Uw mooiste foto?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door bently »

Onheilspellend . . . . ook mooi.
DSC05656 (2).jpg
DSC05656 (2).jpg (209.88 KiB) 389 keer bekeken
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
ekruijsse
Berichten: 889
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 22:19
Locatie: terneuzen

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door ekruijsse »

door rijschoollucassen » do 19 nov 2020, 22:58
Weer een paar mooie bijdragen. @ekruijsse, is die foto uit Doesburg nog nabewerkt, of rechtstreeks van de camera?
Dankjewel Jaap, dit is een HDR van in totaal 5 opname's en samengevoegd en bewerkt met photoshop
Eugene
roma
Berichten: 4526
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door roma »

Aha. Boerenbedrog. Maar wel met een fenomenaal eindresultaat. Wellicht wil je bij volgende foto’s die je plaatst een summiere toelichting geven voor de geïnteresseerden hier

Zelf speel ik bij Photoshop wat met de levels, soms wat afsnijden en verder verklein ik foto’s die ik op een reisblog plaats.
Gebruikersavatar
ekruijsse
Berichten: 889
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 22:19
Locatie: terneuzen

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door ekruijsse »

door roma » vr 20 nov 2020, 9:53
Aha. Boerenbedrog
:-B Vind dit meer een techniek dan boerenbedrog hoor. Een HDR bestaat uit verschillende belichtingen, vaak 5 waarvan twee onderbelicht, één normaal en twee overbelicht. Dit geeft onder wat lastigere lichtomstandigheden een betere doortekening in lichte en donkere vlakken van je foto (dynamisch bereik). Ook geeft het een betere scherpte. Je hoeft hiervoor niet persé photoshop te hebben er zijn ook gewooon gratis HDR programma's die je kunt downloaden op internet te vinden. HDR geeft je foto vaak net dat beetje extra. Wel moet je vanaf statief werken om exact dezelfde shots te kunnen maken natuurlijk. Hierbij nog een voorbeeldje, het plaatsje Givet in Noord Frankrijk, gezicht op het stadje vanaf de camperplaats.

Givet.jpg
Givet.jpg (68.83 KiB) 358 keer bekeken
Eugene
roma
Berichten: 4526
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door roma »

Interessant. Het klinkt eenvoudig, maar hoe doe je het? Op YouTube vond ik het volgende voor degenen, die er net als ik, ook niet veel van begrijpen:
https://www.youtube.com/watch?v=Hx8tR5MHV-Q
https://www.youtube.com/watch?v=o2R-oOGLoFg

Ik pas met Photoshop de eenvoudige tool "lichter-donkerder maken" toe, waarbij bv de hoge tonen in een wit t-shirt enigszins verbeterd kunnen worden. Maar ... is iets heel anders dan HDR.
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door GenE »

Noorwegen, nog een weerspiegeling, voor de grens (overgang) moet je goed kijken.
C9C8D7EA-DDFD-4AE4-8C8A-B193C4B14485.jpeg
C9C8D7EA-DDFD-4AE4-8C8A-B193C4B14485.jpeg (215.58 KiB) 299 keer bekeken
Laatst gewijzigd door GenE op vr 20 nov 2020, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door GenE »

Roma, indrukwekkend wat men allemaal met een foto bewerking kan doen. Mijn foto’s zijn altijd onbewerkt, hooguit is er iets af gesneden. Misschien zal ik ook eens een foto proberen te bewerken.
Of ik daar het geduld voor heb :roll:
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door rijschoollucassen »

Er zijn twee richtingen binnen het bewerken van foto's. Enerzijds de foto in Doesburg. De camera heeft nooit het bereik wat het oog heeft. Door meerdere foto's te gebruiken kom je veel dichter bij de werkelijkheid.

Anderzijds mijn foto van het groene bankje aan de vijver. Daar zijn een aantal regelaars flink opengetrokken om de verweerde verf er als het ware vanaf te laten spatten.

Ben zelf in lightroom nog een beginneling, photoshop heb ik helemaal geen kaas van gegeten. Jaartje geleden waren al mijn foto's nog JPEG, nu ik dat abonnement op photofacts academy heb, ben ik overgestapt naar RAW.

Groet uit Drenthe,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door FrankJC »

2006 Nissyros 4-14.jpg
2006 Nissyros 4-14.jpg (458.8 KiB) 205 keer bekeken
roma
Berichten: 4526
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door roma »

hurktoilet schreef:
vr 20 nov 2020, 0:30
@Roma: zijn dat nu echt jouw mooiste foto's? Na je eerdere kritiek had ik meer verwacht :bow: :bang: :?:
Ik begrijp je niet. Bij een stel natuurfoto's reageer je met "wow", en nu verwacht je meer van me. Geef dan een pittige kritiek bij mijn foto's, zodat ik zie wat je bedoelt.
Gebruikersavatar
aquagoog
Berichten: 1811
Lid geworden op: wo 29 jul 2009, 20:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door aquagoog »

FrankrijkAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Groet
Catharina

Reizen is een driedubbel plezier: verwachting, avontuur en herinnering.

Volg onze trips op https://olliontour.nl/
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door GenE »

Vorige week mijn mooiste ontvangen foto van familie.

118D6B6C-98FB-425D-8FE6-249186142072.jpeg
118D6B6C-98FB-425D-8FE6-249186142072.jpeg (153 KiB) 91 keer bekeken
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door hurktoilet »

@Roma: de strandfoto is niet scherp en de horizon loopt scheef. Belichting is bij deze foto's altijd lastig, maar zou vermoedelijk wel meer uit te halen zijn. Bij de broodjes worst mis ik vooral contrast (en ketchup).
Wat die hdr-techniek betreft: het resultaat kan mooi zijn, zoals in het voorbeeld hierboven. Vaak wordt het echter overdreven en dan oogt het over the top, heel kunstmatig...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
roma
Berichten: 4526
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door roma »

Ik plaats mijn foto’s vanaf een reisblog, foto’s zijn dan verkleind tot 640x480 kb.
Ik ben een “snelle” fotograaf. Iets zien, klik en verder lopen. Een mix van kiekjes, bijna foto’s en soms een foto. Ik zie een camera als een stuk gereedschap, zoals een timmerman zijn hamer ziet. Ik houd van het onverwachte, van het toeval, zoals Picasso zei: “Ik zoek niet, ik vind!”
Kritiek op strandfoto. Valt wellicht iets meer uit te halen. En die worsten? Plagerijtje naar de forumbezoekers. Zonder kleur inderdaad een fletse foto, had het met ketchup beter gedaan. Nu: categorie kiekjes.

Ik wacht op je volgende kritiek. Dwingt mij ook om mijn foto’s beter te bekijken.

Trouwens, zijn er ook manieren om foto’s van pc direct op het forum te plaatsen?
Plaats reactie