Accu laadt niet op

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Gebruikersavatar
Rob A2
Berichten: 273
Lid geworden op: ma 22 jul 2019, 22:10

Re: Accu laadt niet op



Bericht door Rob A2 »

Klopt, aan mijn onduidelijkheden heeft hij op dit moment niet veel. Hopelijk straks wel om het probleem goed en adequaat op te lossen. Daarom heb ik aan het eind ook de mogelijkheid aangegeven dat de accu qua instellingen misschien al wel vol is, ook al geeft de BMS-app 81% aan. Het feit dat zowel de solar omvormer als ook de 230V lader geen laadstroom genereren zou daar op kunnen duiden. Het lijkt er op dat de 230V lader aan onderhoudslading doet, dan wel dat deze in komt als de spanning van de accu onder een bepaald niveau daalt. Met ca 80% accu lading zou vrij staan ook niet echt een probleem hoeven te zijn, maar het vereist wel een beetje lef. Misschien handig om het vrij staan te simuleren op de camping door de 230V van de paal er af te halen en te kijken wat de accu doet. Zonder meetapparatuur is dat het enige dat mij te binnenschiet.

Dit probleem is voor mij nu wel aanleiding om een eenvoudige multimeter standaard mee te nemen omdat mijn nieuwe installatie ook nog maar een paar maanden oud is. Wel heb ik al vijf dagen gekampeerd (camper als caravan gebruikt :-B ) en de paalstroom genegeerd (zat wel bij de prijs in) om te zien wat er allemaal gebeurde. Ook de e-bike accu's er mee geladen. De accu hield zich goed. Zie ook viewtopic.php?p=2061776#p2061776
Plaats reactie