Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door DJSmiley »

Wat ik gelezen heb lijkt de fw updaten naar een slecifieke niet nodig.
In mijn firmware missen wel bv de sip settings voor voip (telefoon poort) maar die gebruik ik toch niet.

En of je nu de 2 externe antennes gebruikt, of de 4 interne vervangt door 4 externe, dat maakt, kwa software, niet uit.

Wel kun je in andere firmwares bepaalde banden geforceerd bundelen enz. Allemaal leuk om je verbinding te optimaliseren.. als je vast staat tov de antenne en provider.
Dus bv bij gebruik thuis.

Met een camper heb je verschillende roaming providers, dus ook verschillende beschikbare banden, en vermoedelijk ook per mast/gebied andere banden of opties. Lijkt me bv logisch dat in een drukke stad de bandbreedte/bereik heel andere liggen dan op t platteland.

Ik zie die firmwaretopics ook vnl bij mensen die m als ‘vast’ internet inzetten en dan kan ik t begrijpen.

Tot nu toe is mijn ervaring met de standaard fw zoals ie gekocht is prima, dus ik zie geen reden om m te flashen (if it ain’t broken don’t fix it)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Charm »

Op dit moment ben ik ook niet van plan aanpassingen door te voeren. Ik ben me er al wel in aan het verdiepen dat is nou eenmaal mijn aard. Een fw upgrade door 4 antennes extern te maken kon er bij mij niet in maar ik wilde het toch nog ff verifiëren.
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Camper-T
    Berichten: 1145
    Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Camper-T »

    Charm schreef:
    vr 17 sep 2021, 20:36
    Camper-T schreef:
    za 17 jul 2021, 9:45
    Omdat ik er al lezende achter kwam dat je voor 4 externe antennes naast pigtails ook een FW upgrade en wat aggregation settings aan zou moeten passen heb ik dit laten doen. De hele upgrade kost wat maar met de z.g.a.n. aanschafprijs van de B818 nog steeds goedkoper dan een nieuwe.
    Waarom zou een FW upgrade nodig zijn voor deze mod? Dit ontgaat mij op dit moment.
    Er is een bepaalde FW online in omloop waarmee je inderdaad aanpassingen in de 4G radio-instellingen kunt doen. Dit is puur voor een vaste opstelling, voor als je bijvoorbeeld in een buitengebied woont en met een directionele (richt)antenne vast op een 1 cell/lokale mast wilt uitrichten.
    Dit wordt veelal gedaan in buitengebieden waar geen vast internet voor handen is en men middels een 4G abonnement toch zo snel mogelijk internet in de woning wil hebben. Zoals DJSmiley al bevestigde is dit voor de camperaar niet van toepassing, de B818 gewoon out of the box gebruiken.

    Het wel of niet gebruiken van de twee externe antenne-aansluitingen, of in mijn geval gemodificeerd naar 4 externe antenne-aansluitingen, is een persoonlijke overweging m.b.t. de gemiddelde ontvangstkwaliteit gedurende de camperreis door verschillende landen/gebieden.
    De B818 blijkt met zijn 4 interne antennes al prima te presteren, ik heb zonder enig testen gelijk voor een externe antenne gekozen, omdat ik in het verleden nog wel eens in buitengebieden stond waar het ontvangst ronduit slecht was op mijn iPhone, die ik toen nog als hotspot gebruikte.
    Mijn ervaring met de 4 externe antenne-aansluitingen plus losse 4x4 Mimo antenne is ronduit prima, maar ik weet dus niet of het ontvangst zonder externe antenne echt slechter geweest zou zijn. Door de modificatie naar 4 externe antennes kan ik de interne antennes niet meer gebruiken.

