Ingebroken in onze T4

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
LGL
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 20:33

Ingebroken in onze T4



Bericht door LGL »

We hebben de camper sinds half december en vorige week is er al ingebroken, notabene gewoon bij ons in de straat.....
Nou zat er gelukkig nog helemaal niks in, maar het geeft me wel het idee dat een camper(bus) nog meer uitnodigt om open te breken dan een luxe-wagen. Maar ja, het slot had gelukkig geen noemenswaardige schade. Digitaal aangifte doen werkt trouwens ook niet als je geen schade opgeeft (?)
Alle kastjes, inclusief de ijskast waren leeggegooit op zoek naar "spullen"

Mijn man heeft bij constateren alles weer in de kastjes gestopt en een dik scherp mes gevonden, waar de boef blijkbaar het slot mee geforceerd heeft.

Omdat we geen schade hadden waren we er toch wat laconiek onder.

Een paar dagen later gaan we weer op pad en halverwege de dag wilden we wat drinken en eten. EN WAT BLIJKT???





De boef had ALLE KOEKIES gejat............................ :lol3: :lol3: :lol3:
TechGraphix
Berichten: 167
Lid geworden op: do 24 jun 2010, 20:02
Locatie: Den Helder
Contacteer:



Bericht door TechGraphix »

Kun je zien hoe erg het gesteld is met de boefjes... dat ze puur om te kunnen eten moeten inbreken..
Je hebt er nu wel een mes bij ;-)

Kees
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster



Bericht door Kroppie »

pas maar op dat je niet aangehouden word en ze dat mes zien ben je misschien nog strafbaar. :shock:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Mieke tVD
Berichten: 6037
Lid geworden op: za 27 nov 2004, 14:33
Locatie: Z Limburg



Bericht door Mieke tVD »

TechGraphix schreef:Kun je zien hoe erg het gesteld is met de boefjes...
Kees
Ik krijg er tranen van in de ogen :shock: :wink:
Een gelukkig mens is Zij/Hij die tevreden is.
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

Wel vreemd dat je geen schade hebt, was de camper misschien niet goed afgesloten?
Met een mes het slot openen is ook geen geruststellende gedachte. Dat zou ik laten verhelpen...
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:



Bericht door de hoekies »

Inferno schreef: Met een mes het slot openen is ook geen geruststellende gedachte. Dat zou ik laten verhelpen...
Als je een auto hebt waar je de zijruit naar beneden kunt draaien kun je met een lang mes of een lange ijzeren strip de deur openen , als je niet in je auto kunt zal de ANWB zo ook de deur voor je openen.
Dit kun je natuurlijk verhelpen door er een extra slot in te zetten .
Ach als de boefjes honger hebben is een 'woon"wagen een uitgelezen optie want daar zal wel wat te eten in zitten. :cry:
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster



Bericht door Kroppie »

misschien een idee om wat :voorbehandeld :voedsel neer te leggen voor dat soort klanten .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
nachtzwaluw
Berichten: 9
Lid geworden op: di 25 dec 2007, 21:03
Locatie: Wachtebeke (B)



Bericht door nachtzwaluw »

Inferno schreef:Wel vreemd dat je geen schade hebt, was de camper misschien niet goed afgesloten?
Met een mes het slot openen is ook geen geruststellende gedachte. Dat zou ik laten verhelpen...
Ik heb een extra slot op de deuren.
Het nadeel is dat ze zeker weten dat ge niet thuis kunt zijn.
Bij mij kwamen ze binnen via een raampje.
LGL
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 20:33



Bericht door LGL »

Het was een Buck-knife.. en een scherpe ook. Tja, blijkbaar maak je dat slot dan heel simpel open.

We hebben jarenlang een Opel Kadett gehad en daarbij is wel tot 3x toe een schroevendraaier in het slot geramd en kwamen ze toch binnen. Mijn idee over een auto (en kamper) is.. NIKS van waarde erin laten liggen.... ben nu ook op zoek naar een minilaptopje dat ik gewoon altijd met me meeneem.

Mijn vader heeft jarenlang een "eend" gehad, met zo'n linnen dak. Hij liet de deuren altijd van het slot af, hij had liever dat ze "zo" binnenkwamen, zagen dat er niks te halen viel dan dat ze het dakje opensneden.

Misschien is dit een optie :mrgreen:

[img][img]http://img211.imageshack.us/img211/8163 ... lsound.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]
TechGraphix
Berichten: 167
Lid geworden op: do 24 jun 2010, 20:02
Locatie: Den Helder
Contacteer:



Bericht door TechGraphix »

LGL schreef:Het was een Buck-knife..
Dat is ook niet eens zomaar een mes ook.. Dat is een echte aanwinst..
Mijn camper staat momenteel onbeheerd in ...... (ik wil ook zo'n mes 8) )

Kees
Afbeelding
Explorer
Berichten: 684
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 12:51



Bericht door Explorer »

Mmm kijk eens onder de handgrepen of je daar een lichte beschadiging ziet... een gaatje net daar waar het rubber van de handgreep op het plaatwerk zit....
LGL
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 08 dec 2010, 20:33



Bericht door LGL »

Explorer schreef:Mmm kijk eens onder de handgrepen of je daar een lichte beschadiging ziet... een gaatje net daar waar het rubber van de handgreep op het plaatwerk zit....
Want via dat plekje zou het opengemaakt zijn?
Explorer
Berichten: 684
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 12:51



Bericht door Explorer »

Yep, bij de serie 3 (dacht ik) types VW Golf was dit DE methode om een 'Golluffie' open te krijgen. Nauwelijks schade maar als je goed keek, kon je het zien. Sommigge deden het op brutere wijze en dan zag je echt een gat ter grootte van een duppie.....
Kees en Paula
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 15 jan 2010, 17:32



Bericht door Kees en Paula »

niks van aantrekken, gewoon de koekies weer aanvullen en samen met fles cola uitnodigend op de tafel zetten.
Alleen van de cola eerst de helft zelf opdrinken en bijvullen met wonderolie.
Houden de boefjes zich in ieder geval paar dagen rustig mochten ze je camper weer eens ongevraagd bezoeken.
Plaats reactie