Satelliet gevonden en TV geeft aan: 'No Signal'

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
K R
Berichten: 19
Lid geworden op: di 10 aug 2021, 8:42

Satelliet gevonden en TV geeft aan: 'No Signal'



Bericht door K R »

...
Hoi, Ik ben nieuw op het forum en heb weinig verstand van satelliet schotels. Ik snap een beetje de werking hiervan.

Kan iemand me wellicht helpen. Wat is er aan de hand.

Ik ben in het bezit van een Teleco TeleSat S. (Volgens de beschrijving is de TeleSat S is een volautomatisch satellietrichtsysteem en kan op satellieten richten die zowel een DVB-S signaal als een DVB-S2 signaal uitzenden.)

In eerste instantie kon de schotel geen enkele satelliet vinden, hij bleef maar zoeken.
Na een software update van het systeemkastje van de schotel kan hij nu snel de gekozen satelliet vinden.
Op het display van het kastje van de aansturing van de schotel staat ook keurig dat het systeem een satelliet gevonden heeft.

Echter op de Teleco TV (LED TV met ingebouwde D1VB-T/S2/DVD-speler) kan ik geen beeld krijgen, wat ik ook maar probeer. Bij het zoeken naar een zender krijg ik de melding "No Signal".

vraagjes:
Het systeemkastje geeft aan dat hij de satelliet gevonden heeft. Kan ik nu aannemen dat de schotel, LNB enz . juist werkt?
Is "no signal" het bewijs dat het probleem ergens tussen de schotel en de TV zit. Of is dit het bewijs dat de TV wel een signaal van de schotel ontvangt?

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Dank alvast voor de reactie.
Gebruikersavatar
GeVaSta
Berichten: 392
Lid geworden op: di 29 apr 2008, 22:17
Locatie: Drenthe

Re: Satelliet gevonden en TV geeft aan No Signal



Bericht door GeVaSta »

‘No Signal’ betekent dat op de ingestelde frequentie in de Satelliet ontvanger (in de TV) , geen signaal ontvangen wordt.
Dit kan betekenen:
- geen verbinding van de schotel met de ontvanger in de TV
- de satelliet waarop de schotel is uitgericht is niet de op de TV ingestelde satelliet
- de Satellietontvanger is niet ingesteld op de satelliet waarop de schotel is uitgericht.

Om bij het begin te beginnen. Op welke satelliet heb je de schotel uitgericht en wordt dit inderdaad op de schotel aangegeven dat deze is gevonden?

Voor de Nederlandse zenders moet dat Astra 3 zijn. Ook kan de Astra 1 voor BVN.

Op welke satelliet staat de TV ingesteld?
Als laatste kan het nog zo zijn dat de zenderlijst in de TV er niet is of verouderd is. Deze moet dan ge-update worden. Kan vaak via de satelliet mits de schotel op de juiste staat uitgericht.
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Satelliet gevonden en TV geeft aan No Signal



Bericht door lassche »

"geen verbinding van de schotel met de ontvanger in de TV"

Controleer of de connectoren aan beide kanten van de kabel tussen de ontvanger en de tv goed verbinding maken. Ik heb hetzelfde probleem gehad en ook hele tijd gezocht naar de oorzaak. Bleek uiteindelijk ook in 1 van de connectoren te zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Eric-jan
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 14 mar 2021, 9:58

Re: Satelliet gevonden en TV geeft aan: 'No Signal'



Bericht door Eric-jan »

Als hij een sataliet vind betekend dat hij werkt
Als je op astra 1 afstemt en je ziet een goed signaalsterkte dat kan het eigenlijk alleen maar aan je kaart liggen of je Mediaguard Module word niet ondersteund
Gebruikersavatar
komtwelgoed
Berichten: 1733
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 11:32

Re: Satelliet gevonden en TV geeft aan No Signal



Bericht door komtwelgoed »

lassche schreef:
ma 23 aug 2021, 20:11
"geen verbinding van de schotel met de ontvanger in de TV"

Controleer of de connectoren aan beide kanten van de kabel tussen de ontvanger en de tv goed verbinding maken. Ik heb hetzelfde probleem gehad en ook hele tijd gezocht naar de oorzaak. Bleek uiteindelijk ook in 1 van de connectoren te zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
De ontvanger zorgt voor de voeding van de lnb. Hoe kan het dan dat er geen verbinding zou zijn tussen de schotel en de ontvanger. Als die er niet zou zijn, werkt de lnb niet en kan de besturingsunit de schotel nooit op een satelliet uitrichten.
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Satelliet gevonden en TV geeft aan: 'No Signal'



Bericht door lassche »

