Vraag, deze omvormer zit gekoppeld aan de startaccu. Aangezien onze 12v vd koelkast het niet doet heb ik tijdens het rijden de koelkast(electrolux 1992) hier aan gezet. Gister na 2 uur rijden in de hitte begint de omvormer te piepen. Een alarm dus. De spanning valt dan ook weg.
Word er teveel vermogen van de accu gevraagd? Door alles wat er aan hangt? Nav, camera, opladen telefoon, ventilatoren van de motor die overuren draaien in de hitte?
Omvormer ProUser INV600N via startaccu
Omvormer ProUser INV600N via startaccu
Peugeot J5 1992, Adria S652 opbouw.
Camper stapje voor stapje aan het vernieuwen.
Camper stapje voor stapje aan het vernieuwen.
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26
Re: Omvormer ProUser INV600N via startaccu
Niet teveel vermogen van de accu, maar van de omvormer.
Als je rijdt levert de dynamo ruim voldoende vermogen om de motor-ventilatoren, camera, én koelkast via de omvormer te voeden. Als de motor uitstaat kan het een ander verhaal zijn, dan kan de accu na een paar uur te leeg raken.
De koelkast zal iets van 300 watt trekken, dus de helft van het vermogen wat de omvormer zou moeten kunnen leveren. Maar, de hitte, te dunne draden tussen accu en omvormer, en andere gebruikers op de omvormer kunnen er voor zorgen dat het toch teveel wordt voor de omvormer.
Als je rijdt levert de dynamo ruim voldoende vermogen om de motor-ventilatoren, camera, én koelkast via de omvormer te voeden. Als de motor uitstaat kan het een ander verhaal zijn, dan kan de accu na een paar uur te leeg raken.
De koelkast zal iets van 300 watt trekken, dus de helft van het vermogen wat de omvormer zou moeten kunnen leveren. Maar, de hitte, te dunne draden tussen accu en omvormer, en andere gebruikers op de omvormer kunnen er voor zorgen dat het toch teveel wordt voor de omvormer.
Re: Omvormer ProUser INV600N via startaccu
Ok, dus het beste is om daar naar te kijken. Bedankt!
Peugeot J5 1992, Adria S652 opbouw.
Camper stapje voor stapje aan het vernieuwen.
Camper stapje voor stapje aan het vernieuwen.