Electrische fiets: revisie accu?
Electrische fiets: revisie accu?
Heeft iemand ervaring met het laten vernieuwen van de electrischefiets accu's in de oude
accubehuizing?
Chris
accubehuizing?
Chris
Re: Electrische fiets: revisie accu?
Eerst even nagaan of je accu geschikt is voor revisie/nieuwe cellen, als er veel elektronica in je accu zit dan kan het niet, zoals bij onze Union fietsen.
Op onderstaande link kan je kijken of je accu ervoor in aanmerking komt, ervaring met revisie accu's hebben we niet, succes.
http://www.zuidewind.eu/
Op onderstaande link kan je kijken of je accu ervoor in aanmerking komt, ervaring met revisie accu's hebben we niet, succes.
http://www.zuidewind.eu/
Re: Electrische fiets: revisie accu?
toevallig net vanavond mijn gereviseerde accu leeggereden voor de eerste keer .
sparta emotion c2 standaard 10 amp nu gepimpt naar 20 amp.
Je kan ook gewoon weer 10 amp kiezen .
dus bij mijn fiets was het mogelijk .
verder diepliggende technische antwoorden kan ik niet beantwoorden .
ervaring pas een week dus nog niet veel .
sparta emotion c2 standaard 10 amp nu gepimpt naar 20 amp.
Je kan ook gewoon weer 10 amp kiezen .
dus bij mijn fiets was het mogelijk .
verder diepliggende technische antwoorden kan ik niet beantwoorden .
ervaring pas een week dus nog niet veel .
Groet,
John uut Apeldoorn.
John uut Apeldoorn.
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15363
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Electrische fiets: revisie accu?
Ja, ik.
Ik heb 4 accus omgebouwd. Giant Twist. Ze rijden notabene bij jou in Zevenaar.
Oorspronkelijk waren het 9 amp Nimh accu's. In de behuizing zijn 14 cellen 8 amp Lipo gekomen met twee balancers. Per accu dus nu 16 amp en per fiets 32 amp. Ze hebben wel een nieuwe lader moeten kopen.
Eigenlijk is iedere accu te voorzien van nieuwe cellen. Electronica doet er helemaal niets toe. Zit er elektronica in, in dit geval een BMS ( battery management system ) dan kunnen de nieuwe cellen gewoon daarop gesoldeerd worden.
Nu is het zo dat ik drie/vier maand geleden hier een oproep heb gedaan om te laten zien wat ik kan. Ik kon toen een partij van 1440 Lipo cellen kopen maar moest ze natuurlijk wel weer een keer kwijt. Helaas is het gebleven bij een proeforder en ik heb dus niet meer cellen ingekocht. Ondertussen is de bewuste verkoper door iemand gewezen op de waarde van de cellen met als gevolg dat deze nu 4 keer zo duur zijn geworden.
Lees bij dit draadje maar even verder. http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... 9#p1384789
Ik heb 4 accus omgebouwd. Giant Twist. Ze rijden notabene bij jou in Zevenaar.
Oorspronkelijk waren het 9 amp Nimh accu's. In de behuizing zijn 14 cellen 8 amp Lipo gekomen met twee balancers. Per accu dus nu 16 amp en per fiets 32 amp. Ze hebben wel een nieuwe lader moeten kopen.
Eigenlijk is iedere accu te voorzien van nieuwe cellen. Electronica doet er helemaal niets toe. Zit er elektronica in, in dit geval een BMS ( battery management system ) dan kunnen de nieuwe cellen gewoon daarop gesoldeerd worden.
Nu is het zo dat ik drie/vier maand geleden hier een oproep heb gedaan om te laten zien wat ik kan. Ik kon toen een partij van 1440 Lipo cellen kopen maar moest ze natuurlijk wel weer een keer kwijt. Helaas is het gebleven bij een proeforder en ik heb dus niet meer cellen ingekocht. Ondertussen is de bewuste verkoper door iemand gewezen op de waarde van de cellen met als gevolg dat deze nu 4 keer zo duur zijn geworden.
Lees bij dit draadje maar even verder. http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... 9#p1384789
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Re: Electrische fiets: revisie accu?
