien
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camperoverlast bij voetbalclub KFC



Bericht door iSonic »

Het staat vol zonder dat er voorzieningen zijn. De container van de club barst uit zijn voegen en de inhoud van de camper-wc’s worden gedumpt over het hek op het KFC-terrein.

Hoewel er via de website van Zaanstad wordt gemeld dat het geen officieel aangewezen camperplaats is: ‘maar uitsluitend bedoeld om daar een camper te parkeren om bijvoorbeeld de Zaanse Schans te kunnen bezoeken’ trekt niemand zich daar iets van aan.
Dat is er triest. Je mag er niet overnachten. Ophoepelen dus....

En het is de parkeerplaats aan de overkant bij de sportclub! Die sportclub heeft er verder niks mee van doen.... Kan me ook voorstellen dat die helemaal niet zitten te wachten op een stel toeristen zeker niet als nu al blijkt dat die zich niet netjes gedragen.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Camperoverlast bij voetbalclub KFC



Bericht door PE1OPQ Theo »

Als ik het zo lees, en zie! dan zal ergens wel waarheid in het verhaal zitten.

Theo
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Camperoverlast bij voetbalclub KFC



Bericht door WimZ »

Er is inderdaad een camperplaats bij het station en je mag daar officieel niet overnachten. Het wordt wel gedoogd zolang er geen overlast is. (campercontact geeft trouwens 48 uur aan!) Maar de parkeerplaats van het voetbalveld is daar niet, die is aan de overkant en die staat nu ook steeds vol. Dat is inderdaad triest en zeker als er ook vuil gedumpt wordt.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperoverlast bij voetbalclub KFC



Bericht door Bob Diesel »

het toilet dumpen over het hek :!:

ja ja ,dat wil ik zien, het netjes in een 10cm sani zuil gat in de grond of op 50cm hoogte

gaat al vaak niet zonder te spetteren ,dus knoeien
dus weer zwaar overdreven verhaal om de camperaar in eenkwaad daglicht te stellen

en NL is een slecht camperland :thumbdown:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camperoverlast bij voetbalclub KFC



Bericht door iSonic »

Ach het hoeft maar een keer te gebeuren en dan is het al teveel. Als er al maar een beetje overlast is, bijvoorbeeld een volle container, dan valt 1 zon actie al enorm op. En zie je hoeveel campers er staan? Je kijkt wel met een enorm gekleurde bril als je dit gaat lopen goed praten....
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperoverlast bij voetbalclub KFC



Bericht door Bob Diesel »

Het staat vol zonder dat er voorzieningen zijn. De container van de club barst uit zijn voegen en de inhoud van de camper-wc’s worden gedumpt over het hek op het KFC-terrein.
ik praat niks goed ,maar houd ook niet van valse voorlichting
maar probeer jij maar eens een volle cassette met shit en urine
over een hek leeg te gooien, zonder zelf onder de stront te komen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Camperoverlast bij voetbalclub KFC



Bericht door iSonic »

Wie zegt dat dat niet gebeurt is? Maar zoals gezegd er hoeft er maar eentje het te doen, en er achter te komen dat het niet zo goed werkt, en dan is het al te laat. Dan worden er toiletten over het hek geleegd.

En al is het enkel de containers die te vol zitten dan is het nog volkomen terecht van die sport vereniging. Als die campers daar al mogen staan dan zijn ze te gast en ruim je je troep netjes op.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperoverlast bij voetbalclub KFC



Bericht door de Jonckheer »

Ik denk dat alles zwaar overtrokken wordt. Wij staan altijd vrij of op cp's. Nooit troep gezien. In Portugal eens op een vrije plek gestaan en daar werd iedereen weggestuurd, op ons na want ze zagen ons niet als camper :lol: . Er stonden een stuk of 50 campers. Toen die allemaal weg waren ben ik over het lege terrein gelopen en ben ik nog geen snippertje papier tegen gekomen! Er zullen wel aso's tussen zitten maar ik denk dat dat nog niet 1% is van het geheel dus waar hébben we het over. De laatste reizen in Duitsland gedaan, alle plekken schoon zowel de betaalde als de gratis. Ook waar we nu staan in Mayschoss is het super netjes. Komt er echter jeugd is het een ander verhaal en vind je massa's Mac troep die klakkeloos uit auto's wordt gedumpt. En ach, dan is het wel weer makkelijk om de camperaars daar de schuld van te geven. :bang:
tvdsande
Berichten: 2269
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: Camperoverlast bij voetbalclub KFC



Bericht door tvdsande »

Ik vertrouw die Fransen toch niet zo.
https://www.youtube.com/watch?v=EUO57Lr6_o0&t=10s
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperoverlast bij voetbalclub KFC



Bericht door Jan en Simonne »

En dat allemaal omdat de gemeente het vertikt om een fatsoenlijke parkeerplaats aan te wijzen voor campers.
Ze zouden nu toch wel eens door kunnen krijgen, dat dit een onderdeel uitmaakt van het toerisme, zeker in het seizoen.
Maar ja, campers blijven een soort achtergebleven gebied in Nederland.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie