Hondenvoer

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
bakbeest
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 20:42
Locatie: Emmeloord
Contacteer:



Bericht door bakbeest »

Onze bordeauxdog krijggt al van kleins af aan royal canin.Hier zitten voedingsstoffen in voor grote honden die erg snel groeien.Volgens onze da was dat het beste voor haar omdat dan het skelet goed ontwikkeld wordt.Ook schijnt het zo te zijn dat de voedingsstoffen beter opgenomen worden in het lijf.Nu krijgt ze ook wel eens een blik vlees van de andere winkels,maar dan heeft ze zo weer honger.Wij halen de zakken bij de Jumper,de kleinere zakjes zijn daar 20 euro,en daar doet de onze ongeveer 3 weken mee.Haar bak staat de hele dag gevuld.Eerst hadden we grotere zakken,maar dan eet ze het laatste uit de zak niet meer op,misschien omdat het te oud is of zo(dat weten we niet),dus nu zijn we overgestapt op de kleinere zakjes.
chevrolet K 2500 4x4,met Starcraft opzetunit
globetrottertje
Berichten: 4348
Lid geworden op: ma 17 apr 2006, 19:20
Locatie: de Peel



Bericht door globetrottertje »

Wat een schatje!!
Onze poedel krijgt Royal Canin, speciaal voor poedels.
groetjes Nellie
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Nou Mariët, je hebt nu zoveel verschillende antwoorden, dat je het nog niet weet zeker :wink:
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
gosa
Berichten: 97
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 20:36
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door gosa »

Hoi Mariet,

Als ie het goed doet op de R.C. ga dan vooral de komende tijd niet wisselen. Je hebt dan kans dat je gedoe krijgt met de ontlasting: diarree zit je met een jonge pup echt niet op te wachten. Als je gaat veranderen doe het dan als je hem zolang hebt dat je weet waar of ie wat gevoelig op is in de darmen en of ie bijv. gewoon alles kan verdragen.
Je woont in Zwolle: ga eens naar Jumper op het Diezerplein. Mensen weten heel goed waar ze het over hebben raden je het type brok van Royal Canin aan waar ie in hoort, en zijn lang de duursten niet.

Ik voer zelf aan mijn Goldens Cavom bevalt prima. Maar R.C. is ook een super voer.
Veel plezier van jullie pup.
Groeten Emmie Gosen
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

Leuke pup... Ik zit en nu ook weer midden in.
Bink wordt bijna 3 maanden en is een Border Collie.
Soms willen Borders niet goed eten....deze dus.
Ik zoek dus naar voer wat lekker gevonden wordt en waar ik niet veel van nodig heb. Hoe minder erin moet hoe minder gehannes....
Belangrijk bij een groter ras is de groeisnelheid.
Het is belangrijk te weten hoe snel de hond mag groeien. Bij mijn pup is dat nu zo'n 800 gram per week. Daar heb ik zo'n 1 600 gram voer voor nodig.....
Honden kunnen later veel problemen ondervinden wanneer de gewichtstoename te snel is gegaan.
Let er dus op dat het juiste voer voor het juiste ras gebruikt wordt.
Het meeste voer in de dierenzaken is goed.
Maar nu we meer over voeding, voedingsbehoeften en de effecten van voeding weten kan je zoeken naar een specifiek voer.
Dus zo maar wat blikken erin stoppen heeft niet mijn voorkeur.
Vaak geeft de ontlasting ook informatie over hoe de hond reageert op het voer.
Ik zoek bewust naar brokken die weinig ontlasting geven. En ook naar de juiste dikte.
Verder voer ik meerder malen per dag, met de pup 4 tot 5 maal.
Op deze manier hoeft niet alles in 1 keer 'verwerkt' te worden en blijft de hond ook actiever.
Voor Bink op dit moment Royal Canin, Bob en Beau hebben Eukanuba, en dan ook nog verschillende soorten brokken.
Een heel gedoe dus....Liever allemaal op 1 brok, maar ja dat lukt even niet.

Veel goeds hoor ik de laatste tijd over Markus Mühle, een koud geperste brok met een goede energie-gewichts waarde. http://www.markusmuehle.de/nl/
Diepvries en ander moeilijk houdbare voeders vind ik in de camper minder geschikt.

Qua kosten voer je met goedkope brokken vaak meer dan met duurdere, let ook daar op.


