Meer licht H7 koplamp
Meer licht H7 koplamp
Osram heeft voor de h7 led-verlichting goedkeuring gekregen van de Duitse TUV en de Oostenrijkse keuringsinstantie. Ze claimen 220% meer lichtopbrengst. En zijn universeel uitwisselbaar.
Re: Meer licht H7 koplamp
Benieuwd wat het zal gaan kosten...
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
- Geert Huizing
- Berichten: 592
- Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
- Locatie: Noord-Holland
Re: Meer licht H7 koplamp
Zal wel aan mij liggen, maar ik rij echt zeer zelden in het donker.
Zegt het rapport ook wat de tegenliggers ervan vinden?
Paul
Zegt het rapport ook wat de tegenliggers ervan vinden?
Paul
Re: Meer licht H7 koplamp
220% meer?
Wel erg overdreven,dat wil zeggen dat er dus met de vorige versie ver onder de maat verlichting werd gevoerd.
Gr. Toon
Wel erg overdreven,dat wil zeggen dat er dus met de vorige versie ver onder de maat verlichting werd gevoerd.
Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
Re: Meer licht H7 koplamp
Vooral als het regent en het wegdek lekker nat is en als een spiegel werkt.
Heb je ook een bron voor dit bericht?
Op een autolampen site stond dat deze geen E keur hebben en alleen toegestaan zijn bij off road gebruik.
Nee ik wil ze niet. Ben nieuwsgierig.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- hurktoilet
- Berichten: 8258
- Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
- Contacteer:
Re: Meer licht H7 koplamp
Tja, Tüv en dergelijke. Gewoon commerciële bedrijven. Moeten testen volgens wettelijke normen, maar soms kruipt het bloed waar het niet gaan kan.
Ik was net voorzitter van een speeltuin, in de tijd dat daar (op zich terecht) veiligheidseisen voor ingevoerd werden. Dikke domper: de populaire familieschommel, waar je wel met 10, 20 mensen op kon zitten, bleek niet aan de eisen te voldoen. Kwamen te veel krachten vrij, met te veel kans op beknelling. Hoezo een domper? Er kwam een fabrikant die net zo lang shopte tot er een keuringsinstantie was die wel goedkeuring gaf. Schommel werd er alleen peperduur van, maar dat was sinds die veiligheidseisen sowieso een probleem.
Anyway, ik vraag me al jaren af hoe die verblindende xenon-lampen door de keuring komen. En bij dit bericht denk ik: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het meestal ook te mooi om waar te zijn.
Ik was net voorzitter van een speeltuin, in de tijd dat daar (op zich terecht) veiligheidseisen voor ingevoerd werden. Dikke domper: de populaire familieschommel, waar je wel met 10, 20 mensen op kon zitten, bleek niet aan de eisen te voldoen. Kwamen te veel krachten vrij, met te veel kans op beknelling. Hoezo een domper? Er kwam een fabrikant die net zo lang shopte tot er een keuringsinstantie was die wel goedkeuring gaf. Schommel werd er alleen peperduur van, maar dat was sinds die veiligheidseisen sowieso een probleem.
Anyway, ik vraag me al jaren af hoe die verblindende xenon-lampen door de keuring komen. En bij dit bericht denk ik: als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het meestal ook te mooi om waar te zijn.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Twitter: @Camper_toerist
Meer licht H7 koplamp
https://youtu.be/B4yIeVqorRw
Worden in Duitsland ook gewoon door garages ingebouwd maar die zullen eerst wel omgekocht worden net zoals de regering en de TUV.
Uiteraard moet er voor elk model en type koplamp een nieuwe vrijgave worden gegeven. Voor de Ducato is dat vanaf model jaar 2014.
De TUV vrijgave houdt in dat de gebruiker vastlegt dat deze lampen zijn ingebouwd en het document uitprint en bij zijn auto papieren bewaard. Dit is in Duitsland wettelijk erkend en moet gebeuren bij elke wijziging aan een auto zoals andere velgen of een andere uitlaat als die anders zijn als bij nieuw levering gemonteerd.
Worden in Duitsland ook gewoon door garages ingebouwd maar die zullen eerst wel omgekocht worden net zoals de regering en de TUV.
Uiteraard moet er voor elk model en type koplamp een nieuwe vrijgave worden gegeven. Voor de Ducato is dat vanaf model jaar 2014.
De TUV vrijgave houdt in dat de gebruiker vastlegt dat deze lampen zijn ingebouwd en het document uitprint en bij zijn auto papieren bewaard. Dit is in Duitsland wettelijk erkend en moet gebeuren bij elke wijziging aan een auto zoals andere velgen of een andere uitlaat als die anders zijn als bij nieuw levering gemonteerd.
Re: Meer licht H7 koplamp
Mijn ervaring is dat er veel betere lichtopbrengst mogelijk is zonder tegenliggers te verblinden.
Ben dus ook benieuwd en wil ze wellicht hebben.
Eric
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Re: Meer licht H7 koplamp
Mijn camper is er een beetje te oud voor, wel nieuwe koplampen en goede H4 lampen geplaatst. Weet nog dat mijn vader van zijn kever met 6v gloeilampen overstapte op een golf met halogeen lampen wat een luxe was dat!
Re: Meer licht H7 koplamp
ja, die 6 volt lampen dat was pas echt "hallo geen lampen",
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Meer licht H7 koplamp
Het openingsbericht is niet helemaal juist.
Nieuws is het ook niet, deze lampen zijn er al een poosje. Wel komt er voor steeds meer voertuigen een goedkeuring.
Zomaar universeel uitwisselbaar zijn ze ook niet. De betreffende koplamp unit moet geschikt zijn.
Ik verwacht dat, bij toenemende misbruik en overlast, de APK keurmeester hier extra op zal gaan (moeten) letten.
https://www.kfz-betrieb.vogel.de/h7-led ... a-1041383/
Peter
Nieuws is het ook niet, deze lampen zijn er al een poosje. Wel komt er voor steeds meer voertuigen een goedkeuring.
Zomaar universeel uitwisselbaar zijn ze ook niet. De betreffende koplamp unit moet geschikt zijn.
Ik verwacht dat, bij toenemende misbruik en overlast, de APK keurmeester hier extra op zal gaan (moeten) letten.
https://www.kfz-betrieb.vogel.de/h7-led ... a-1041383/
Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Re: Meer licht H7 koplamp
Ha ha dat doet me weer denken aan de oude Tok het eerste ritje in het donker had ik het idee dat ik met stadslicht aan het rijden was zoeken en zoeken bleken nog van die duplolampen in te zitten andere units gekocht met H4 lampen zo dat was een verschil goed licht is erg fijn. Het nadeel is wel dat wat buiten de lichtbundel zit minder gezien wordt. Leuk tekstje voor jezelf stap
1) in het echte donker gewoon een tijdje voor je uit kijken.
2) dan je dimlicht aan zetten en weer een tijdje voor je kijken
3) kijk dan een keer net naast de licht bundel en vergelijk dat met je herinnering van stap 1
Maar met 220% meer licht is het dan niet bijna met daglicht rijden
Gr Aad
1) in het echte donker gewoon een tijdje voor je uit kijken.
2) dan je dimlicht aan zetten en weer een tijdje voor je kijken
3) kijk dan een keer net naast de licht bundel en vergelijk dat met je herinnering van stap 1
Maar met 220% meer licht is het dan niet bijna met daglicht rijden
Gr Aad