Net een bestaande accu laten vullen met nieuwe accucellen, bevalt prima, actieradius ging van 10 km naar 55 km en de fiets is nu vreselijk snel, trek nog net niet met rokende banden op....
Kost wel wat, ruim 350 euro in mijn geval.
Heel veel informatie vind je hier:
http://www.elektrofietsaccuservice.nl/
Kost wel wat, ruim 350 euro in mijn geval.
Heel veel informatie vind je hier:
http://www.elektrofietsaccuservice.nl/
-
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 17:27
Re: Electrische fiets: revisie accu?
Wat dan weer bij controle en calamiteiten (als de verzekering er achter komt) voor problemen kan zorgen.
http://www.elektrischefiets.be/Wetgeving.html
En terecht natuurlijk.
Men beseft zelden wat dergelijke fietsen met die snelheid aan gevaar betekenen. zowel voor zich zelf als voor de medemens.
http://www.elektrischefiets.be/Wetgeving.html
En terecht natuurlijk.
Men beseft zelden wat dergelijke fietsen met die snelheid aan gevaar betekenen. zowel voor zich zelf als voor de medemens.
Re: Electrische fiets: revisie accu?
Top is (elek.mountainbike) durisotti 45 km
Met vriendelijke groet,
Hein en José
Hymer B 524 SL
You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
Hein en José
Hymer B 524 SL
You don't like my tattoos? At least I can cover them up. Your face on the other hand...
Re: Electrische fiets: revisie accu?
Onlangs in Apeldoorn geinformeerd naar het reviseren van een Gazelle Medeo accu. Zou prima kunnen, kostte alleen € 250,00 per accu. Voor die prijs heb een nieuwe (brons).
Groet, Wim
Groet, Wim
Re: Electrische fiets: revisie accu?
http://www.miton.nl/fiets_accu.html
Goedenavond, de link hierboven kunt U alles vertellen over fiets accu's.
Dit bedrijf heet Miton en is gevestigd te Utrecht en reviseerd alle soorten accu's van auto's tot electrische fietsen.
Als U op de site klikt " Klik hier voor de lijst van de merken electrische fietsen" vind u alle merken en mogelijkheden.
Mvrgr.Wil
Goedenavond, de link hierboven kunt U alles vertellen over fiets accu's.
Dit bedrijf heet Miton en is gevestigd te Utrecht en reviseerd alle soorten accu's van auto's tot electrische fietsen.
Als U op de site klikt " Klik hier voor de lijst van de merken electrische fietsen" vind u alle merken en mogelijkheden.
Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
- chrisvanlaar
- Berichten: 677
- Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 13:22
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
Re: Electrische fiets: revisie accu?
Rudy,Hoofdnoorman schreef:Ja, ik.
Ik heb 4 accus omgebouwd. Giant Twist. Ze rijden notabene bij jou in Zevenaar.
Oorspronkelijk waren het 9 amp Nimh accu's. In de behuizing zijn 14 cellen 8 amp Lipo gekomen met twee balancers. Per accu dus nu 16 amp en per fiets 32 amp. Ze hebben wel een nieuwe lader moeten kopen.
Eigenlijk is iedere accu te voorzien van nieuwe cellen. Electronica doet er helemaal niets toe. Zit er elektronica in, in dit geval een BMS ( battery management system ) dan kunnen de nieuwe cellen gewoon daarop gesoldeerd worden.
Nu is het zo dat ik drie/vier maand geleden hier een oproep heb gedaan om te laten zien wat ik kan. Ik kon toen een partij van 1440 Lipo cellen kopen maar moest ze natuurlijk wel weer een keer kwijt. Helaas is het gebleven bij een proeforder en ik heb dus niet meer cellen ingekocht. Ondertussen is de bewuste verkoper door iemand gewezen op de waarde van de cellen met als gevolg dat deze nu 4 keer zo duur zijn geworden.