Het gaat niet om de kabel tussen de schotel en de besturingsunit. Maar tussen de besturingsunit en de tv.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Pa1zx
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 mar 2021, 23:02

Re: Satelliet gevonden en TV geeft aan: 'No Signal'



Bericht door Pa1zx »

De tv heeft een ingebouwde sataliet. Ontvanger begrijp ik.
Heeft de tv een zender lijst?
Doe eens een scan op de tv.
Zet de Astra 3 lijst via het menu aan en scan deze.
De tv is de sat ontvanger het kastje zoekt een vaste frequentie met symbool rate die deze Astra 3 uitzend.
Nu moet de satelliet nog door de tv gescand worden.
In deze Astra 3 lijst staan de freq en symbool rate's.
Misschien kan je ook een blindscan doen.
Dan scand hij de satelliet in zijn geheel en zie je de zenders.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Satelliet gevonden en TV geeft aan: 'No Signal'



Bericht door hathi »

Nu het ene klaar is( hopelijk Astra3)…. vraagjes:
Het systeemkastje geeft aan dat hij de satelliet gevonden heeft. Kan ik nu aannemen dat de schotel, LNB enz . juist werkt?
Nu de juiste Sateliet,en CD zenders nog in laden in de Tv,onder instellingen
Hans
Noname
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 11:57

Re: Satelliet gevonden en TV geeft aan: 'No Signal'



Bericht door Noname »

Als de schotel meldt dat de satelliet gevonden is, dan kun je daar met een gerust hart van uitgaan.
Uitgaande van het feit dat de verbinding van de Teleco stuureenheid (het Teleco kastje) met de TV goed is (controleer de F-connectors) dan zal de volgende stap duidelijkheid verschaffen. Zet de TV (of de decoder/satellietontvanger) op programmaplaats 1. Staat daar NPO1? Als dat het geval is kies dan progr. plaats 14 of 44 (dat is het Canal Digitaal info kanaal). Heb je daar beeld? Dan is er iets mis met je Canal Digitaal module of smartcard.
Noname
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 11:57

Re: Satelliet gevonden en TV geeft aan: 'No Signal'



Bericht door Noname »

Als de schotel meldt dat de satelliet gevonden is, dan kun je daar met een gerust hart van uitgaan.
Uitgaande van het feit dat de verbinding van de Teleco stuureenheid (het Teleco kastje) met de TV goed is (controleer de F-connectors) dan zal de volgende stap duidelijkheid verschaffen. Zet de TV (of de decoder/satellietontvanger) op programmaplaats 1. Staat daar NPO1? Als dat het geval is kies dan progr. plaats 14 of 44 (dat is het Canal Digitaal info kanaal). Heb je daar beeld? Dan is er iets mis met je Canal Digitaal module of smartcard.
Gebruikersavatar
K R
Berichten: 19
Lid geworden op: di 10 aug 2021, 8:42

Re: Satelliet gevonden en TV geeft aan: 'No Signal'



Bericht door K R »

..
Dank je voor de reacties.

Zie bijgaande afbeelding.

Wat is de betekenis hiervan? Klopt het dat er dan verbinding is tussen de controle unit en de TV. Met andere woorden geen kable probleem tussen de schotel, controle unit en de TV?

En wat beteken de percentages van 73 en 70. Is dat goed of mis ik nog wat procenten?
Bijlagen
IMG_8089-2.jpg
IMG_8089-2.jpg (88.23 KiB) 1976 keer bekeken
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Satelliet gevonden en TV geeft aan: 'No Signal'



Bericht door hathi »

Zo te zien heb je de Sateliet Hot Bird en geen Astra 3, en dan krijg je geen beeld
Hans
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Satelliet gevonden en TV geeft aan: 'No Signal'



Bericht door Atoz »

Jouw installatie is werkend, je kunt satellietsignalen ontvangen.
Alleen.... Heb je je schotel op de verkeerde satelliet uitgericht.
Dus is het nu zoeken naar Astra 3
Je bent er bijna ;-)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
K R
Berichten: 19
Lid geworden op: di 10 aug 2021, 8:42

Re: Satelliet gevonden en TV geeft aan: 'No Signal'



Bericht door K R »

Hoi Hans,

Klopt inderdaad. Volgens de controle unit kan ik wel kiezen voor astra 3. En de controle unit geeft ook aan dat de satelliet gevonden is (SAT).

Zo ook Hotbird. Deze geeft aan Signal intensity en Signal Quality. Op de Astra 3 heb ik dat nog niet voor elkaar gekregen. Wat is de betekenis hiervan?
Bijlagen
Nieuwe bitmapafbeelding-2.jpg
Nieuwe bitmapafbeelding-2.jpg (155.91 KiB) 1958 keer bekeken
Plaats reactie