Camperbeveiliging

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Camperbeveiliging



Bericht door ellan vannin »

Ik vraag me af of er campereigenaren zijn welke zelf systemen bedacht hebben om camperdiefstal te voorkomen ? Ik ben erover aan het denken om zelf een aantal systemen te bedenken om te voorkomen / het moeilijker te maken voor het dievengilde je kostbare bezit mee te nemen. Een diefstalverzekering dekt weliswaar een gedeelte van de ''onkosten'' bij diefstal maar de persoonlijke bezittingen en persoonlijke touch welke je aan je huisje op wielen hebt gegeven of verbeteringen welke je hebt uitgevoerd zijn m.i. met geen goud te betalen.
Zo zit ik erover te denken een zware beugel te fabriceren welke om de pedalen wordt geplaatst met een soort van goed hangslot waar je in (af)gesloten toestand niet of nauwelijks bij kan met b.v. een betonschaar. In gemonteerde toestand zou deze beugel verhinderen de pedalen te bedienen. Deze zou ik uiteraard alleen plaatsen bij het verlaten van de camper.
Een ander idee wat me te binnenschoot ! Wanneer ik de draaibare bestuurderstoel tegen het stuur plaats met de achterzijde van de rugleuning naar het voorraam en ik beveilig het draaiplateau tegen draaien en verschuiven m.b.v. een dikke zware pen of bout in combinatie met een zwaar hangslot lijkt het mij voor het dievengilde ook al veel moeilijker om de camper weg te rijden. En zo heb ik nog wel enkele ideetjes.
Graag reacties en pro's en anti's van jullie :wink:
All4dogs
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18168
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camper beveiliging



Bericht door Cee Pee »

Als de keuze op jou camper is gevallen kun je doen en laten wat je wil maar mee gaat hij dan.
Ze pakken hem desnoods vierkant op en zetten hem op een ambulance en weg is ie.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Camper beveiliging



Bericht door ellan vannin »

ik denk niet dat de gemiddelde dief een autoambulance e.d. bij heeft om ± 3500 kg te vervoeren.
All4dogs
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Camper beveiliging



Bericht door 't Busje »

Ik vind een BearLock wel genoeg. Als ik me voortdurend zorgen moet maken over alles wat meegenomen kan worden, heb ik geen enkel plezier meer in de vakantie. Ik wil geen slaaf zijn van mijn bezit.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24459
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Camper beveiliging



Bericht door javanes »

De beugel rond je pedalen hoef te fabriceren. Die zijn namelijk al lang te koop.
Eventueel in conbinatie met stuur beveiliging.

Maar om de nodige tips hier neer te pennen is niet zo verstandig.
Wellicht lezen er ook andere personen dan (kampeer)autobezitters mee die de tips wel handig vinden.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Camper beveiliging



Bericht door ellan vannin »

Een bear-lock heb ik op een van mijn campers gehad, aangezien dit een irritante ''rammel'' veroorzaakte door onjuiste montage heb ik me destijds er eens in verdiept om die ''rammel'' op te lossen. Dit was gelukt, maar het was ook een koud kunstje om liggend onder de camper m.b.v. een hamer(tje) het systeem zo ver te verschuiven dat het slot in gesloten toestand geen blokkerende werking meer had.
All4dogs
gideon

Re: Camper beveiliging



Bericht door gideon »

Onze camper ziet er niet duur uit, geen schotel en geen tv. Wat van waarde is ligt nooit in het zicht.
Daarbij ga ik er vanuit (ook bij mijn fietsen), zorg voor niet-gangbare beveiliging. Dus waar de boef niet op voorbereid is.
Zo heb ik een stevig kettingslot als beveiliging.

fietsketting van Kra-Va met grote eindschakel, als lus-----------> hangslot om stuurstang

Afbeelding
Laatst gewijzigd door gideon op za 25 jun 2016, 11:22, 2 keer totaal gewijzigd.
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Camper beveiliging



Bericht door ellan vannin »

javanes schreef:De beugel rond je pedalen hoef te fabriceren. Die zijn namelijk al lang te koop.
Eventueel in conbinatie met stuur beveiliging.

Maar om de nodige tips hier neer te pennen is niet zo verstandig.
Wellicht lezen er ook andere personen dan (kampeer)autobezitters mee die de tips wel handig vinden.
De te koop zijnde beugels heb ik bekeken en zijn niet dieven''proof'', wanneer iemand hier een gouden idee heeft mag dit toch rustig openbaar zijn, want dan laten ze je camper misschien wel zowieso links liggen wanneer ze het zien. Ik denk dat wanneer je een oplossing vindt die zeer tijdrovend is om het zaakje te ontmantelen je al een groot gedeelte van het risico wegneemt.
All4dogs
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Camper beveiliging



Bericht door Aardy »

Dank voor de tip Ellen!
Ik keek laatst met begerige ogen naar een beauty van een camper, Bearlock beveiligd......... :cheers:
Nog even een hamertje jatten!
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24459
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Camper beveiliging



Bericht door javanes »

ellan vannin schreef: De te koop zijnde beugels heb ik bekeken en zijn niet dieven''proof''
Als ze je auto persé willen hebben dan nemen ze hem zo mee.
Nog nooit van die leuke karretjes met wieltjes (trolleys) gezien die ze onder de wielen zetten om een auto in b.v. in de showroom van een autohandelaar te verplaatsen?
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51304
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper beveiliging



Bericht door Kroppie »

en een dief die binnen wil heeft geen boodschap aan dingen niet beschadigen , dus wil ie erin , dan desnoods met grof geweld .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Camper beveiliging



Bericht door ellan vannin »

Neen Jos maar ik heb het ook niet over beveiligen tegen inbraak, maar tegen meenemen van het volledige voertuig.
All4dogs
jansloos
Berichten: 6875
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Camper beveiliging



Bericht door jansloos »

Een stuurbeveiliging dmv een beugel of ketting?

Simpel we zagen het stuur door, en monteren ergens anders een nieuwe.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Camper beveiliging



Bericht door ellan vannin »

jansloos schreef:Een stuurbeveiliging dmv een beugel of ketting?

Simpel we zagen het stuur door, en monteren ergens anders een nieuwe.
Ik wilde het hier al niet posten, had het al per PB gedaan, maar klopt i.d.d.
Het binnenkomen in een auto of camper is voor jongens uit het ''vak'' een kleinigheid: klopsleutels enzv. en anders via de ramen, ook elektronische beveiliging is met de huidige technologische technieken te omzeilen, het enige daadwerkelijke middel is een zware mechanische beveiliging tegen compleet meenemen. Maar goed met een hijskraan kun je zelfs complete ''huizen'' meenemen. GEEN stuur is ook nog een optie.
Laatst gewijzigd door ellan vannin op za 25 jun 2016, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
All4dogs
Plaats reactie