Lees bij dit draadje maar even verder. http://www.camperforum.nl/viewtopic.php ... 9#p1384789
Ik heb vorige week een (2e hands) Giant Twist met 2 accu's gekocht bij de fietsenmaker dus tegen de tijd dat mijn accu's slecht worden weet ik dat er iets mee gedaan kan worden.
Chris
Knaus Sunliner 658 LG met Fiat Ducato 244 2,8 JTD Power 107kW (146pk).
Vorige Camper: Dethleffs Globetrotter Fiat Ducato 2,5TD uit 1992
Vorige Camper: Dethleffs Globetrotter Fiat Ducato 2,5TD uit 1992
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15363
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Electrische fiets: revisie accu?
Ik zit nu net even te kijken bij ebay. Zelf heb ik vanmiddag bij mijn eigen fiets een gelaste accu gehad.
Ik hoor jullie al zeggen, wat heeft hij nu weer?
Nou, ik heb zelf een Phylion 36V accu. Dit is dus niet een van de minste.
De stroomklemmen in de accu hebben een niet al te goed contact gehad met de pennen in de houder van de fiets. Tijdens de stroomafname is, met name de -klem zo heet geworden dat de pennen aan elkaar gelast zaten. Dus accu kon er niet meer uit en zat hartstikke vast.
Bagagedrager er af gehaald en het geheel met gepast geweld uit elkaar getrokken.
Daarna pootje weer recht gemaakt en geschuurd.
Straks Aldi maar eens gaan aanschrijven voor nieuwe spullen.
Maar, om weer op topic te komen zat ik even te kijken dus. Zie ik bijvoorbeeld al Phylion accu's aangeboden voor 245 euro. dat zijn de 36 Volts. Nu is het zo dat het inwendige in veel andere accu's past. Misschien een idee voor de handige doe het zelver.
Ik hoor jullie al zeggen, wat heeft hij nu weer?
Nou, ik heb zelf een Phylion 36V accu. Dit is dus niet een van de minste.
De stroomklemmen in de accu hebben een niet al te goed contact gehad met de pennen in de houder van de fiets. Tijdens de stroomafname is, met name de -klem zo heet geworden dat de pennen aan elkaar gelast zaten. Dus accu kon er niet meer uit en zat hartstikke vast.
Bagagedrager er af gehaald en het geheel met gepast geweld uit elkaar getrokken.
Daarna pootje weer recht gemaakt en geschuurd.
Straks Aldi maar eens gaan aanschrijven voor nieuwe spullen.
Maar, om weer op topic te komen zat ik even te kijken dus. Zie ik bijvoorbeeld al Phylion accu's aangeboden voor 245 euro. dat zijn de 36 Volts. Nu is het zo dat het inwendige in veel andere accu's past. Misschien een idee voor de handige doe het zelver.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Re: Electrische fiets: revisie accu?
Sorry voor de late reactie.
Dacht altijd dat er van die platte lijpo's in zaten net zoals ik in mijn modelbesturings-
vliegtuigen heb/had maar ik begrijp dat het in serie geschakelde ronde cellen zijn.
Vraag gesteld op voorhand voor mijn pas aangeschafte Diamant Zouma fiets 2e hands
met een accuspanning van .......... volt. Lader is 40,7 volt weet niet meer precies hoeveel overspanning een
in dit geval een li-ion lader heeft. Wat ik mij herinner zit er een fractie verschil in laadspanning tussen een li-ion en een lipo accu. Wordt een 36 volt li-ion accu geladen met 40.7 volt?
Ik wacht antwoord af
Chris
Dacht altijd dat er van die platte lijpo's in zaten net zoals ik in mijn modelbesturings-
vliegtuigen heb/had maar ik begrijp dat het in serie geschakelde ronde cellen zijn.
Vraag gesteld op voorhand voor mijn pas aangeschafte Diamant Zouma fiets 2e hands
met een accuspanning van .......... volt. Lader is 40,7 volt weet niet meer precies hoeveel overspanning een
in dit geval een li-ion lader heeft. Wat ik mij herinner zit er een fractie verschil in laadspanning tussen een li-ion en een lipo accu. Wordt een 36 volt li-ion accu geladen met 40.7 volt?
Ik wacht antwoord af
Chris