Hier nog wat info over een Lab, ik denk dat de combi met de Collie wel wat lichter zal worden.

http://www.kindlenova.nl/doc/groeitabel.pdf
Elly
Berichten: 227
Lid geworden op: do 22 jun 2006, 13:50
Locatie: Achterhoek



Bericht door Elly »

Onze honden krijgen Prins pro care, ze doen het er prima op.
Een goede dierenspeciaalzaak kan een goed individueel voedingsadvies voor elke hond geven.

Groet Elly
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Hondenvoer.



Bericht door Face »

mariët schreef:Ons nieuwe gezinslid Rock (Labrador-Schotse Colliekruising) is inmiddels 14 weken en de voervoorraad van de fokker begint op te raken.
We hadden van de hondenschool ook nog een zak Royal Canin gekregen, speciaal voor Labradorpups en dat vindt hij heerlijk.

Welk voer geven jullie je honden? Wat is het beste voor onze Rock? Ik ben niet te beroerd om te betalen maar Royal Canin is best duur. Is dat echt het beste voor hem?
Wij voeren CAVOM deze brok is vrij van kleur en smaakstoffen en antioxydanten.
Tevens voeren wij vers vlees van het merk DUCK

http://www.everyoneweb.com/teckels/

face :wink:
Gebruikersavatar
Jeppe
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 12 jun 2006, 15:01
Locatie: Enschede



Bericht door Jeppe »

Onze Stabij Jeppe krijgt Farmfood (geperste brok); geen rare toevoegingen en niet getest op dieren. Hij heeft ook minder ontlasting dan met eerdere brokken.

En, ook belangrijk, hij vindt het nog steeds reuze lekker. We nemen ook vaak wat van z'n gewone voerbrokjes mee voor onderweg als beloning. Nog steeds heel gewild.

Ik probeer 1x per week een dagje pens (Rodi o.i.d) te geven, maar eerlijkheidshalve vergeet ik dat nogal eens tijdig uit de vriezer te halen. :oops:

Er zijn al fora vol geschreven soorten hondenvoer; het is net als met de wasmiddelen: je ziet vaak door de bomen het bos niet meer.
Wij hebben gescreend op het gebrek aan artificiele toevoegingen, op proefdiervrij geproduceerd en of het met smaak gegeten wordt.

Succes met dat vertederende droppie!
La vie en rose
Berichten: 40
Lid geworden op: do 01 jul 2010, 13:15
Locatie: Midden Limburg



Bericht door La vie en rose »

Wij voeren Royal Canin sensible wat goed is voor de huid en de vacht. Bevalt prima. Toen de oudste nog pup was had ze vaak last van diarrhee, werd veroorzaakt door de grote hoeveelheid eiwitten in de Eukanuba pyppybrok. Zijn toen (voorzichtig) omgeschakeld naar RC en ze deed het vanaf dat moment prima. Af en toe krijgen ze eens lekker hart of pens tussendoor en natuurlijk iedere week een hardgekookt ei. Wij hebben 2 pyrenese herdershonden (en dat is dus niet zo'n grote berghond, wat veel mensen denken....).
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

Nou Mariët, het lijkt me dat het nu wel duidelijk is welk voer je in huis moet halen. :wink:

Groet,
Stef.
SunMaster
Berichten: 1421
Lid geworden op: zo 18 apr 2004, 0:31
Locatie: Kleve (D)



Bericht door SunMaster »

:D :D :D
Groeten,
Jaap
Afbeelding
Frankia FF2



Bericht door Frankia FF2 »

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31975
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:



Bericht door Bob Diesel »

Stef schreef:Nou Mariët, het lijkt me dat het nu wel duidelijk is welk voer je in huis moet halen. :wink:

Groet,
Stef.
Alles :?: :idea: behalve :?: :idea: die niet :wink: :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1658
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam



Bericht door Aagje »

Na anderhalf jaar getob met zijn ontlasting ben ik overstapt op diepvries versvoer ( Carnibest) en daar doet hij het prima op. Dat is natuurlijk geen doen als je op reis ben met de camper, dus geef ik hem dan tijdelijk Farmfoodbrokken gecombineerd met gewoon vers vlees uit de super van het desbetreffende land waar we zijn.
Maar ik geloof zeker dat er honden zijn die het overal goed op doen, die van mij niet...is een raspaardje :wink:
Plaats reactie