Raad het plekje
- hurktoilet
Re: Raad het plekje
De CP ligt, zo ongeveer op de plek waar de rivier uit beeld verdwijnt, verscholen achter de bomen op de linker oever. Dat is in dit geval ook echt de linker oever: in scheepvaarttermen noem je altijd de oever links die als je afvarend bent links ligt. Ook als je opvarend bent. Vandaar dat Rotterdam-Zuid op de linker oever van de Maas ligt.
De Lot?
- hurktoilet
Warm, maar helaas.
Dit dorpje stelt met alle respect heel weinig voor, maar er komen zo veel toeristen dat de plaatselijke wijnhandel zijn diensten ook in het Engels aanprijst.
Dit dorpje stelt met alle respect heel weinig voor, maar er komen zo veel toeristen dat de plaatselijke wijnhandel zijn diensten ook in het Engels aanprijst.
De Isle?
Paul
Paul
- hurktoilet
De Isle ligt volgens mij in de Provence. Ik zei nog zo dat het wel zuid, maar niet zuidoost was. En de Lot was warm, alleen iets te zuidelijk.
PaulBng schreef:De Isle mondt uit in de Dordogne. Even Oost van Bordeaux.
Is redelijk zuid-west, toch?
Paul

Paul
zoeken we iets aan een zijriviertje van de ardèche?
Zou het deze kunnen zijn ?
Lauzerte, Tarn-et-Garonne, Occitanie, Frankrijk
Lauzerte, Tarn-et-Garonne, Occitanie, Frankrijk
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
- hurktoilet
Oeps, ik was in de bonen. verwarde de Isle met l'Isle-sur-la-Sorgue.
We zoeken aan een zijrivier van de Dordogne, maar niet aan de Isle

We zoeken aan een zijrivier van de Dordogne, maar niet aan de Isle
De Maronne? Alhoewel ik daar weinig camperplaatsen aan zie liggen.
Ik heb die brug gevonden. Idd aan het riviertje de Vézère.
De brug ligt bij Tayac.
Kan alleen de CP niet direct vinden...
Paul
De brug ligt bij Tayac.
Kan alleen de CP niet direct vinden...
Paul
AREA CAMPER LES EYZIES DE TAYAC SIREUIL Aire de camping car des Eyzies de Tayac Sireuil
Paul
Paul
- hurktoilet
Dat is 'm. Dorpje met een prehistorische schuilplaats en een dito museum.
Opgelet, er is een dorpje met exact zelfde naam, ook met camperplaats, in het Departement Charente. Je zult niet de eerste zijn die daar belandt en ontdekt dat er helemaal niets prehistornisch te beleven valt. Het goede Les Eyzies heeft postcode 24260 (beginnend met de 24 van het departement Dordogne), het andere heeft postcode 16660 (met de 16 van de Charente)
Opgelet, er is een dorpje met exact zelfde naam, ook met camperplaats, in het Departement Charente. Je zult niet de eerste zijn die daar belandt en ontdekt dat er helemaal niets prehistornisch te beleven valt. Het goede Les Eyzies heeft postcode 24260 (beginnend met de 24 van het departement Dordogne), het andere heeft postcode 16660 (met de 16 van de Charente)