Laadstroom lampje blijf zwak branden
Laadstroom lampje blijf zwak branden
Het laadstroom lampje van mijn C25 blijft heel flauw branden.
Je ziet dit alleen in het donker.
Er zit een nieuwe dynamo op en heb alle massa punten inclusief de massa strip van de bak naar de carrosserie nagelopen losgehaald en schoongemaakt, deze zijn in orde.
Heeft iemand misschien een tip?
Groet
Bart
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je ziet dit alleen in het donker.
Er zit een nieuwe dynamo op en heb alle massa punten inclusief de massa strip van de bak naar de carrosserie nagelopen losgehaald en schoongemaakt, deze zijn in orde.
Heeft iemand misschien een tip?
Groet
Bart
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Laadstation lampje blijf zwak branden.
wat meet de startaccuspanning rechtstreeks op de accupolen gemeten bij iets harder dan stationair draaiende motor
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Laadstroom lampje blijf zwak branden.
dan is er ergens of een slechte verbinding[ kan ook in een plus draad zijn!], of de regelaar IN de dynamo is niet goed of niet het juiste type, de spanning moet bij wat sneller draaien zo,n 14,4 volt bedragen,
OF in het hh circuit is ergens iets loos waardoor er teveel van de dynamo gevraagd word, meet nog eens met de hh accu losgekoppeld.
OF de d+ aansluiting op de dynamo word te zwaar belast door extra dingen b,v, b.v. voor koelkast o.i.d.
jos
OF in het hh circuit is ergens iets loos waardoor er teveel van de dynamo gevraagd word, meet nog eens met de hh accu losgekoppeld.
OF de d+ aansluiting op de dynamo word te zwaar belast door extra dingen b,v, b.v. voor koelkast o.i.d.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Laadstroom lampje blijf zwak branden.
Zojuist ff opnieuw gemeten.
Geeft bij iets harder dan stationair 14,5V
Kan het misschien zitten in het teller paneel waar het lampje in zit?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geeft bij iets harder dan stationair 14,5V
Kan het misschien zitten in het teller paneel waar het lampje in zit?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Laadstroom lampje blijf zwak branden.
ik kan me maar een iets voorstellen wat daar fout zou moeten zitten om het lampje te laten gloeien, en dat is een verbinding met oxidatie of ander vuil tussen + dynamolampje en een ander spannings punt, maar lijkt me erg onwaarschijnlijk[maar niet geheel onmogelijk ]
die 14,5 volt is prima
jos
die 14,5 volt is prima
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Laadstroom lampje blijf zwak branden.
De d draad stuurt via een relais de koelkast tijdens het rijden.
Het maakt niet uit of de koelkast aan of uit staat. Het lampje blijft zwak branden
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het maakt niet uit of de koelkast aan of uit staat. Het lampje blijft zwak branden
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Laadstroom lampje blijf zwak branden.
de D+ mag maar heel licht belast worden, relais misschien een te zwaar type, de D+ op het relais eens losnemen en weer kijken, dat goed?, dan ook de kk gewoon eens loskoppelen en proberen zonder kk, en zijn er nog meer vrij zware verbruikers dan een voor een eens losnemen en kijken, wat het lampje doet.
succes
jos
succes
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Laadstroom lampje blijf zwak branden.
Relais is 40A ,ik ga morge. Ff testen met de kk los
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Laadstroom lampje blijf zwak branden.
40A was op advies van een erkend technicus.
De oude die eruit kwam was ook 40A
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De oude die eruit kwam was ook 40A
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: vr 24 aug 2018, 20:09
Re: Laadstroom lampje blijf zwak branden
Bij oudere types komt dit wel vaker voor. Meestal niets om je zorgen over te maken. De spanning vanaf de velddiodes is dan iets hoger dan op de accu. Zolang de accu goed bijlaadt is er dan niets aan de hand
Re: Laadstroom lampje blijf zwak branden.
Die 40 Ampere is niet de belasting van het D+ signaal. Betekent alleen dat er maximaal 40A geschakeld kan worden.
Het relais heeft een bekrachtigingsstroom om het relais te laten werken. In orde van mA's.
Als die bekrachtigingsstroom (de belasting van D+) te groot is, stort het D+ signaal in. Met dat branden lampje op het dashboard tot gevolg
Re: Laadstroom lampje blijf zwak branden
D+ draad losgehaald.
Lampje blijft zwak branden.
Totaal geen laadprobleem, dus laat het maar zo
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lampje blijft zwak branden.
Totaal geen laadprobleem, dus laat het maar zo
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Laadstroom lampje blijf zwak branden
De stroomkring van het lampje(normaal gezien) is als volgt.
accu--contactslot--lampje--dynamo.
Bij draaiende(spanninggevende) dynamo ontstaat dan een 2de spanning (+) en het lampje krijgt van beide zijden een plus spanning waardoor het niet kan oplichten.
Wanneer het dan toch oplicht en er is voldoende spanning van de dynamo--tegenplus-- zit er dus een verbinding naar massa in de draad vanaf het contactslot of het contactslot zelf heeft een fout.
Te controleren door een (tijdelijke) draad direct van de accu plus naar het lampje te brengen en de vaste draad even afkoppelen.
cor
accu--contactslot--lampje--dynamo.
Bij draaiende(spanninggevende) dynamo ontstaat dan een 2de spanning (+) en het lampje krijgt van beide zijden een plus spanning waardoor het niet kan oplichten.
Wanneer het dan toch oplicht en er is voldoende spanning van de dynamo--tegenplus-- zit er dus een verbinding naar massa in de draad vanaf het contactslot of het contactslot zelf heeft een fout.
Te controleren door een (tijdelijke) draad direct van de accu plus naar het lampje te brengen en de vaste draad even afkoppelen.
cor