Belangrijk: Oyster schotel versie I, II en III toplager!

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1898
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Belangrijk: Oyster schotel versie I, II en III toplager!



Bericht door Rob66 »

Hoe goed bedoeld ook van Rudy, het probleem waar hij mee bezig is komt inderdaad wel eens voor maar niet regelmatig. In de 25 jaar dat ik Oysters gerepareerd heb, heb ik, denk ik, 10 a 15 x meegemaakt. Wel is het zo dat Oysters van de eerste generatie wel aan de beurt kunnen gaan komen. De eerste generatie had een witte plastic kap aan de onderkant, dus ff de vier moeren losmaken en optillen dan kan je hem zien. Latere versies zijn zwart van kleur.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Belangrijk: Oyster schotel versie I, II en III toplager!



Bericht door Hoofdnoorman »

We zullen er niet om gaan strijden Rob en misschien komt het wel omdat ik nu net de schotels in handen krijg waarvan de mensen afscheid nemen omdat de "leverancier" gemeld heeft dat er niets meer aan te doen is.
In ieder geval 4 van de 5 ingekomen schotels heb ik het aangetroffen. Ook met de zwarte onderplaat.
Maar goed, ik neem aan dat jij garant staat dat het dus niet voorkomt dus hoeft niemand te gaan sleutelen.

Verder maak ik er geen woorden over vuil. Het is maximaal een half uurtje werk om te kijken, de grote o-ring kan ook ingevet worden en je hebt zekerheid. Dus een ieder mag zelf weten wat hij/zij/het doet. En inderdaad beweer ik niet dat het mis zal gaan. Ik meld dat de modificatie ontbreekt en wat er kan gebeuren als dit fout gaat. Niet voor niets heeft de fabrikant de latere versies reeds fabrieksmatig voorzien van deze blokkering en dit betekent dus ook dat men daar een dusdanig aantal garantiegevallen heeft meegemaakt dat het beter/voordeliger voor hun was om dit gelijk te verbeteren. Mijn klus is geklaard. :thumbup:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Belangrijk: Oyster schotel versie I, II en III toplager!



Bericht door Marianjacques »

Niks niet geklaard...super dat jij jouw ervaringen wil delen.
Ook preventief is het handig om de zaken te kontroleren.
Zeker met wat tips en handigheden zullen velen van ons hier erg blij van worden.
Dit is juist, wat het leuk maakt.....
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Belangrijk: Oyster schotel versie I, II en III toplager!



Bericht door Hoofdnoorman »

Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Belangrijk: Oyster schotel versie I, II en III toplager!



Bericht door Atoz »

Neen ik heb geen Oyster
Ja ik ken dat gevoel.... Als je je nek uitsteekt is er altijd wel iemand die je wil afschieten.
Trek het je niet aan, al trek ik mij dat dus meestal wel aan :)

Goed gedaan Rudy!
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Belangrijk: Oyster schotel versie I, II en III toplager!



Bericht door Atoz »

De reden waarom de vakhandel veel problemen niet kent is te vinden in het handelen van de koper van hun producten.
Want wie heeft er geen toestel staan of liggen waarvan je denkt: ''het doet niet wat het moet doen, maar een herstelling is toch zo duur''.

En hoe ouder de toestellen zijn, des te meer denkt die koper: ''een herstelling kost een arm en een been''

Mocht ik de betreffende schotel bezitten.... Ik keek het toch maar eens na :thumbup:
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Rob66
Berichten: 1898
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Belangrijk: Oyster schotel versie I, II en III toplager!



Bericht door Rob66 »

Ho ho ho, het is zeker niet de bedoeling om Rudy zijn ideeën af te schieten maar ik heb meer de intentie om paniek onder de bezitters te voorkomen. Dat is alles.
Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
Sponsor van de Campersite.nl
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Belangrijk: Oyster schotel versie I, II en III toplager!



Bericht door Sandor Gora »

"Niet voor niets heeft de fabrikant de latere versies reeds fabrieksmatig voorzien van deze blokkering."

Beste Heer Hoofdman, weet u ook vanaf welk jaar de fabrikant het zelf gedaan heeft?
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Belangrijk: Oyster schotel versie I, II en III toplager!



Bericht door Hoofdnoorman »

Neen, dat weet ik niet. Ik heb twee gerefurbishede sets via via van de fabriek gekocht en beiden hadden de fabrieksmodificatie. Eén heb ik nog en de ander staat bij een forumlid op het dak.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Belangrijk: Oyster schotel versie I, II en III toplager!



Bericht door Peter LMC »

Mijn schotel is recent bij Rudy geweest en bij deze schotel was de
modificatie al aanwezig (volgens Rudy).
Schotel is door mij in 2014 nieuw gekocht en zelf gemonteerd destijds.
Misschien mag je er dan vanuit gaan dat de schotels vanaf 2014 de modificatie wel hebben.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Belangrijk: Oyster schotel versie I, II en III toplager!



Bericht door Hoofdnoorman »

Tsja Peter, ik sta daar niet voor in. Er zit geen nummerplaat of DOT code op, dus niemand kan zien hoe oud hij is hoewel het mogelijk via het serienummer te achterhalen is. Het zou zo maar kunnen zijn dat je een schotel koopt in 2017, dat deze al een aantal jaren ergens op voorraad ligt. En als hij ooit ter reparatie is geweest maken ze dus ook meteen die modificatie er op.
Ik ga morgen even bellen met Ten Haaft hierover.

Er is nu nog een bedrijf die een Samy Solar verkoopt. Zijn in 2013 al uit de productie.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Belangrijk: Oyster schotel versie I, II en III toplager!



Bericht door Metor »

Hoofdnoorman schreef:
za 18 sep 2021, 18:06
Hier de link naar de How To Do!
Bedankt Rudy, ga er komend voorjaar zeker naar kijken. Onze Oyster 85 schotel is van 2008 en hoewel alles nog goed werkt, kraakt en piept deze behoorlijk bij het opkomen en neergaan. Zie er wel tegenop om alles uit elkaar te halen, zonder het te beschadigen. Je zal er maar achter komen dat het daarna niet meer goed werkt. Afijn, de beschrijving is erg duidelijk, dus even de stoute schoenen aan.
Heb nog een tip hoe je binnenin alles goed kan smeren zodat het gekraak en gepiep ook over is?
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Belangrijk: Oyster schotel versie I, II en III toplager!



Bericht door Hoofdnoorman »

Een klusje wat ik zelf mijn zuster kan laten doen, behalve misschien de bouten los en aandraaien op kracht.
Het stelt helemaal niets voor.
Ennuh, wordt je echt ziek van wat je er onder aan treft? Tsja, dan breng je hem bij mij en voor 150 euro is alles weer tiptop. Eventueel materiaal komt er bij. Referentie o.a. PeterLMC.
Je zult hem niet terug kennen. Het is wel een dag werk, ik doe dit rustig en ontspannen. Wil je hem ook cosmetisch weer als nieuw hebben, komt er een dagje bij (drogen lak etc) en kost iets meer.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Balou
Berichten: 599
Lid geworden op: wo 19 jan 2005, 19:48

Re: Belangrijk: Oyster schotel versie I, II en III toplager!



Bericht door Balou »

Rudy,

Vandaag de schotel met je handleiding gedemonteerd.
Nadat de schotel in de rechtop positie staat, heb wel de schotel van de arm afgehaald, zit vast met 4 boutjes.
De schotel zit dan niet in de weg.
De arm weer monteren gaat dan ook makkelijker, zonder schotel.
Misschien is dit een aanvulling op je perfecte handleiding.

Balou.
Plaats reactie