Aankopen uit China

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
vim
Berichten: 1089
Lid geworden op: zo 10 okt 2004, 11:47
Locatie: ff onder rotterdam

Aankopen uit China



Bericht door vim »

Wil even mijn frustratie kwijt.
Ik heb in het verleden veel in china gekocht.
De kwaliteit is redelijk voor bescheiden prijsjes.
Maar!!
Als er iets fout gaat bv een niet goed werkende autoradio of een verkeerde levering dan kan je het verder wel vergeten.
Ondanks alle mooie beloftes over garantie ben ik toch 2 x bij verschillende zaken het schip in gegaan.
Dus een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Adriatik Vision 1 707 SG metallesderopenderaanenderinenderachter
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: aankopen uit china



Bericht door jurgenc »

Ik denk dat het in dit geval geen kwaad kan de leveranciers te vermelden. Maar idd, zaken doen met vasteland China is toch altijd een avontuur op zich.
Voor alle duidelijkheid, heb zelf goede ervaring met miniinthebox.
Laatst gewijzigd door jurgenc op do 06 aug 2015, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
H20
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: aankopen uit china



Bericht door jansloos »

Als je met PayPal betaald :-B krijg je toch je geld terug?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: aankopen uit china



Bericht door Grumble »

Ik heb zowel bij Banggood als bij Miniinthebox wel goede ervaringen.
Bij miniinthebox heb ik eens een kapot voltmetertje gekocht en kreeg zonder problemen drie (!!) nieuwe terug, zonder dat ik de kapotte hoefde op te sturen. (ik had er drie gekocht)
Bij Banggood heb ik twee lampen gekregen waar ik er drie had besteld, de derde werd zonder problemen nageleverd.
Alleen bij Banggood heb ik ervaring met een bestelling van meer als 20 euro: Ik heb daar een telefoon gekocht van 215 euro. Die werd zonder problemen geleverd, oke, duurde wat lang (een maand) maar ook geen navordering van de belastingen :shh:
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: aankopen uit china



Bericht door Hoofdnoorman »

Bij PayPal krijg je ook de retourkosten vergoed. Wel even aanmelden.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
TrainZ
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 28 apr 2014, 20:10
Locatie: Gorredijk

Re: Aankopen uit China



Bericht door TrainZ »

Ik heb wel 20 keer iets in China besteld: via AliExpress. Tweemaal ging er iets mis: een waterdichte 12V stekkerdoos kwam in 4 stukjes aan in de bubbeltjesenveloppe (niet meer waterdicht te repareren): dispuut geopend, foto meegestuurd: binnen 24 uur reactie, binnen 48 uur het geld retour!
Omvormer besteld met USB aansluiting: deze bleek er niet op te zitten bij ontvangst. Dispuut geopend, 25 % (10 dollar) retour afgesproken, binnen 48 uur op de rekening.
Als ik in NL iets koop via internet gaat het vrijwel altijd ook goed. maar koop ik in een fysieke winkel iets waar wat aan mankeert, dan ben ik meestal een paar maand kwijt voordat ik mijn geld (of een compensatiebedrag) terug heb. Als dat al lukt....
Dit gewaarschuwd mens koopt dus al jaren met een gerust hart in China, in elk geval via Aliexpress. (Daar krijgt de verkoper zijn geld pas als de koper heeft gemeld dat hij het product in goede staat ontvangen heeft.!!
DUCATO 2.3 L2H2 2008
Gebruikersavatar
vim
Berichten: 1089
Lid geworden op: zo 10 okt 2004, 11:47
Locatie: ff onder rotterdam

Re: Aankopen uit China



Bericht door vim »

Dat gaat dus heeeel anders bij DH gate/Chinavision en Eonon.
Daar krijg je dus niets of na 5 weken discussie $ 10.00 korting op je nieuwe aankoop van boven de $ 100.00 voor iets dat niet of kapot is geleverd. :bang: :bang:
Adriatik Vision 1 707 SG metallesderopenderaanenderinenderachter
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Aankopen uit China



Bericht door Meine »

Ik heb ook tientallen keren in China gekocht, meest via Ebay, het is altijd 100% goed gegaan. Niet zo lang geleden heb ik een prijzige 100 ah lithium huishoudaccu rechtstreeks bij de Chinese fabrikant gekocht zonder garanties van Ebay of Aliexpress. Afgezien van wat kleine cultuurverschillen verliep ook dat vlekkeloos.
Gebruikersavatar
adamfryslan
Berichten: 553
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 15:33
Locatie: in de buurt van leeuwarden friesland

Re: Aankopen uit China



Bericht door adamfryslan »

ik haal mijn chinees altijd zelf op :bow:
Hymer 574 van 2003
ad & anne marie
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Aankopen uit China



Bericht door Arie55 »

Wat Rudy schrijft: aanmelden!

