Roller Team 277 Ford Transit radio/achteruitrijcamera

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Barry85
Berichten: 3
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 8:40

Roller Team 277 Ford Transit radio/achteruitrijcamera



Bericht door Barry85 »

Hallo allen,

Als vrij nieuw lid en startend campereigenaar, had ik graag jullie kennis en kunde aangewend.
Sinds kort ben ik in het bezit van een Roller Team 277 van 2018 op een Ford Transit Chassis.
Op zich tevreden van de camper, buiten de radio en achteruitrijcamera.

Nu heb ik de site al even doorbladert en gevonden dat er nog leden zijn die dit ervaren en allerlei ideeën hebben.
viewtopic.php?p=1745625#p1745625
Echter zie ik geen uitgewerkte voorbeelden. Blijkbaar zijn de Ford rijders in de minderheid want bij fiat zie ik toch wel enkele voorbeelden. (maar hier gaat de vraag niet over)

Mijn idee is om de standaard radio om te bouwen.
Zelf dacht ik gebruikt te maken van het volgende:
https://www.caraudio24.de/Zubehoer/Radi ... 38337.html
Er zijn tal van 2-din systemen op de markt die hier inpassen, en omdat hier alles bijgeleverd is veronderstel ik dat deze dan plug and play kunnen worden ingebouwd.
Nu is mijn kennis van het Duits onbestaande en vraag ik me af of dit toch enige beperkingen heeft en ik beter enkel de inbouwset koop en achteraf alles werkend probeer te krijgen als ik de nieuwe radio heb.
Zijn er hier mensen die hier reeds ervaring mee hebben en alle zaken zoals de stuurbediening werkend hebben gekregen?

Wat betreft de camera is het zo dat ik momenteel juist achter de camper kan zien, maar de camper zelf niet.
Het enige nut is nu om te kijken of de fiets nog op het fietsrek hangt.
Op volgende website zag ik dat iemand die deze al had omgebouwd:
https://blog.camperfun.eu/2021/06/15/ro ... os-camera/
Ik veronderstel dat het hier voornamelijk een goede selectie van de camera met de juiste kijkhoek betreft.
Omdat deze vrij hoog is gemonteerd vroeg ik me af wat jullie ervaring is?
Het hoeft voor mij geen ultra HD beeld zijn maar ik zou toch zeker de hoeken van de camper willen kunnen zien bij het achteruitrijden.

Maar ook hier wil ik nodeloze kosten besparen en vroeg ik me af of er anderen reeds de ombouw hebben gedaan met goede resultaten tot gevolg.
G-D-C
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 feb 2021, 11:42

Re: Roller Team 277 Ford transit radio/achteruitrijcamera



Bericht door G-D-C »

Dag Barry,
Ik merk dat er helaas geen reactie op uw vraag is gekomen.
Wij hebben sinds dit jaar ook een MH met Ford chassis en zoals bij zovelen bevalt de autoradio (multimedia systeem) totaal niet.
Heeft u ondertussen een oplossing gevonden?
Na heel wat rondsnuffelen vind ik uiteraard wel zeer mooie 1 din toestellen maar zelden de nodige informatie om deze bij een Ford transit in te bouwen.
Barry85
Berichten: 3
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 8:40

Re: Roller Team 277 Ford transit radio/achteruitrijcamera



Bericht door Barry85 »

Dag Gerard,

Bij mij is nog niets aangepast.
Momenteel gebruik ik mijn tablet die verbonden is via bluetooth.
Het plan is er nog altijd, maar Indien ik een andere radio wil, moet een deel van het dashboard aangepast worden en ik had graag info gehad van iemand die reeds een werkend systeem heeft ingebouwd.

Waarschijnlijk heb je een model van een ander jaar, want zag dat je reeds de Xzent F280 hebt.
Je bezit dan reeds een 1Din sleuf waar je een ander toestel kan inbouwen.
Ik weet zelf niet waar je tegenaan loopt maar zag dat er updates beschikbaar zijn:
https://www.vanomobil.be/nl/blog/update ... atie-zenec, mss kan dit je probleem al (deels) oplossen.

Indien je echt een andere radio wil kwam ik, na wat googelen volgende mogelijkheid tegen:
https://www.alpine.be/p/Products/head-u ... ne-f904tra
Deze lijkt me wel geschikt, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
G-D-C
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 feb 2021, 11:42

Re: Roller Team 277 Ford Transit radio/achteruitrijcamera



Bericht door G-D-C »

Onze camper is van 2021 en daar zit inderdaad een xzent F280 in.
aangezien dit toestel geen android-auto ondersteunt zou ik het willen vervangen.
Plaats reactie