Omvormer voor E-bikes

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2144
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Omvormer voor E-bikes



Bericht door jaap van duijn »

@Hermes,

Wij gebruiken de PowerButler, deze levert ons van de 12V accu de nodige stroom om de fiets accu's op te laden.
We doen - maar dit ook thuis - 1 tot 1,5 uur over een streepje = 20% laden van de 500Watt Bosch accu's.
Op zich best wel veel prik nodig.
Voordeel is dat we geen "omzetting" verlies hebben van 12 > 230 > 36Volt. Scheelt denk ik vlug gezegd 20%.
Niet goedkoop voor 2 accu's laden betaalden wij 300 €, ja wat is duur.
Begreep dat Rudy de HoofdNoorman deze op enige wijze ook maakt en levert

succes met zoeken Jaap

zoek eens op www.Powerbutler.de
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Omvormer voor E-bikes



Bericht door Hermes »

Weet iemand welke omvormer van 12 volt naar 36 volt geschikt is met de juiste aansluiting voor een Bosch accu van 500wh.
CaradoT135
Berichten: 2349
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Omvormer voor E-bikes



Bericht door CaradoT135 »

door jaap van duijn » vr 20 aug 2021, 11:25

@Hermes,

Wij gebruiken de PowerButler
https://powerbutler.de/
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2144
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Omvormer voor E-bikes



Bericht door jaap van duijn »

@Hermes,

Wat zit ik nou te schrijven, wij gebruiken die van 12 naar 36 Volt direct van de accu
Is toch Nederlands zeg.
Enne ook ik doe het zelf dat we niet genoeg terug lezen wat voorganger(s) geschreven hebben, maar deze zit toch direct boven Uw vraag of???
groeten Jaap
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Omvormer voor E-bikes



Bericht door Hermes »

Het gaat om de aansluitingen en natuurlijk de prijs als de prijs dusdanig hoog is is het niet interessant. Er staan prijzen van 50 euro dat zie ik niet bij de powerbutler.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2144
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Omvormer voor E-bikes



Bericht door jaap van duijn »

@Hermes,

Zoals gezegd betaalden wij vorig jaar 300.= Euro voor een dubbel lader en zie werd geleverd met Bosch stekkers (op aangeven wat je zelf wil).
Zeker niet goed koop, werkt flitsend, wel op zijkant zetten met 2 accu's laden want fan wil gaan koelen en heeft circulatie nodig.
Ik heb een 10mm2 aansluiting in de berging gemaakt met kabels direct van accus - via zekering - en hoofd schakelaar zodat de accu's altijd geladen kunnen worden, ook tijdens rijden maar tot nu toe meest via zonnepanelen (2x 180Wp.
Der Rudi de Hoofd Noorman heeft ook van die apparaten, stuur hem een een PB.
Want goedkoop hoeft niet slecht te zijn, soms betaal je voor de naam.
Denk aan Phillips en B&O (nog veel meer).

groet Jaap
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Omvormer voor E-bikes



Bericht door hathi »

Hermes schreef:
do 02 sep 2021, 22:02
Het gaat om de aansluitingen en natuurlijk de prijs als de prijs dusdanig hoog is is het niet interessant. Er staan prijzen van 50 euro dat zie ik niet bij de powerbutler.
Voor die accu lader van €50,- kun je niet de accu laden,welke je nog wil kopen ( 500W), zelfs bij Rudy niet,bel maar naar Lacros(niet geschikt)……als je nu nooit aan de paal staat,zou ik zeker een 12 V lader kopen,gemak dient de mens,geen spijt van :-B
Hans
stobbie
Berichten: 449
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 15:33
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Omvormer voor E-bikes



Bericht door stobbie »

Ik heb ook een dcdc, maar niet voor de efficientie. Die DCDC's zijn vaak oon minder dan 90% efficient namelijk.
Ik heb hem vooral omdat je alles zelf in de hand hebt. Ik heb bijna 1000Wh accu's, die hoef ik dus niet vol te laden 80% is normaal meer dan genoeg, en dat verdubbelt de levensduur.. Ik stel dus gewoon een lager voltage in.
Meestal heb ik geen haast met laden, dus laad ik bij met 1 of 2 A per uur, dat is ook beter voor de accu's. Maar als ik toch een keer wat minder tijd heb zet ik hem even op 5 of 6 A, om er snel behoorlijk wat bij in te laden.
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Omvormer voor E-bikes



Bericht door Charm »

Voor onze Lacros fietsen gebruiken wij de MPT 7210A als lader. Die koop je voor een paar tientjes op Ali. Wij laden er twee e-bike accu's tegelijkertijd mee op. Je kunt er een HH-accu op aansluiten of zonnepanelen. Deze dc-dc converter is programmeerbaar.

IMG_20210903_101438.jpg
IMG_20210903_101438.jpg (116.1 KiB) 290 keer bekeken
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    TestCase
    Berichten: 6048
    Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

    Re: Omvormer voor E-bikes



    Bericht door TestCase »

    Mooi ding Charm, ga ik mij eens in verdiepen. We laden nu met de omslachtige manier op (12-230-40), alleen tijdens het rijden.

    //Kees

    AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
    EuraMobil ProfilaRS 720EB
    Gebruikersavatar
    hathi
    Berichten: 13415
    Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
    Locatie: ASTEN

    Re: Omvormer voor E-bikes



    Bericht door hathi »

    Ik heb naar Lacros gebeld voor die lader maar die schijnt enkel voor hun type accu te zijn op de vraag of ik daar een Bosch 36 v 14 AMP accu mee kan laden antwoord :niet geschikt….. ik geef ook liever €50,- uit dan €250,- vandaar😄
    Hans
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3453
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: Omvormer voor E-bikes



    Bericht door Charm »

    De Lacros lader is een generieke lader voorzien van een standaard, makkelijk verkrijgbaar plugje .Daarom is deze niet zonder meer geschikt voor het laden van e-bike accu's met exotische pluggen zoals Bosch, Sparta etc.
    Bij de aankoop van onze vouwfietsen heb ik hier speciaal op gelet. Vouwfietsen met exotische laadplug vielen direct af.
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      stobbie
      Berichten: 449
      Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 15:33
      Locatie: Almelo
      Contacteer:

      Re: Omvormer voor E-bikes



      Bericht door stobbie »

      Charm schreef:
      vr 03 sep 2021, 10:36
      Voor onze Lacros fietsen gebruiken wij de MPT 7210A als lader. Die koop je voor een paar tientjes op Ali. Wij laden er twee e-bike accu's tegelijkertijd mee op. Je kunt er een HH-accu op aansluiten of zonnepanelen. Deze dc-dc converter is programmeerbaar. IMG_20210903_101438.jpg
      leuk ding!
      Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
      Gebruikersavatar
      tobe1966
      Berichten: 491
      Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

      Re: Omvormer voor E-bikes



      Bericht door tobe1966 »

      Niet voor mijn e-bike maar voor mijn laptop opzoek naar een omvormer, laptop oplader is 19,5 voor en 6 ampère, heb dus een omvormer nodig voor 120 Watt als ik het goed heb.

      Liefst meteen 12v omvormer naar 19,5v maar deze zijn er niet echt, althans geen 120 Watt. Of ze zijn zeer duur.

      Dan maar een 220v omvormer? Ik heb een 80Ah accu en hoef enkel de laptop maar op te laden, geen oven of koffiemachine.

      Iemand Tips welke betaalbare omvormer het best aan te schaffen?
      Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
      Plaats reactie