Welk onderdeel is dit en waar bestel ik die?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Welk onderdeel is dit en waar bestel ik die?



Bericht door Charm »

Sinds het Ali debacle met fake halfgeleiders koop ik mijn componenten vaak bij Reichelt. Er zijn ook verschillende NL webshops in elektronica onderdelen die betrouwbaar zijn..

Tijdens de bouw van mijn eigen mppt lader heb ik grote problemen gehad met fake MOSFET drivers (low side, high side), MOSFETs die geen MOSFETs bleken te zijn en Schottky diodes. Voorzover ze wel leken te werken, waren het (afgekeurde?) componenten die niet aan de specificaties voldeden en bij de minste geringste belasting onvoorspelbaar gedrag gingen vertonen. Ik kan je vertellen dat je helemaal gek wordt omdat je in eerste instantie denkt dat je ontwerp niet goed is.

De zogenaamde MOSFETs bleken andere componenten te zijn met een verkeerde, misleidende opdruk.

Ook de Schottky diodes bleken van duistere oorsprong. Ik heb contact gehad met de fabrikant vermeld op de opdruk en die bevestigde dat ze niet van hen afkomstig zijn en ook niet aan deze partijen leveren.

Mijn advies is daarom om eerst de MOSFETs los aan wat testen te onderwerpen voordat je ze in de schakeling opneemt.
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    309T16
    Berichten: 3161
    Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
    Locatie: Grootegast

    Re: Welk onderdeel is dit en waar bestel ik die?



    Bericht door 309T16 »

    :thumbup:
    Plaats reactie