Dat houd in dat je alle meldingen die je naar de verkopende partij via paypal moet doen. Zal wel geschiedenis opbouwen zijn.
Mijn geval heb ik niks terug gekregen van paypal. Ik kocht een boek in Engeland, betaald en na een tijdje ongerust geworden, uiteindelijk met de verkoper ge-emailt. Geen berichten terug. Een aantal keren geprobeerd, geen bericht. Toen paypal ingeschakeld en melding van gemaakt. En het mailtje nu via paypal gestuurd. Omdat het een item vanuit het buitenland was, kon dat wel even duren. wtf!? Ok, een weekje gewacht en weer gemailt. En zo gingen er 6 weken voorbij, totdat paypal doodleuk schrijft dat de termijn verlopen was. Jemig wat was ik .... euh... minder toerekenings vatbaar. Wilde die oplichters paypal opzeggen, maar dat lukt met een kwaaie kop ook niet. Heel veel tijd heelt veel. Naderhand denk ik, tsja, het is een bank... en die nemen het zo nauw niet. Ik stop, want ik merk dat ik weer giftig word.

Probeer de grotere uitgaven toch maar in Nederland aan te schaffen, of ik rij ervoor naar Duitsland (kan soms zoveel schelen dat het er nog uitkomt). Het tientjes werk blijf ik in verweggiestan halen.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Aankopen uit China



Bericht door jansloos »

Maar Arie, onderop staat dat je geen haast hebt? :-B
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Aankopen uit China



Bericht door Hoofdnoorman »

Wel Arie,
jij hebt één negatieve ervaring en dan zijn het gelijk de oplichters van PauPal. Ik ben het niet met je eens.
Ik heb een paar keer van hun dienst gebruik moeten maken. Totaal geen negatieve ervaringen. En ik ken iemand die zeker 400 transacties heeft gehad en dat de paar "Case's" die hij heeft aangemaakt, allemaal tot volle tevredenheid zijn opgelost.
Heb jij wel duidelijk een case aangemaakt? Heb jij niet wat fout gedaan in de procedure?

Overigens Arie, ik betaal al mijn aankopen uit China via PayPal. En deze betalingen zijn dus gewoon gegarandeerd. Ik doe het al jaren zo en dat gaat prima. Ook sommige betalingen aan bedrijven en particulieren gaan bij mij via PayPal.
Het is natuurlijk wel zo, dat als je iets betaald via Western Union, je niet bij PayPal hoeft aan te kloppen voor geld terug.
PayPal vergoedt geen retourkosten van een product. Maar tot eind dit jaar heeft men een actie. Je moet je voor die actie aanmelden. Je hebt recht op 12 retourbedragen.
Wel verwacht ik dat dit een lekker makertje is en dat volgend jaar een aanbieding komt voor een geheel jaar retourkostenteruggave tegen een abotarief.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Aankopen uit China



Bericht door javanes »

Als je de procedure van Paypal volgt is er inderdaad niets aan de hand.
Dus binnen 45 werkdagen na betaling een geschil openen. En als je niet met de verkoper tot een oplossing komt dan binnen 20 kalenderdagen na de dag waarop het geschil is geopend een PayPal-claim indienen. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:

Re: Aankopen uit China



Bericht door Stef »

En niet zo miepen áls het een keertje fout gaat.
Je wilt voor een duppie op de eerste rang zitten. Prima, maar dan moet je niet gaan huilen als het prijsverschil tot uitdrukking komt in de afwikkeling van een claim. Zie het maar als een ingecalculeerd risico.

Gr,
Stef.
Plaats reactie