Uw mooiste foto?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door pwhooftman »

Ik beleef nu al voor het 5e seizoen veel plezier aan het programma Het Perfecte Plaatje, https://www.rtlxl.nl/programma/het-perf ... 8381bcf88b , een aanrader wat mij betreft. Wat me altijd weer opvalt is hoeveel plezier de deelnemers beleven aan het fotograferen, ondanks de kritiek die ze krijgen. En ja, een goede foto wordt niet gemaakt door het verhaal bíj de foto, maar het verhaal wat spreekt uit de foto zelf. De kritiek van Roma is scherp, maar vaak wel terecht in mijn beleving als dit topic "Dé mooiste foto" zou heten.
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door GenE »

Pwhooftman, ik deel je mening, ik heb persoonlijk contact opgenomen met roma nav zijn op/aanmerkingen en vragen.
Laatst gewijzigd door GenE op wo 18 nov 2020, 12:47, 3 keer totaal gewijzigd.
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door macfocus »

Niet persé een mooie foto, maar wel één van één van de leukste momenten uit de vakantie.

De Turntable ferry naar Skye in Schotland bij Glennelg.
De rit er naar toe was smal en nat, de wacht aan de helling fris met zeehonden, het tochtje te kort, en de rit erna vergeven van de eigenwijze schapen.
0F69C8F3-5BF2-4F0F-AE4D-389B6DE40E12.jpeg
0F69C8F3-5BF2-4F0F-AE4D-389B6DE40E12.jpeg (185.74 KiB) 116 keer bekeken
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door FrankJC »

Dafluc schreef:
wo 18 nov 2020, 11:02
Als iemand hier tips geeft hoe foto's beter zouden kunnen dan kun je daar iets van opsteken. Of niet natuurlijk, als je dat niet wil. Maar het is wel on topic. Foto's afkraken en daarmee makers beledigen is niet leerzaam. Is ook niet leuk. En past ook niet in dit topic. Als je commentaar hebt op een foto doe het dan zonder af te kraken. En bespreek de foto en niet elkaar. Zou toch jammer zijn als mensen hier hun foto's niet meer plaatsen omdat ze geen zin hebben in negatief commentaar daarop. Dan schiet je namelijk je doel flink voorbij.
Ook al is er een onderbouwend commentaar op een foto dan voelt de maker dat i.h.a als afkraken is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door GenE »

En als dat niet helpt dan maar een spottende opmerking naar voor u een vreemde! :thumbdown:
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door FrankJC »

pwhooftman schreef:
wo 18 nov 2020, 11:52
Ik beleef nu al voor het 5e seizoen veel plezier aan het programma Het Perfecte Plaatje, https://www.rtlxl.nl/programma/het-perf ... 8381bcf88b , een aanrader wat mij betreft. Wat me altijd weer opvalt is hoeveel plezier de deelnemers beleven aan het fotograferen, ondanks de kritiek die ze krijgen. En ja, een goede foto wordt niet gemaakt door het verhaal bíj de foto, maar het verhaal wat spreekt uit de foto zelf. De kritiek van Roma is scherp, maar vaak wel terecht in mijn beleving als dit topic "Dé mooiste foto" zou heten.
Een goed programma, ik kijk er altijd naar maar...........voelen zij zich beledigd, afgekraakt door de kritiek die zij krijgen op hun foto's ? Dacht het niet(althans zij laten het niet merken), wil je jezelf verbeteren dan is het zaak de kritiek op te nemen en toe te passen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door Camperic »

FrankJC schreef:
wo 18 nov 2020, 12:58
Ook al is er een onderbouwend commentaar op een foto dan voelt de maker dat i.h.a als afkraken is mijn ervaring.
In dat geval misschien de hand in eigen boezem steken? :idea:
thole schreef:
wo 18 nov 2020, 11:41
Ik heb er geen moeite mee als er commentaar op mijn foto's worden geleverd, integendeel maar, 'c'est le ton qui fait la musique.'
:thumbup:

Dafluc schreef:
wo 18 nov 2020, 11:02
Dit topic vroeg om foto's waar de maker trots op is. En inderdaad: het is hier geen wedstrijd.

Als iemand hier tips geeft hoe foto's beter zouden kunnen dan kun je daar iets van opsteken. Of niet natuurlijk, als je dat niet wil. Maar het is wel on topic. Foto's afkraken en daarmee makers beledigen is niet leerzaam. Is ook niet leuk. En past ook niet in dit topic. Als je commentaar hebt op een foto doe het dan zonder af te kraken. En bespreek de foto en niet elkaar. Zou toch jammer zijn als mensen hier hun foto's niet meer plaatsen omdat ze geen zin hebben in negatief commentaar daarop. Dan schiet je namelijk je doel flink voorbij.
:clap:
De "achtergrondmuziek" verpest de sfeer in dit leuke, interessante topic helaas :(
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door FrankJC »

GenE schreef:
wo 18 nov 2020, 13:08
En als dat niet helpt dan maar een spottende opmerking naar voor u een vreemde!
Hoezo ? Heb ik al eerder iets geschreven over jouw foto ? En iedereen op dit forum is voor mij een vreemde.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door Zwerfsteen »

Dit leuke topic gaat helemaal naar de gallemiezen met al dit geruzie, jammer. :evil:
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door Bob Diesel »

Geen :!: eigen foto ,maar :idea:

Afbeelding
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
roma
Berichten: 4527
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door roma »

"Cést le ton qui fait la musique?" Stephane Belmondo op het Andernos jazzfestival. 2016. Foto gemaakt bij het aanwezige podiumlicht van flinke afstand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door Dafluc »

Yep. Tot zover graag. Punt. Vanaf hier weer foto's waar jezelf trots op bent.
Wie perfecte foto's zoekt moet niet hier zijn.
Hier staan foto's waar iemand trots op is. Van momenten waar hij/zij graag naar terugkijkt. En die met ons wilt delen.
Voor de leuk. Niet meer niet minder.
edit: die Belmondo ken ik nog niet. Ga ff zoeken op Youtube.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door AadenAnke »

Ach toch ff wat ik kwijt wil/moet. Ik heb de foto op 218 nu al een keer of 10 bekeken en het commentaar gelezen. Ik vindt die foto gewoon iets moois zeggen, als ik ernaar kijk denk ik daar wil ik heen! Of de foto technisch goed is geen idee. Of de maker dat wil of moet leren, zal me eigenlijk een worst wezen! Gelukkig vinden we niet allemaal het zelfde mooi. Moest ik ook in zo'n afschuwelijke witte doos rond rijden :silent: vonden we allemaal die zelfde vrouw mooi wat zo het een saaie boel zijn. Dat perfecte plaatje ik heb het een keer of 2 gezien en vondt het elke keer onbegrijpelijk dat ze de mooiste foto we zette als slecht en een foto die mij helemaal niets deed de hemel in prezen. Maar smaken verschillen, kijk ik in de spiegel zie ik 1 van de meest aantrekkelijke mannen van de wereld! Zelf Anke is het daar niet mee eens :hug: ik kijk graag naar dingen die ik mooi vindt. :shh:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Uw mooiste foto?



Bericht door Dafluc »

Aan de Rijn. September dit jaar.
Bijlagen
20200923_135058 kopie.jpg
20200923_135058 kopie.jpg (256.9 KiB) 164 keer bekeken
Afbeelding
Plaats reactie