TV in het buitenland: satelliet of internet?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Wiljanssen
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 10:59

TV in het buitenland: satelliet of internet?



Bericht door Wiljanssen »

Wat is wijsheid?

Iptv gebruiken of satelliet aanschaffen met de bijbehorende investeringskosten ?
Iptv is alleen het abbo maar de datakosten zijn behoorlijk behalve in Portugal.

Graag advies.
M.vr.gr. Wil

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Tv in het buitenland



Bericht door Atoz »

Waar is uw Homeland gelegen?
Is dat voor twee weken?
Zes maand?
België of .... Waar?
Rondreizend?
Hoe onbeperkt is uw huidige abo in het buitenland?
Kortom
Eerst wat vragen beantwoorden alvorens je mijn advies krijgt.

Edit: naar welke programma's kijk je thuis en waar naar wil je kijken?
Netflix of zo?
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Wiljanssen
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 16 dec 2019, 10:59

Re: Tv in het buitenland



Bericht door Wiljanssen »

Ik wil 5 weken naar Portugal en mijn huidige abonnement is beperkt kwa data. Zal dus een nieuw abonnement moeten afsluiten. Hoofdzakelijk Nederlandse programma's en Netflix. Mijn voorkeur gaat uit naar IPTV

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op wo 15 sep 2021, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodie quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Tv in het buitenland



Bericht door Dafluc »

Vriendelijk verzoek: als je rechtstreeks reageert aub niet quoten. Gebruik dan de knop Plaats Reactie links onder. Alleen quoten als er al berichten tussen staan. Onze dank is groot :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tv in het buitenland



Bericht door Bob Diesel »

Als je rechtstreeks naat PT gaat
Koop dan aldaar een data simcard
Van NOS of MEO
Deze kost 30euro voor 1maand onbeperkt gebruik
En werkt perfect in bijna het gehele land
Is bv bij binnenkomst via Elvas bij de MEO shop bij de intermarche shopping te koop
Of bij iedere groter phoneshop van MEO zelf

Onderstaande link via google vertalen :idea:

https://loja.meo.pt/Equipamentos/Cartoe ... mptPayment


https://www.meo.pt/servicos/movel/net-p ... /pre-pagos

En dan kan je via internet ,hotspot op je phone
Via de diverse apps zoeken wat je wilt zien
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Tv in het buitenland



Bericht door Toemke »

Wij reizen momenteel een kleine 2 maanden door Italië. De satelliet schotel ligt werkloos op ons dak want sinds Joyne ermee is gestopt ben ik ook gaan rondkijken voor een alternatief.

Wij kijken nu tv via een Chromecast op onze bundel die "maar" 15Gb is (België)
Hier in Italië koop je een prepaid sim kaart (TIM) voor 30€, daarvoor heb je 70Gb (+ongelimiteerd bellen) en herladen kost 10€ voor telkens opnieuw 70Gb.
Voor ons ruim voldoende en een pak goedkoper dan TVVlaanderen want geen jaarabonnement meer. Bovendien ook geen "stress" meer als je onder bomen staat of bij hevige regen en sterke wind.
Tip: schaf je een deftige router met buitenantenne aan. Wij hebben al op plaatsen gestaan waar onze smartphones zo goed als geen 4G of 3G ontvangst hadden maar de router (RUTX11) wel :thumbup:
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: TV in het buitenland: satelliet of internet?



Bericht door Atoz »

Netflix via satelliet wil niet werken
Om tot beneden in Portugal of Spanje te willen sat kijken heb je een grote schotel nodig.
Tv Vlaanderen en Canal digital kost ook wel wat (kijken thuis ook wel satelliet)

Onze volautomatische snipe is vervangen door 200Wp en staat werkeloos thuis in een donker hoekje

Dus tv kijken via internet en de goede raad van Bob Diesel opvolgen
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: TV in het buitenland: satelliet of internet?



