Zonnepanelen op het dak: de montage methode?

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Zonnepanelen op het dak: de montage methode?



Bericht door jepebe »

Ik had precies dit probleem: dakbeplating los van isolatie eronder. Ik durfde alleen kitten niet aan..

Ik heb dwars op de camper op de juiste afstand uit elkaar twee Alu hoekprofielen geplaatst. Die gekit en vlak bij de wanden door het dak geboord voor bouten met moeren. Ik kwam uit in de kastjes hoog langs de wand, door balkjes die daar zitten langs de rand van dak en wand. Ik heb daar langs de wand in die kastjes ook weer een hoekprofiel geplaatst waar de bouten doorheen gaan.

Op e.e.a. waterdicht te krijgen heb ik de gaten door het dak vol sikaflex gespoten. Daarna onder de ringen onder de boutkoppen sikaflex, en tussen ring en boutkop ook sikaflex. Dit alles licht aangedraaid, helemaal laten uitharden en toen goed aangedraaid. De kit wordt er dan niet uitgeperst. Tenslotte over de hele doorvoer nog een knobbeltje sikaflex. Ik heb geen lekkage en wel twee aluprofielen, een meter uit elkaar op mijn dak. Daartussen drie 100 wp panelen met moeren en bouten in de profielen. (Over die ellendige @#€&flexpanelen die ik eerst had heen geplaatst) Dit zit er nu vier jaar op/aan en ik ben erg blij dat ik t zo gedaan heb.

Ik zou me wel wat zorgen maken bij niet vastzittende platen…
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Plaats reactie