Ja waar dat gat ,….rond of 4 kant,ineens vanaf komt begrijp ik even niet…
Lees even terug en dan ontdek je dat ik de schuldige ben. Sorry!
Ik lees nu ook dat een USB-lader geschikt voor 12/24 volt blijkbaar niks uitmaakt. Ik weet niet of een 12V stabilisator de pieken eruit haalt zodat je USB-aansluiting nooit maar spanning krijgt dan 12 volt.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Heb geen verklaring voor het steeds kapot gaan. Wat ik wel gezien heb dat de meeste laders hebben 2 USB poorten en een vermelding 2.1 amp. Dat geld dan als totaal max. stroom voor beide . Ik zag dit duidelijk omdat ik met een 10 " tablet navigeer en met de gsm erbij wordt er dus niet meer geladen, in tegendeel het loopt langzaam terug.
Ondertussen wel ontdekt, laders vd Aldi (alleen in DE) ontdekt die dit wel doen. Die hebben 1.5 amp per usb poort. Gelijk 4 st ingeslagen, doen het perfect.
In onze Marco Polo heb ik deze week de twee langzaam ladende enkele USB oplaadpunten vervangen door dubbele snelladers van Aliexpress.
Voordeel: je ziet de spanning van de huishoudaccu (deze is 100% identiek aan wat het schakelpaneel van Westfalia aangeeft) en ze hebben een aan/uit knopje.
Onze mobiel herkent de beide oplaadpunten als snellader.
Super tevreden mee!
upload_379.jpg (51.14 KiB) 477 keer bekeken
upload_381.jpg (56.02 KiB) 477 keer bekeken
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gaat dat blauwe lampje ook uit als je dat ding uitschakelt? Dat is voor mij een reden om één van mijn geplaatste aansluitingen 's nachts niet te gebruiken.
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
Het blauwe ledje gaat niet uit als je hem gebruikt. Ledje aan betekent de oplader staat aan, ledje uit, oplader is uit: verbruik = 0 watt.
Maar het ledje schijnt niet onaangenaam fel, dus voor mij zijn ze top en ik kan ze prima 's nachts gebruiken.
Zo ziet het eruit als ie uit staat
upload_365.jpg (77.33 KiB) 446 keer bekeken
Laatst gewijzigd door LMC591A28JTD op di 19 okt 2021, 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
ook ik heb inmiddels een defekte lader en heb met die laatstgenoemde ook geen problemen. Ga die defekte in mijn dashboard dus ook binnenkort maar vervangen zodra die van de ali binnen zijn.
Groetjes,
Rob
Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230
Ach,met 400 watt op dak zijn die paar wattjes geen probleem.
Iedere dag vol zon hier.
Doe eigenlijk nooit uit ,ook niet als camper maanden voor de deur staat.Schande ,zo lui.
Gr.Ron.
Hoe wil jij dan het klepje dicht krijgen als je met de USB kabel er in, als je aan het laden bent? Trouwens ik heb een prachtig klepje voor mijn USB lader.