Dashcam met internet

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
tommmieee
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 03 jul 2016, 12:35

Dashcam met internet



Bericht door tommmieee »

Goedemorgen!

Op dit moment heb ik al een dashcam voor 'als' er wat gebeurd, met een SD kaartje erin, iedereen kent het wel. Echter, de laatste tijd word er meer en meer ingebroken en zal een dief logischerwijs de dashcam als eerst leeghalen/vernietigen om bewijs zodoende te voorkomen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring/expertise hoe jullie hierop inspringen? Ik weet dat bijv een blackvue een cloudoplossing heeft die de boel opslaat op internet in geval dat het nodig is. Hiervoor is echter weer een 4g verbinding en dus een zogenoemde 'MIFI' router nodig in de camper. Op zich een goede oplossing, maar misschien hebben anderen iets anders laten inbouwen of betere ervaring/idee? :wink:

Ben benieuwd naar jullie!
Rijd in een Adria Matrix 670 SC!
Volg ons op YouTube!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Dashcam met internet



Bericht door Duco »

Neem een beveiliger mee, die kan bij onraad de politie bellen. Is nog gezellig ook!
tommmieee
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 03 jul 2016, 12:35

Re: Dashcam met internet



Bericht door tommmieee »

Absoluut! Zeker gezellig! Betaald de beveiliger het eventuele verlies van de camper ook zonder enig bewijs wat je kan tonen? :wtf:

Snap de ironie zeker in deze opmerking, maar helaas zijn dit soort zaken hedendaags nodig omdat mensen het makkelijker vinden om iets van een ander te stelen, dan überhaupt zelf de armen uit de mauwen te steken en te gaan werken…
Rijd in een Adria Matrix 670 SC!
Volg ons op YouTube!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Dashcam met internet



Bericht door Duco »

Komt een beetje omdat er al zoveel over is geschreven o.a. Hier

viewtopic.php?t=8475722
tommmieee
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 03 jul 2016, 12:35

Re: Dashcam met internet



Bericht door tommmieee »

Ik zie echter niks specifieks daar over een dashcam met 24/7 internet waardoor beelden ten alle tijden veilig zijn en je eventueel live beeld hebt mocht je dat wensen. Ik denk dat ik wat in ga bouwen en daar dan een video van maak voor de geïnteresseerden. Kom erop terug :bow:
Rijd in een Adria Matrix 670 SC!
Volg ons op YouTube!
Afbeelding
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Dashcam met internet



Bericht door Camper-T »

Er bestaan 12V recorders voor in de auto, vaak met 4 aparte camera-ingangen.
Zoek optioneel een dash—cam met video-out en sluit deze aan op zo’n recorder.
De recorder zelf kun je inbouwen/verstoppen waar je zelf wilt, ergens uit zicht.
https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... ch+dvr+car
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Dashcam met internet



Bericht door seth_space »

De standaard dashcam "ziet" wat er voor de auto aan de hand is.
Een inbreker zal zelden via de voorruit komen.
Je wilt dus naast 24uur cloud opslag ook nog een dekkend camerasysteem als je enige zinvolle beelden wilt krijgen.

Waar staat die camper?
Als dat vlak bij huis is dan lijkt het niet zo lastig.
Als het in de stalling is dan heb je naast een dataverbinding ook nog een extra accu/batterij nodig om zekerheid te hebben.

En anders zoek eens hier voor inspiratie:
https://www.ridester.com/dash-cams-with-cloud-storage/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Dashcam met internet



Bericht door Atoz »

tommmieee schreef:
wo 01 sep 2021, 13:47
.....maar helaas zijn dit soort zaken hedendaags nodig omdat mensen het makkelijker vinden om iets van een ander te stelen, dan überhaupt zelf de armen uit de mauwen te steken en te gaan werken…
Jouw gedachtengang heeft meer te maken met verzuring dan met de tijdsgeest.
Helaas is diefstal van alle tijden, landen, continenten en....

Maar om op jouw vraag technisch te antwoorden:
De grootste uitdaging om jouw idee uit te werken is de energievoorziening.
Vooral in donkere tijden zal het moeilijk zijn om al die stroom elf op te wekken
Of je moet een methanol generator plaatsen.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Dashcam met internet



Bericht door Wim Corduwener »

Een 100 liter verblik met met onderin een kleine opening, als de motor start dan opent het verfblik en hoef je alleen nog maar het verfspoor te volgen.
Klinkt misschien grappig, maar het is nogal een opgave om je kampeerauto zodanig te beveiligen dat het ding voor de deur blijft staan.
Maar over verf gesproken: je kunt je kampeerauto in een idioot belachelijke kleur schilderen zodat niemand hem wil stelen, op het dak (wie kijkt er nou op een dak) levensgroot je kenteken schilderen of een blauw zwaailicht monteren dat gaat draaien als iemand anders de motor start.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
camperdiksmuide
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 18 sep 2016, 23:01

Re: Dashcam met internet



Bericht door camperdiksmuide »

Moet het een dashcam zijn? Ik heb de camera in bijgevoegde link gemonteerd in de camper. verbonden met internet via mijn mifi als we op stap gaan. Cloudopname bij beweging of geluid. je kan kiezen tussen 24 uur Cloud opname (gratis) of meerdere dagen (betalend). Zee tevreden van. Misschien ben je hiermee geholpen https://eu.dlink.com/nl/nl/products/dcs ... -fi-camera
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Dashcam met internet



Bericht door gjvonk »

@Atoz: als 'ervaringsdeskundige' ben ik het absoluut niet eens met je oordeel 'verzuring', maar ik neem aan dat je dat wel snapt. Ik volg het draadje met belangstelling...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Dashcam met internet



Bericht door Duco »

Vrij eenvoudig te realiseren met een WiFi camera, vroeger wel eens een schrikdraad travo op een bestuurdersstoel aangesloten. Die jongen die er op ging zitten is heel lang boos geweest.
MarcoG
Berichten: 175
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 0:10
Locatie: Enschede

Re: Dashcam met internet



Bericht door MarcoG »

4G is de enige manier om bijna altijd met de buitenwereld verbonden te zijn (en zelfs dat werkt niet overal).
Als het alleen voor bij huis is zou je nog iets met wifi kunnen overwegen maar onderweg heb je hier natuurlijk niets aan.

Ik zou gaan voor de mifi oplossing, mogelijk zijn er ook camera's waar een 4G kaart in kan maar voor je het weet heb je allemaal kleine apparaatjes in je camper met hun eigen 4G abonnement en betaal je een vermogen aan maandelijkse kosten.
Dan kun je beter 1 keer goed investeren.
Kijk wel even of de camera die je wilt gebruiken kan opnemen bij beweging anders loopt het data verbruik wel erg hard op.
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: Dashcam met internet



Bericht door Duco »

Een oude iPhone werkt ook als WiFi router en is gelijk als tracker te gebruiken.
Plaats reactie