Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ik ben niet zo computer savvie...
Ik red me best aardig, maar het ging me in dit geval om de ironie van het verhaal.
De documentaire is al gevonden, we gaan hem binnenkort bekijken.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door camperaap »

Jan en Simonne schreef:
zo 28 feb 2021, 17:13
Ik heb het artikel gelezen, het begint met de volgende tekst:
Iedereen weet inmiddels wel dat de socialmediakanalen waarop wij dag en nacht scrollen, liken en posten profiteren van onze data. De kruimels die wij online achterlaten zijn belangrijk voor de adverteerders om ons weer terug te kunnen vinden en niet meer los te laten.
Ik accepteer nooit cookies.
Maar juist bij een artikel met deze inhoud is het dan wel ironisch, dat ik twee videos op de pagina niet kan zien, als ik niet alle cookies accepteer.

"Accepteer marketing cookies om deze video of embedded content te zien".

Ik ga kijken of ik de docu kan vinden, lijkt me wel interessant.
Dat vind ik helemaal niet vreemd als je kijkt waar Frankwatching voor staat: https://www.frankwatching.com/over/
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Het Coronavirus



Bericht door iSonic »

Jan en Simonne schreef:
zo 28 feb 2021, 17:13
Ik heb het artikel gelezen, het begint met de volgende tekst:
Iedereen weet inmiddels wel dat de socialmediakanalen waarop wij dag en nacht scrollen, liken en posten profiteren van onze data. De kruimels die wij online achterlaten zijn belangrijk voor de adverteerders om ons weer terug te kunnen vinden en niet meer los te laten.
Ik accepteer nooit cookies.
Maar juist bij een artikel met deze inhoud is het dan wel ironisch, dat ik twee videos op de pagina niet kan zien, als ik niet alle cookies accepteer.

"Accepteer marketing cookies om deze video of embedded content te zien".

Ik ga kijken of ik de docu kan vinden, lijkt me wel interessant.
Dit heeft vrij weinig met cookies te maken. Cookies doen niet zo veel. Het gaat vooral om de data die Facebook, Google, Instagram etc etc verzamelen als je daar actief bent. En dat is echt heel veel. En het gaat er vooral om wat ze daar mee doen.
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Het Coronavirus



Bericht door des »

Bol.com ... daar hebben onze ministers ook nog niet van gehoord,
Als ze het vaccin vandaag bestellen, hebben we het morgen in huis , :D :D :D
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

We doen het best wel goed:
Nederland stijgt naar de top-4 op EU-lijst gevaccineerden

Nederland is opgeklommen naar de vierde plek op de lijst van EU-landen als het gaat om de snelheid waarmee gevaccineerd wordt tegen het coronavirus. Dat blijkt uit recente cijfers van het European Centre for Disease Prevention and Control.

Op dit moment heeft 7 procent van de volwassen Nederlanders inmiddels een eerste prik gehad en is er in totaal ruim 1,2 miljoen keer gevaccineerd. Hiermee moet Nederland alleen Malta (10,1 procent), Denemarken (8,8 procent) en Finland (7,7 procent) voor zich dulden.

Eind januari stond Nederland nog voorlaatste op dezelfde ranglijst. Van alle EU-landen waren alleen in Bulgarije toen minder mensen gevaccineerd.

Bulgarije is nu nog altijd hekkensluiter met een krappe 3 procent van de bevolking dat een eerste coronaprik heeft gehad. In Europa is het Verenigd Koninkrijk de duidelijke koploper met meer dan 20 miljoen mensen die gevaccineerd zijn, wat neerkomt op meer dan een derde van alle volwassen Britten.
NOS.nl lifeblog
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 0:42, 1 keer totaal gewijzigd.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Het Coronavirus



Bericht door iSonic »

ach ja... Je kan alles volgens de regels willen doen maar daar win je de oorlog niet mee. Nood breekt wet. Het zullen wel afgewogen risico's zijn. Bij mijn ouders werden iig meteen twee afspraken gemaakt. Zal eens vragen hoeveel tijd er tussen zit!

Edit: 5 weken
Laatst gewijzigd door iSonic op ma 01 mar 2021, 8:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

iSonic schreef:
zo 28 feb 2021, 19:02
[het gaat vooral om de data die Facebook, Google, Instagram etc etc verzamelen als je daar actief bent. En dat is echt heel veel. En het gaat er vooral om wat ze daar mee doen.
Helaas ligt het wat complexer. Je hoeft helemaal niet op die sites te komen om je kruimelspoor achter te laten.
Door trackers in apps te plaatsen volgt men je surfgedrag. Door speciale eigenlijk onzichtbare pixels met volg code op een website te plaatsen ( Facebook) kan men je gedrag volgen. Met name niet Facebook gebruikers kunnen ook geen inzicht krijgen in die data. Heel veel websites maken gebruik van Google analytics om klantgedrag op hun website te volgen. Google ontvangt al die info ook.
Cookies zijn inderdaad maar een her klein probleem daarmee vergeleken.
https://thebigstory.nl/wat-is-een-facebook-pixel/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
PE1OPQ Theo
Berichten: 4577
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

janmetdoka schreef:
ma 01 mar 2021, 7:44
Oh, wat geweldig. Het is een wedstrijd en Nederland loopt in...
Het tweede spuitje is inmiddels niet meer belangrijk? :roll:
De mens zit zo in elkaar Jan, de mijne is veel groter als die van jou en ik plas ook verder. :D
Dus gaan we wedstrijden houden, overal mee.
Ook met zaken die zich daar niet voor lenen, en omdat het soms goed uitpakt lijkt het net of er een zeer doordachte strategie, achter schuilgaat.
Maar het is een stapeltje wensdenken en veel toevalligheden welke goed uitpakken.
Heb jij de dames en heren al horen praten, in de debatten, over hoe de zorg robuuster moet worden?
Of hoe het milieu keurig uit de gesprekken wordt gehouden, minus een kerncentrale :mrgreen:

Theo
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Waarom moet de zorg robuuster worden?
Dit is van de zomer voorbij en once in a lifetime toch ? :P :D
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Alles goed en wel maar enige weken geleden was het kommer en kwel wij Nederlanders zatten onderin de ranglijst met vaccineren wat een schande was dat totaal ongeschikt daar in Den Haag hadden toch wel tijd genoeg gehad om dat voor te bereiden! Nu stijgen ze flink in die ranglijst en nu willen we het niet meer horen want het is toch geen wedstrijd. Nee het is geen wedstrijd maar wel een teken dat ze in Den Haag toch het wat dit betreft redelijk doen.

Gr. Aad
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 0:41, 1 keer totaal gewijzigd.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 0:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

AadenAnke schreef:
ma 01 mar 2021, 8:47
Alles goed en wel maar enige weken geleden was het kommer en kwel wij Nederlanders zatten onderin de ranglijst met vaccineren wat een schande was dat totaal ongeschikt daar in Den Haag hadden toch wel tijd genoeg gehad om dat voor te bereiden! Nu stijgen ze flink in die ranglijst en nu willen we het niet meer horen want het is toch geen wedstrijd. Nee het is geen wedstrijd maar wel een teken dat ze in Den Haag toch het wat dit betreft redelijk doen.

Gr. Aad
Klopt Aad maar mopperen is veel fijner: Statler en Waldorf
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Plaats reactie