Geocaching

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Di@k
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 16 aug 2004, 21:35
Locatie: Borger

Geocaching



Bericht door Di@k »

Omdat er veel camperaars ook de hobby van geocaching praktiseren lijkt het mij leuk om hiervoor een eigen topic draadje te maken.

Heeft u vragen of mededelingen over geocaching dan kunt u ze hier neer schrijven. 8)

Ik heb plannen om in bepaalde weekenden wat moeilijkere caches in Nederland te gaan doen. Hierbij is hulp altijd welkom.
Daarom lijkt het mij leuk om dit gezamelijk te doen.

Hierbij gaan mijn gedachten uit naar:
Lord of the rings. http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... ?wp=GCZ6KT

of Bedevaartcache 1. http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 0abc5a408a

of Bedevaartcache 2. http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC101C4

Kijk er eens na misschien kunnen we 1 of 2 weekends afspreken en dan met de camper op een camperplaats in de buurt overnachten.

groetjes
Di@k
Groetjes
Afbeelding Forum Geo-neuroot
Afbeelding

Zeg maar Jij tegen Mij want ik heb een hekel aan U.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Is het zelfs een idee om er een heel aparte rubriek van te maken? Hoef je niet steeds naar diversen als je wat wilt weten over geocaching.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Of een submenu onder navigatie, ik weet niet of het mogelijk is om submenu's te maken?

Of anders misschien een apart forum maken? Is op zich zo gemaakt, wil ik eventueel best doen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Walkabout
Berichten: 1453
Lid geworden op: vr 27 jun 2003, 13:24
Locatie: Hunnebedcity (Borger)



Bericht door Walkabout »

Een nieuw forum aanmaken lijkt me niet echt een idee. Er bestaat namelijk al een geocacheforum op www.geocaching.nl

Wat me wel leuk lijkt is een aparte rubriek op dit forum voor de camperende geocachers aan te maken. Ik weet wel zeker dat Dick dan het moderatorschap van dit onderdeel wel voor zijn rekening zal willen nemen. Hij is namelijk helemaal verslaafd aan alles wat met geocachen te maken heeft :wink:

Maar ik heb geen idee wat Aloys van dit idee zal vinden. Nu is hij wel erg enthousiast over het cachen dus misschien maken we een kans :lol:

Groetjes Gonda
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Het leukste en het beste zou ook een sub forum zijn op dit forum, maar ik kan me voorstellen dat Aloys zegt, waar stoppen we dan, want er zijn ook camperaars die kaarten maken, of tennissen of golfen etc en die willen dan ook hun "eigen" hoekje.

Misschien dan als onderdeel van de camperkrant? Zie er nu ook een forum op staan. Lijkt me namelijk erg leuk om ervaringen te delen van caches vlakbij camperplaatsen etc.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

Nou dan stel ik meteen een vraag over geocaching..

Is dat (om het uit te proberen) te doen met een Tom tom navigatie systeem.
In het model dat wij hebben kan ik coordinaten invoeren, en volgens mij kan ik daar dus ook gewoon naar toe "navigeren".
Dan wel eens waar gewoon door een pijl te volgen omdat de bospaden niet in het ding staan..

Of bederf ik de ervaring dan dus danig dat ik er een verkeerd beeld van krijg en misschien wel niet besmet raak met het virus..?? :wink:
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Di@k
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 16 aug 2004, 21:35
Locatie: Borger



Bericht door Di@k »

Marius schreef:Nou dan stel ik meteen een vraag over geocaching..

Is dat (om het uit te proberen) te doen met een Tom tom navigatie systeem.
In het model dat wij hebben kan ik coordinaten invoeren, en volgens mij kan ik daar dus ook gewoon naar toe "navigeren".
Dan wel eens waar gewoon door een pijl te volgen omdat de bospaden niet in het ding staan..

Of bederf ik de ervaring dan dus danig dat ik er een verkeerd beeld van krijg en misschien wel niet besmet raak met het virus..?? :wink:
Hoi Marius,

Het geocaching is te doen met tomtom maar omdat tomtom steeds naar wegen wil geleiden is het niet het gemakkelijkst.
De caches zijn meestal verstopt buiten de wegen.
Wanneer je tomtom op een PDA hebt staan kun je eventueel ook het programma Navigator II downloaden (gratis) hiermee gaat het een stuk beter. Maar wanneer het op peiling en/of projecties aankomt kun je niet buiten de GPS navigatie handhelds. Kaarten zijn niet speciaal nodig voor geocaching maar uiteraard wel handig.


