Meld hier uw spamberichten

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Meld hier uw spamberichten



Bericht door Camperic »

Zoals ik al schreef is niet het wegklikken van de pop up een probleem, maar de consequentie daarvan wat mij betreft wel. Het dient een (commercieel) doel in het belang van degene die het beheert anders zou het er niet zijn :idea:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Meld hier uw spamberichten



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ook daar heb ik nog geen probleem mee, wel met dat de popup geen link laat zien als je de muis er op zet.
Ik schrok me dus een hoedje en dacht echt dat ik door malawere te grazen was genomen.
En schrikken hiervan en hier aan wennen, dat is me net even te gek.
Als het forum echt zo veel geld kost, dan kan het nooit een punt zijn om door de gebruikers geld op te laten hoesten.
Er zijn er tenslotte meer dan 40.000 mensen, en daar moet een aardig bedrag op te halen zijn.
Dan heb je geen reclame meer nodig.

Theo
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Meld hier uw spamberichten



Bericht door Aloys »

Ik doe het forum samen met een professioneel internetbedrijf die mij alle zorgen uit handen nemen. Zo'n bedrijf werkt niet met leden en donateurs. De reclame is bovendien voor de ISN-"eigen merken", intern zou je kunnen zeggen.

Camperforum is van oudsher het forum van de Campersite en op de Campersite staan campers te koop, ruim 2000 op dit moment. De pop-up vestigt dus de aandacht op de (deels) eigen websites. En de advertenties worden automatisch doorgeplaatst naar Marktplaats waar ISN een overeenkomst mee heeft.

De pop-up is dus geen reclame verkocht aan een externe partij, maar een reclame-uiting van binnenuit. En eenmaal weggeklikt komt ie (bij mij tenminste) niet meer terug.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Meld hier uw spamberichten



Bericht door PE1OPQ Theo »

Aloys dat begrijp ik, helder.
Waar ik tegen aanliep gister, dat het me niet helder was van wie en wat het was.
Alleen de uitnodiging om op de link te klikken.
En we zijn al zo goed opgevoed in de veiligheid, om hier niet op te klikken als je niet weet wie wat is.
Zelfs op een kruisje klikken doe ik niet, zo paranoia ben ik dan ook weer.
Gewoon naam er in en links weergeven als je je muis er op zet, had voorkomen dat ik hier op ging reageren.
Ik denk ook dat je dit bij een professioneel internet bedrijf moet verwachten dat ze hier rekenschap mee houden.

Theo
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Meld hier uw spamberichten



Bericht door Peter LMC »

Bedankt voor de uitleg Aloys. :thumbup:
En vanmorgen was de pop up niet meer aanwezig.
Gebruikersavatar
Snowdog
Berichten: 81
Lid geworden op: za 16 jul 2011, 13:13
Locatie: Ergens op walcheren

Re: Meld hier uw spamberichten



Bericht door Snowdog »

Ik krijg nog steeds om de minuut of verandering van pagina die IRRITANTE :twisted: popup reclame te zien
Bij vlagen ben ik geniaal
Helaas is het nu windstil
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Meld hier uw spamberichten



Bericht door Camperic »

Aloys schreef:
di 15 jun 2021, 22:14
Ik doe het forum samen met een professioneel internetbedrijf die mij alle zorgen uit handen nemen. Zo'n bedrijf werkt niet met leden en donateurs. De reclame is bovendien voor de ISN-"eigen merken", intern zou je kunnen zeggen.

Camperforum is van oudsher het forum van de Campersite en op de Campersite staan campers te koop, ruim 2000 op dit moment. De pop-up vestigt dus de aandacht op de (deels) eigen websites. En de advertenties worden automatisch doorgeplaatst naar Marktplaats waar ISN een overeenkomst mee heeft.

