Leuke aanbiedingen!

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Leuke aanbiedingen!



Bericht door Cee Pee »

Mijn Area badge kan alleen maar klasse 1 en 2 in rekening brengen, kan deze badge wel klasse 3 berekenen?

En ik heb het net nagekeken en de Area badge is nu vier jaar niet gebruikt en er zijn ook geen kosten in rekening gebracht.

En is er ook bekend hoe je weer van de badge af kunt komen?
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Leuke aanbiedingen!



Bericht door Premiumliner »

Ik weet niet of hij dat kan.
Feit is wel dat alleen op de Franse Tolwegen blijkbaar een gewicht van >3500kg tot indeling in klasse III leidt.
In Spanje/Portugal en Italië gaan ze uit van het aantal assen en de hoogte van het voertuig. zie de website van de ANWB.
In dat licht bezien zou het vreemd zijn als de badge niet gebruikt kan worden voor campers die zwaarder zijn dan 3500kg, hij kan immers in alle 4 landen worden gebruikt.
Bovendien hoort de badge bij het opgegeven kenteken en dus kan daar op gedifferentieerd worden.
Blijkbaar speelt het ook niet, getuige enkele topicreacties en ook dat bij handmatig afrekenen bij de tolpoortjes blijkbaar nergens naar de gewichtsklasse wordt gevraagd. Wel wordt gekeken naar de voertuighoogte van maximaal 3 meter, anders in klasse 3.
Laatst gewijzigd door Premiumliner op ma 03 mei 2021, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Leuke aanbiedingen!



Bericht door Bob Diesel »

Cee Pee schreef:
ma 03 mei 2021, 22:43
Mijn Area badge kan alleen maar klasse 1 en 2 in rekening brengen, kan deze badge wel klasse 3 berekenen?

En ik heb het net nagekeken en de Area badge is nu vier jaar niet gebruikt en er zijn ook geen kosten in rekening gebracht.

En is er ook bekend hoe je weer van de badge af kunt komen?
De electronische lezing plaats jou automatisch in de juiste klasse
Poid lourds is een klasse apart(4)

En retour
Dmv dit formulier :idea:

https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... e-form.pdf
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Leuke aanbiedingen!



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik geloof dat we nu wel flink tol moeten betalen om hier nog ooit leuke aanbiedingen te kunnen vinden. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Leuke aanbiedingen!



Bericht door hurktoilet »

Cee Pee schreef:
ma 03 mei 2021, 22:43
Mijn Area badge kan alleen maar klasse 1 en 2 in rekening brengen, kan deze badge wel klasse 3 berekenen?

En ik heb het net nagekeken en de Area badge is nu vier jaar niet gebruikt en er zijn ook geen kosten in rekening gebracht.

En is er ook bekend hoe je weer van de badge af kunt komen?
Klasse 3 en 4 kunnen in principe niet met telepeage, die zijn voor beroepsgoederenvervoer. Ik neem aan dat je in klasse 2 aangeslagen wordt.
Voor wat betreft niet-gebruikt: in oudere abonnementen zat die tien euro per 1 of twee jaar niet en dat blijft dan geldig. Is bij mijn bip&go ook zo.
Opzeggen kan, veronderstel ik, aan gewoon door in te loggen op je gebruikersaccount.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Leuke aanbiedingen!



Bericht door B1gcheese »

Ja hoor je kunt gewoon online je abonnement opzeggen, dat heb ik eerder ook met die Bip & Go gedaan. Dan krijg je een adres waar je de badge naar toe mag sturen en is het rond. Ik heb een zomer weer kaartjes getrokken na een camper >3,5 ton te hebben aangeschaft. Steeds kwam ik uit op klasse II, met een hoogte van 2,90 m en een schotel erop (dus net onder de 3,00 m). Mijn conclusie is dat ik dan net zo goed weer met een badge kan gaan rijden.

Scheelt ook veel gedoe. Ik heb lange armen maar moest toch steeds even de gordel losgooien en opstaan om een kaartje te trekken. En nu reageer ik hier even niet meer want ik krijg enorme goesting om de Péage te gaan rijden nu :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Leuke aanbiedingen!



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Victron spullen in de aanbieding bij Joosten Watersport, misschien niet spotgoedkoop, maar alles helpt en vanaf 50 euro gratis verzenden. (voor mij niet nodig ;-))

https://www.joostenwatersport.nl/boot/e ... -omvormers

Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Leuke aanbiedingen!



Bericht door travelscout »

Niet echt nee, voorbeeldje (incl btw. direct uit vrrd)!):
http://www.correct.nl/artikel/Victron-P ... 595110.php
Paul.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Leuke aanbiedingen!



Bericht door Marco Polo »

Bij de aanbiedingen zie ik bijvoorbeeld de Blue Smart 12V/7A.
Scheelt toch 20 euro met Correct !?
En ook direct leverbaar.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Leuke aanbiedingen!



Bericht door Toon »

Bob Diesel schreef:
zo 02 mei 2021, 21:58
Gratis Tolbadge

https://www.spydeals.nl/mango-mobilites ... _-2CfeB4#s
Is die alleen voor < 3500 kg ???
Is hij ook voor boven de 3500 kg
Dat heb ik nergens kunnen vinden
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Leuke aanbiedingen!



Bericht door gjvonk »

hurktoilet schreef:Wordt steeds gekker. Voor ons al weer even geleden dat we een huis kochten, maar mijn oudste zoon kocht onlangs huis van halve eeuw geleden. Staat daar serieus bepaling in koopcontract dat je weet dat het een huis is dat niet aan de standaarden van een nieuwbouwhuis van nu voldoet. Schijnt tegenwoordig standaard te zijn...
Nee, dat doen ze om alles wat ook maar zou kunnen lijken op verborgen gebrek te kunnen weerleggen...tot en met paalrot aan toe.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 377
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
Locatie: Het mooie West Friesland

Re: Leuke aanbiedingen!



Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Marco Polo schreef:
di 04 mei 2021, 9:20
Bij de aanbiedingen zie ik bijvoorbeeld de Blue Smart 12V/7A.
Scheelt toch 20 euro met Correct !?
En ook direct leverbaar.
Ik kon de 10A ook nergens goedkoper vinden (die scheelt bijna 30 euro), maar zoals Paul laat zien loont het altijd om te vergelijken.
Zo'n omvormer is dan weer ergens anders goedkoper. Ik heb al een Multiplus, dus die heb ik niet meer nodig :)

Groeten Jeroen
AstridG
Berichten: 12
Lid geworden op: di 08 dec 2020, 20:54

Re: Leuke aanbiedingen!



Bericht door AstridG »

Bob Diesel schreef:
zo 02 mei 2021, 21:58
Gratis Tolbadge

https://www.spydeals.nl/mango-mobilites ... _-2CfeB4#s
Dank voor de tip!
Heb er meteen 2 besteld, 1 voor de camper en 1 voor de personenauto, hoeven we niet steeds een kenteken-wisseling door te voeren.
Wij hadden al 6-7 jaar een tolbadge voor alleen Frankrijk, niet gekoppeld aan een kenteken. Die is waarschijnlijk ondertussen aan t einde van zijn batterij en gaan we terugsturen.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Leuke aanbiedingen!



Bericht door B1gcheese »

Maandag besteld, vandaag de bevestiging dat de tolbadge wordt opgestuurd. Keurig op kenteken van mijn camper met een maximum gewicht van 4 ton. Het enige probleem is dat ik nu nog meer goesting krijg om Frankrijk binnen te rijden.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie