USB stekkers gaan steeds kapot

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Argus51
Berichten: 2
Lid geworden op: di 12 okt 2021, 10:50

USB stekkers gaan steeds kapot



Bericht door Argus51 »

Ik heb in mijn camper verschillende sigarettenaansteker stopcontacten (lopen via huishoudaccu), maar tot nu toe zijn alle USB stekkers, dure en goedkope, die ik erin stop steeds kapot gegaan. De ene gaat een paar uur mee, de andere ging een een week (Belkin) mee maar dan is het klaar. Ik gebruik ze om mijn iPhones en iPad op te laden.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Wat kan ik eraan doen?
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: USB stekkers gaan steeds kapot



Bericht door FrankdB »

Wat gaat er precies kapot aan die stekkers? Is het mechanisch? Of werkt het laden niet meer met die kabels?

Werkt zo'n kapotte kabel nog wel met een andere lader?

Frank
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4358
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: USB stekkers gaan steeds kapot



Bericht door jheeck »

Ik heb ook al een keer snel afscheid moeten nemen van zo'n autoladertje maar er nog niets achter gezocht. Je zou toch verwachten dat die zich in ieder geval weinig van onder- of overspanning aantrekken.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: USB stekkers gaan steeds kapot



Bericht door FrankdB »

In mijn personenauto heb ik van die pluggen die van een "sigarettenaanstekerport" een of twee usb port(en) maken. Een van die pluggen blijft niet zitten en werkt zich over tijd los. Misschien zijn de toleranties van de port in de camper te groot?

Hoeveel spanning staat er op sigarettenaanstekerport op het moment dat de plug niet werkt?

Frank
Camper_01

Re: USB stekkers gaan steeds kapot



Bericht door Camper_01 »

Even zoeken op 12 volt smartphone laders. Zie daar mijn foto's gebruik dit soort al jaren. Werken zowel op 24 volt als op 12 volt voertuigen. Kosten weinig bij op Ali
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: USB stekkers gaan steeds kapot



Bericht door WimZ »

Even zoeken kun je beter vervangen door een directe link want met zoeken weet je nooit wat iemand te zien krijgt.
En tevens heeft TS geen vraag om een willekeurige andere te kopen maar de de vraag waarom ze kapot zouden kunnen gaan.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: USB stekkers gaan steeds kapot



Bericht door hathi »

Ik zou een rechtstreekse usb aansluiting maken,zodoende sluit je veel mogelijke oorzaken uit
Hans
Camper_01

Re: USB stekkers gaan steeds kapot



Bericht door Camper_01 »

Inderdaad we spreken van directe aansluitingen. Input 12-24 volt. De reden dat adapters defect gaan is altijd overbelasting of spanningspieken. Meestal denkt men dat men een goed product koopt maar helaas.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10055
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: USB stekkers gaan steeds kapot



Bericht door Peter LMC »

Argus51 schreef:
zo 17 okt 2021, 12:42
Ik heb in mijn camper verschillende sigarettenaansteker stopcontacten (lopen via huishoudaccu), maar tot nu toe zijn alle USB stekkers, dure en goedkope, die ik erin stop steeds kapot gegaan. De ene gaat een paar uur mee, de andere ging een een week (Belkin) mee maar dan is het klaar. Ik gebruik ze om mijn iPhones en iPad op te laden.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Wat kan ik eraan doen?
Hier spreekt TS over.
En welkom op dit forum.
CaradoT135
Berichten: 2257
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: USB stekkers gaan steeds kapot



Bericht door CaradoT135 »

Ik heb in mijn camper verschillende sigarettenaansteker stopcontacten (lopen via huishoudaccu),
Hoeveel volt?
maar tot nu toe zijn alle USB stekkers, dure en goedkope, die ik erin stop steeds kapot gegaan.
Wat bedoel je met stekkers, de stekkers op zich (fysiek) of het laad/omvormer gedeelte(plug)?
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Zekering in de plug die je in het stopcontact steekt kapot?
Wat kan ik eraan doen?
Allereerst meten wat voor spanning op het stopcontact zit. En het advies van Hans volgen.
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1023
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: USB stekkers gaan steeds kapot



Bericht door amigob2 »

Misschien eens dit proberen, heb het zelf nog niet ge daan, ben de camper aan het bouwen
Afbeelding
https://www.conrad.be/p/procar-67321501 ... -a-1172665

Ik heb altijd problemen met die 12 volt stekkers en bij dit gaat het direct van 12V naar USB
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: USB stekkers gaan steeds kapot



Bericht door Hermes »

FrankdB schreef:
zo 17 okt 2021, 12:54
In mijn personenauto heb ik van die pluggen die van een "sigarettenaanstekerport" een of twee usb port(en) maken. Een van die pluggen blijft niet zitten en werkt zich over tijd los. Misschien zijn de toleranties van de port in de camper te groot?

Hoeveel spanning staat er op sigarettenaanstekerport op het moment dat de plug niet werkt?

Frank
Ik doe om de usb-plug in de gleuf verenging van deze plug of hoe je dat noemt een rubber ring die hierin past, daarmee heb ik het probleem van losschieten opgelost. Als de plug de verenging niet heeft gebruik ik isolatietape om de plug zodat hij net past en is hiermee het probleem van losschieten ook opgelost
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51045
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: USB stekkers gaan steeds kapot



Bericht door Kroppie »

door het onder belasting losschieten enof slecht contact maken krijg je spanningspieken en daar kunnen ze slecht tegen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: USB stekkers gaan steeds kapot



Bericht door hathi »

Wat is er nu makkelijker als dit.?
A19ACC27-E038-451E-9C1D-3A2AD3D23BCE.jpeg
A19ACC27-E038-451E-9C1D-3A2AD3D23BCE.jpeg (57.81 KiB) 771 keer bekeken
……al jaren in gebruik,voor Iphones en IPad,worden extra ingeschakeld,met een klein schakelaartje,er zijn ook grotere,waar de schakelaar,reeds op het paneel zit
Hans
Plaats reactie