Vraag aan Topicstarter: Was jij zelf op het idee gekomen om deze te gebruiken of werd dit door een verkoper aangeraden. Een ander Camperbedrijf inschakelen heeft denk ik nu weinig zin, of hij zal je wat anders aanraden.jan- schreef: ↑di 05 okt 2021, 11:27Topic starter schreef: "De verkoper van de apparatuur verwijst mij naar de Renault dealer."
De vraag is wie op het idee kwam om deze apparatuur te gebruiken. Die weet misschien ook hoe je dit probleem kan oplossen. Als je zelf op het idee kwam, is het de vraag of het wel de geschikte apparatuur is.
Aansluiting van de huishoudaccu aan het circuit van de auto
Re: Aansluiting van de huishoudaccu aan het circuit van de auto
Ik vroeg me ook al af wie zo'n ding bij een moderne bus wil gebruiken:
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: vr 24 aug 2018, 20:09
Re: Aansluiting van de huishoudaccu aan het circuit van de auto
Ik vraag me wel veel meer dingen af. Hoe het mogelijk is dat een merkdealer een diodeblok gaat inbouwen in een moderne auto als ze schema's kunnen inzien waarin staat hoe de fabriek tweede accu's aansluit bijvoorbeeld.
Re: Aansluiting van de huishoudaccu aan het circuit van de auto
Ik denk dat ik eruit ben hoe de aansluiting moet worden.
Volgens "by nomads"" moet er bij een moderne dynamo een booster worden geplaatst nl de ORION-TR SMART 12/12-30A(360W)
Wat ik alleen vreemd vid dat er 2 aarde draden worden gebruikt en dat het ook een acculader is, er zit al een acculader en omvormer 12-240 V op de paal aansluiting. De Victron MultiPlus 12/800/35-16. Klopt dit. En er hoeft niets te worden aangepast aan de ECU
Volgens "by nomads"" moet er bij een moderne dynamo een booster worden geplaatst nl de ORION-TR SMART 12/12-30A(360W)
Wat ik alleen vreemd vid dat er 2 aarde draden worden gebruikt en dat het ook een acculader is, er zit al een acculader en omvormer 12-240 V op de paal aansluiting. De Victron MultiPlus 12/800/35-16. Klopt dit. En er hoeft niets te worden aangepast aan de ECU
Re: Aansluiting van de huishoudaccu aan het circuit van de auto
Je hebt dan een lader die van 230 V (de paal) je woonaccu kan laden en een lader die van ong 12V (dynamo)je woonaccu kan laden. Dus inderdaad 2 laders als je zowel onderweg als aan de paal je accu wil laden.
Van Kampo kreeg je dezelfde dag ook al dit antwoord:
"Heeft je Renault traffic van 2020 geen intelligente dynamo ?
Dan moet je namelijk met een DC/DC converter werken en niet met een argo."
Een intelligente dynamo geeft soms een lage spanning en soms weer een hoge. Als je steeds onder het rijden wilt laden moet de spanning soms omhoog en soms omlaag. Vandaar dat je dan een DC/DC converter nodig hebt
Waarom je 2 aparte draden moet hebben voor aarde, weet ik niet.
Van Kampo kreeg je dezelfde dag ook al dit antwoord:
"Heeft je Renault traffic van 2020 geen intelligente dynamo ?
Dan moet je namelijk met een DC/DC converter werken en niet met een argo."
Een intelligente dynamo geeft soms een lage spanning en soms weer een hoge. Als je steeds onder het rijden wilt laden moet de spanning soms omhoog en soms omlaag. Vandaar dat je dan een DC/DC converter nodig hebt
Waarom je 2 aparte draden moet hebben voor aarde, weet ik niet.
Re: Aansluiting van de huishoudaccu aan het circuit van de auto
misschien 1 voor natte aarde en 1 voor droge aarde
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Aansluiting van de huishoudaccu aan het circuit van de auto
Wat is het verschil tussen een natte en een droge aarde? Of is het een grap?
Als je de 2 minnen van de DC/DC toch met elkaar verbindt, heeft de isolated versie volgens mij geen toegevoegde waarde. De non-isolated versie is misschien goedkoper? Ik meen dat de isolated versie het voordeel heeft dat je marifoon o.i.d. minder last heeft van storingen. Of zijn er nog andere redenen waarom een isolated beter zou zijn?
Als je de 2 minnen van de DC/DC toch met elkaar verbindt, heeft de isolated versie volgens mij geen toegevoegde waarde. De non-isolated versie is misschien goedkoper? Ik meen dat de isolated versie het voordeel heeft dat je marifoon o.i.d. minder last heeft van storingen. Of zijn er nog andere redenen waarom een isolated beter zou zijn?