Bericht door pwhooftman »

Ik heb eigenlijk twee problemen met de huidige mogelijkheden m.b.t. IPTV/ tv kijken via internet:

- mobiele data is relatief duur in Nederland, en 'onbeperkt' is in Europa wel beperkt (max. zo'n 20GB). De simkaarten in Portugal en Italië zijn een stuk goedkoper voor veel meer GB, maar daar heb je niet zoveel aan als je twee weken lang door Europa rond rijdt.
- de mobiele dataverbindingen worden steeds sneller, maar ik wil juist een snelheidsbegrenzing. Ik hoef op mijn telefoon of in de camper geen HD video en AC3 dolby sound, en zou graag een mobiel abonnement afsluiten wat de snelheid beperkt (bijvoorbeeld 1 Mbps) in plaats van de totale hoeveelheid data. Net als thuis bij de vaste aansluiting zeg maar. Maar dergelijke abonnementen bestaan niet (behalve extreem trage abonnementen van 128kbps). Het nadeel is dan dat je via IPTV in no time je data er doorheen jaagt als je IPTV provider geen mogelijkheid geeft om snelheidsbeperkingen in te stellen. Ik heb nu maar thuis in mijn TVHeadend server een 'mobiel' profiel aangemaakt waarin in zelf de bitrate kan begrenzen, en laat mijn sat receiver (ook geschikt voor IPTV) inloggen op mijn server thuis. Kost wel een paar avonden prutsen voordat het werkt...
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TV in het buitenland: satelliet of internet?



Bericht door Bob Diesel »

Dus neem je voor het gemak een vakantie abo van cd, nu met een EISS atenne nmet schoendoos
Ben je van het gepruts af
En daar waar het goedkoper en gemakkelijker is
Een data sim
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: TV in het buitenland: satelliet of internet?



Bericht door MonRoe »

De laatste dagen veel op camperplaatsen gestaan waar je geen 4g ontvangst hebt, dan is tv kijken ook niet mogelijk. We zijn in Nederland erg verwend, overal goed bereik, maar in het buitenland is dat echt wel anders.
Wij kijken gewoon nog via de schotel.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: TV in het buitenland: satelliet of internet?



Bericht door Bob Diesel »

Dat zeg ik :thumbup:
MN Frankrijk loopt op dat gebied achter
Ook de camping wifi ,vaak waardeloos
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: TV in het buitenland: satelliet of internet?



Bericht door Wim Corduwener »

Gratis WiFi op een camping is meestal een argument om kampeerders te lokken, maar stelt in de meeste gevallen teleurstellend weinig voor. Wij hebben een abonnement bij CanalDigitaal omdat we een chalet op Texel hebben staan met schotel. Omdat we toch al een abonnement hebben kunnen we de extra Smartcard in onze camper gebruiken en kun je de kosten (à lá vestzak-broekzak) min of meer splitsen.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Fimi
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 14 mar 2021, 9:50

Re: TV in het buitenland: satelliet of internet?



Bericht door Fimi »

Wij zijn aan het twijfelen tussen de satelliet of MIFI in de camper.
Wie kan ons adviseren?
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: TV in het buitenland: satelliet of internet?



Bericht door Toemke »

MonRoe schreef:
wo 15 sep 2021, 19:40
De laatste dagen veel op camperplaatsen gestaan waar je geen 4g ontvangst hebt, dan is tv kijken ook niet mogelijk. We zijn in Nederland erg verwend, overal goed bereik, maar in het buitenland is dat echt wel anders.
Wij kijken gewoon nog via de schotel.
Wij zijn anders wel in het buitenland nu en hebben al op verschillende afgelegen plekjes gestaan in Italië. Zoals ik schreef, soms slechte ontvangst met de smartphone maar als je alleen daarmee wil tv kijken kan het inderdaad al snel tegenvallen. In niets te vergelijken met 4G ontvangst door een deftige LTE Cat6 router met een bijvoorbeeld Pointing Mimo 3 V2 15 op het dak. Om te beginnen zit je dan waarschijnlijk nog eens in de geïsoleerde doos om tv kijken, niet in je voordeel dus. Geen signaal is geen signaal, dat is ook juist maar dat zijn we tot nu nog niet tegen gekomen.
Bovendien ga ik er van uit dat 4G ontvangst alsmaar uitgebreider wordt.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Plaats reactie