Om te proberen kun je best een keer met tomtom op stap om te bepalen of je het leuk kan gaan vinden.

succes en happy caching! 8)
Groetjes
Afbeelding Forum Geo-neuroot
Afbeelding

Zeg maar Jij tegen Mij want ik heb een hekel aan U.
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

elke keer als je een route plant met de tom tom kun je kiezen voor een aantal soorten routes, waaronder wandel routes.
Dus het zou mogelijk moeten zijn..

Trouwens volgens mij kan ik hier bij de bever zwerfsport in eindhoven een gps ontvanger hiervoor bedoelt "lenen"/"huren".
Er zitten flink wat caches rond om eindhoven dus lijkt me zeker leuk om eens uit te proberen.

Wat betreft kaarten, gebruik jij daarvoor de stafkaarten van de topografische dienst..??
Dan moet je namelijk nog al wat investeren, om van elke locatie een stafkaart aan te schaffen loopt behoorlijk in de papieren.. :cry:
(ik was in een grijs verleden hopman bij een scouting groep dus weet wat die krengen kosten, en hoeveel je er nodig hebt als je een flink gebied op kaart wilt hebben).
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

Di@k schreef:
Marius schreef:Nou dan stel ik meteen een vraag over geocaching..

Is dat (om het uit te proberen) te doen met een Tom tom navigatie systeem.
In het model dat wij hebben kan ik coordinaten invoeren, en volgens mij kan ik daar dus ook gewoon naar toe "navigeren".
Dan wel eens waar gewoon door een pijl te volgen omdat de bospaden niet in het ding staan..

Of bederf ik de ervaring dan dus danig dat ik er een verkeerd beeld van krijg en misschien wel niet besmet raak met het virus..?? :wink:
Hoi Marius,

Het geocaching is te doen met tomtom maar omdat tomtom steeds naar wegen wil geleiden is het niet het gemakkelijkst.
De caches zijn meestal verstopt buiten de wegen.
Wanneer je tomtom op een PDA hebt staan kun je eventueel ook het programma Navigator II downloaden (gratis) hiermee gaat het een stuk beter. Maar wanneer het op peiling en/of projecties aankomt kun je niet buiten de GPS navigatie handhelds. Kaarten zijn niet speciaal nodig voor geocaching maar uiteraard wel handig.


Om te proberen kun je best een keer met tomtom op stap om te bepalen of je het leuk kan gaan vinden.

succes en happy caching! 8)
hier ff op inhaken
heb je een tom tom waar je coordinaten kunt inbrengen moet het toch geen probleem zijn
je zet de tom tom op wandelen en je voert de coordinaten in en je komt er toch
of zie ik het soms verkeerd
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Je ziet het verkeerd...
Tom zal je brengen naar het eind van de dichtst bijzijnde straat. Verder gaat ie niet!
En hij wijst ook niet aan in welke richting je in het bos verder moet lopen.
Tom weigert te navigeren over wegen die er niet zijn...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

Aloys schreef:Je ziet het verkeerd...
Tom zal je brengen naar het eind van de dichtst bijzijnde straat. Verder gaat ie niet!
En hij wijst ook niet aan in welke richting je in het bos verder moet lopen.
Tom weigert te navigeren over wegen die er niet zijn...
oke overtuigd :lol:
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Maar TomTom is wel reuze handig om in de buurt van de cache te komen!
Het navigeren erheen dus, met de auto. Dat kan je een enorm eind lopen schelen...
Hoewel er natuurlijk niets mis is met een eindje lopen... :lol:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Di@k
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 16 aug 2004, 21:35
Locatie: Borger



Bericht door Di@k »

Hoi Marius,

Ik gebruik op mijn Garmin GPS de Topo kaarten van Garmin zelf deze op mapsource gebaseerde kaarten zijn afgeleid van de door jou genoemde stafkaarten. Deze zijn inderdaad duur! PB volgt. :wink:
Groetjes
Afbeelding Forum Geo-neuroot
Afbeelding

Zeg maar Jij tegen Mij want ik heb een hekel aan U.
Di@k
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 16 aug 2004, 21:35
Locatie: Borger



Bericht door Di@k »

Het is leuk om de avonds thuis te kijken wat anderen gecached hebben
Omdat te kunnen bekijken bij statistieken op de website van www.geocaching.nl (logs van hunter) is het leuk om elkaar geocache nickname te kennen.

Wat is uw geocache nickname?

Mijn Naam = Apiedi@k
Groetjes
Afbeelding Forum Geo-neuroot
Afbeelding

Zeg maar Jij tegen Mij want ik heb een hekel aan U.
Plaats reactie