    De B818 modificeren naar 4 externe antenne-aansluitingen is overigens geen heel ingewikkelde klus. Met 4 pigtails van ca. 15cm en wat technisch inzicht is het misschien een uurtje werk. Let er alleen wel goed op welke antennes de Main 1/2 en Div. 1/2 zijn, zodat dit overeenkomt met de 4 connectoren van de externe antenne.
    Laatst gewijzigd door Camper-T op za 18 sep 2021, 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.
    Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3453
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Charm »

    Wij hebben een Red Together abonnement bij Vodafone met een gezamenlijke datapot van 200Gb. Per deelnemer is 20Gb beschikbaar in Europa, in totaal 40Gb voor onze beiden. Het vervelende is nu dat die 40Gb niet in de gezamenlijke datapot blijkt te zitten, ben ik net achter gekomen maar is gekoppeld aan het individuele nummer van de deelnemers in de groep. Die gezamenlijke datapot blijkt ineens op te houden te bestaan zodra we de grens overgaan; dit is nieuw voor ons. Mijn idee was om nog een extra deelnemer sim te kopen van 12,50 en die in de B818 te zetten om dan in totaal over 60Gb te kunnen beschikken. Helaas gaat die vlieger dus niet op....Het is in ieder geval een mooi moment nog eens kritisch naar alternatieven te kijken nu het Vodafone abonnement toch niet die flexibiliteit biedt die wij hadden gehoopt. Het gaat ons vooral om roaming binnen de EU.
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      Camper-T
      Berichten: 1145
      Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

      Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



      Bericht door Camper-T »

      Dit is een beperking waar je met vrijwel alle unlimited abonnementen tegenaan loopt, buiten het thuisland maximaal 20-25Gb per maand aan data.

      Er zijn online resellers die abonnementen verkopen welke ook in het buitenland unlimited zouden zijn maar dat lijkt mij lastig gezien de regeling van de Europese Roaming Verordening: Simkaarten die langer dan 4 maanden alleen buiten het thuisland online zijn worden hierdoor geblokkeerd.
      Hoe fijn zou het zijn als een Europa-breed opererende Vodafone of T-Mobile ook unlimited EU data gaf maar helaas gaat hier te veel geld in om.

      Zelf koop ik elk camperseizoen een pre-paid datasim van ca. 100GB om 3 weken zorgeloos online te kunnen zijn, dat is voldoende en werkt prima.
      De kosten voor zo’n pre-paid EU sim verschillen wel sterk, InternationalSIM was ooit best aantrekkelijk maar dit jaar koos ik voor MyPrivateHotspot.
      Het prijsverschil zit natuurlijk in de hoeveelheid data die je wilt maar vooral in de tijd dat de kaart moet werken, 30 of 365 dagen scheelt enorm.
      Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
      Gebruikersavatar
      Zadowolony
      Berichten: 1926
      Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

      Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



      Bericht door Zadowolony »

      Bij kpn is die 25 gb per telefoonnummer, dus samen 50 gb in buitenland. Daarna wordt de snelheid lager.
      Gebruikersavatar
      Charm
      Berichten: 3453
      Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

      Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



      Bericht door Charm »

      Het gaat mij niet zozeer om de beperkte Europa internetbundel. Eén van de voordelen van ons Red Together abonnement is nu juist dat het niet uitmaakt wie de beschikbare databundel (200Gb) op maakt. Ik zou dus één van de simkaarten in de B818 kunnen plaatsen waarna ieder groepslid kan interneten totdat de totale bundel van 200Gb op is. Nu blijkt dat deze flexibiliteit ophoudt te bestaan zodra we de grens over gaan. In de praktijk betekent dit dat zodra de 20Gb Europa bundel van de simkaart in de B818 op is deze moet worden vervangen door de volgende simkaart uit de groep om de volgende 20Gb te kunnen aanspreken etc. Dat is natuurlijk super onpraktisch. Die 20Gb bundels gaan overigens wel weer van de totale datapot af.
      Ik ga nu toch maar even bij KPN kijken. Wij kunnen elk moment bij Vodafone weg.
      Laatst gewijzigd door Charm op za 18 sep 2021, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
        --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

        Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
        Camper-T
        Berichten: 1145
        Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

        Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



        Bericht door Camper-T »

        Ik heb meerdere gekoppelde zakelijke KPN Unlimited abonnementen en ook daar zijn de regels identiek: in het buitenland max 25Gb per maand per simkaart.
        Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
        Gebruikersavatar
        Charm
        Berichten: 3453
        Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

        Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



        Bericht door Charm »

        Zo werkt het kennelijk. Tot op vandaag wist ik niet dat bij Vodafone deze regel ook geldt voor Red Together. De reden om juist voor dit abonnement te gaan, is hiermee onderuit gehaald. Daarom kan ik weer om me heen gaan kijken :P
          --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

          Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
          Gebruikersavatar
          Schovie
          Berichten: 391
          Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
          Locatie: Langedijk

          Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



          Bericht door Schovie »

          Ik heb ook het 200 Gb Together abonnement met 2 toestellen en een duo sim kaart. Hetzelfde probleem. Wel meerdere maanden het bericht gekregen dat ik de 20 Gb overschreden had. Maar heeft nog niet geleid tot consequenties. Inmiddels ben ik via wat connecties wel in het bezit van onbeperkt Internet via het Spaanse Xenet. Als Android aanbidder heb ik dit keer het advies van Applelover (Appellover) overgenomen :-B . Deze sim kaart zit nu in mijn router en werkt geweldig. Maar via Vodafone kan ik ook nog steeds Internetdata verkrijgen ondanks de overschrijding.
          Laatst gewijzigd door Schovie op za 18 sep 2021, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
          Gebruikersavatar
          Schovie
          Berichten: 391
          Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
          Locatie: Langedijk

          Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



          Bericht door Schovie »

          P.s. Mijn zoon heeft in Frankrijk een maandelijks opzegbaar abonnement afgesloten met 150 Gb.Ging vrij gemakkelijk via een zuil daar. Heeft een willekeurig Frans adres opgegeven.
          https://mobile.free.fr/fiche-forfait-free.html
          Gebruikersavatar
          appellover
          Berichten: 4931
          Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
          Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

          Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



          Bericht door appellover »

          Valt mij toch tegen ,verbruik ongeveer 10GB per dag ,tv en internet.Tv staat ongeveer 6/7 uur per dag aan ,denk toch dat het ruim 1 GB per uur verbruikt.
          Zit deze maand op 202 GB roaming.
          Werkt op volle snelheid want de tv buffert niet en gebruik ondertussen ook nog 2 ipads ,met iphone 7 als hotspot.
          Gebruik nu een amazon fire en NLziet om tv te kijken.
          Happy with Xenet.
          Gr.Ron.


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
          Challenger Genesis 388 eb 2016
          Gebruikersavatar
          Schovie
          Berichten: 391
          Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
          Locatie: Langedijk

          Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



          Bericht door Schovie »

          Ik heb de Xenet sim kaart vanaf 7-9 en zit nu op een verbruik van 95Gb, iets minder NLziet maar meer Internet. Muziek onderweg via Nederlandse radio zenders via TuneIn en navigatie met Google maps is ook fijn. Heb wel gemerkt dat het chromecasten van ZiggoGo niet goed werkt. Buffert regelmatig terwijl ik daar met NLZiet geen last van heb. NLziet werkt ook direct op je MIStick, ZiggoGo werkt dan alleen via chromecast.
          Gebruikersavatar
          appellover
          Berichten: 4931
          Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
          Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

          Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



          Bericht door appellover »

          In de mistick is chromcast ingebouwd ,niet in de firestick.
          Gebruik alleen nog NLziet ,terwijl op de mistick ook nog CD app heb,maar de NLziet werkt beter.NZiet heeft app voor de firestck.
          Maximaal mag je 3 maanden aaneengesloten roamen maar je kunt ook de simkaart naar iemand in Spanje sturen die de sim dan even gebruikt.
          Gr.Ron.


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
          Challenger Genesis 388 eb 2016
          Plaats reactie