De pop-up is dus geen reclame verkocht aan een externe partij, maar een reclame-uiting van binnenuit. En eenmaal weggeklikt komt ie (bij mij tenminste) niet meer terug.
Je doet het forum samen met een professioneel én commercieel internetbedrijf. Dat kan uiteraard niet blijven bestaan zonder inkomsten, uit reclame of door betalen voor verleende diensten. Dat bedrag zou door leden/donateurs kunnen worden opgebracht is wat Theo bedoelde.

Het gaat (mij) niet om de reclameboodschap van de pop up, maar wat er mogelijk met de heimelijk verzamelde informatie wordt gedaan.
PE1OPQ Theo schreef:
wo 16 jun 2021, 7:59
Waar ik tegen aanliep gister, dat het me niet helder was van wie en wat het was.
Alleen de uitnodiging om op de link te klikken.
En we zijn al zo goed opgevoed in de veiligheid, om hier niet op te klikken als je niet weet wie wat is.
Zelfs op een kruisje klikken doe ik niet, zo paranoia ben ik dan ook weer.
Gewoon naam er in en links weergeven als je je muis er op zet, had voorkomen dat ik hier op ging reageren.
Ik denk ook dat je dit bij een professioneel internet bedrijf moet verwachten dat ze hier rekenschap mee houden.
Mee eens :thumbup: en het is zeker geen paranoia :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Meld hier uw spamberichten



Bericht door Meine »

Een verklaring over wat deze commerciële partij met onze gegevens doet zou op zijn plaats zijn. We hebben ook nooit de gelegenheid gehad aan te geven welke gegevens we willen delen met commerciële partijen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Meld hier uw spamberichten



Bericht door Dafluc »

Twee keer weggeklikt. Eén keer op de pc, één keer op de telefoon. Ik heb nog niemand aan de deur gehad. Je kunt ook overdrijven. Oftewel, choose your battles.
Afbeelding
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Meld hier uw spamberichten



Bericht door Meine »

Wat een rare reactie op een volstrekt normale vraag. Wat mij betreft is er helemaal geen sprake van een battle.

Als je niets te verbergen hebt dan kun je toch gewoon antwoorden?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Meld hier uw spamberichten



Bericht door Dafluc »

Het is een Engels gezegde met een knipoog. Zeker niet vervelend bedoeld. Waarmee je zoveel zegt als is dit de moeite wel waard? Is dit belangrijk genoeg? Dat is eigenlijk mijn reactie en die vind ik heel normaal. Ook qua toon. Ik zit de hele dag op internet en accepteer ik weet niet hoeveel cookies. Ik weet dat je voorzichtig moet zijn. Maar de cookies van een site als Campersite, een krant of 'wat eten we vandaag'? Daar lig ik dus echt niet wakker van. Ik vind daarom een aantal reacties hier nogal overtrokken. Los van dat ik me kan voorstellen dat je zo'n pop-up irritant vind. Dat wilde ik toevoegen. En iets te verbergen? Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat cookies zijn en doen: klik.
Afbeelding
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Meld hier uw spamberichten



Bericht door Meine »

Heb je enig idee waarom de pagina privacystatement niet meer op te roepen is hier?
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Meld hier uw spamberichten



Bericht door Aloys »

Geen idee, je bent ook de eerste en enige die dit opmerkt. Ik wist het niet, maar ik zal het laten rechtzetten.
(Wellicht is dit al 2 of 3 jaar zo sinds de grote update?)

Ik heb er melding van gemaakt.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Meld hier uw spamberichten



Bericht door Atoz »

Natuurlijk willen we allemaal doneren, graag zelfs, heel veel zelfs....

Maar we weten ook allemaal wel een reden waarom we het uiteindelijk niet gaan doen.
(Betalen)

En zo heel veel last heb je toch niet van al die reclame, het enige wat mij opviel was dat mijn Pi-hole Reclameblocker blijkbaar toch reclame liet zien.

Verder....fantastisch gratis forum!
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Plaats reactie