Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door jheeck »

Grappig, ik heb n.a.v. jouw eerste bericht in dit topic juist een Huawei B535 gekocht. Bevalt prima, wat mankeert er aan de jouwe?
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

Niets, maar gezien de grotere en meer antennes en de betere specs van de 818 hoop ik dat hij bij slechte ontvangst mogelijk nog beter presteert.
Als de 818 bevalt heb ik een 535 te koop....... :-B
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door appellover »

Joop,hoe sluit je de 818 aan, 230v.,12v.,of usb 5v.
Er zit geen accu in dus gebruikt permanent stroom ,of je moet hem uitschakelen.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

Direct op de 12V zoals ik nu ook al doe met de Huawei 535. Die gebruikt 0,4A, dus bijna 10Ah per dag. De 818 zou volgens DJ nog iets minder verbruiken.
Als het goed is krijg ik de 818 morgen binnen.
Ik heb net wel ontdekt dat de 535 een stuk sneller kan als ik ook de 5Ghz wifi erbij aan zet. Nu 63Mbps.
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door des »

Kan je dat iets verduidelijken ,met welke dingen je dat doet ,,, aub,,hoe dat noemt en waar je het moet aansluiten ,in uit 🤔
Thx
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

Sorry maar ik begrijp niet wat je van me wil weten.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door appellover »

Bij de 818 wordt een aansluiting 230v geleverd dus moet je zelf voor 12 volt aansluiting zorgen,denk niet zo moeilijk want volgens mij een 5,5mm stekker. De 818 is eigenlijk voor thuisgebruik vandaar die 230v.
Nadeel is dus dat je hem niet kan meenemen als je verder van camper af zit,de wifi is dan weg.
Weet niet hoe sterk de wifi is ,is wel 2,4 en 5 ghz.Voor mij is 25/30mbs genoeg om tv te streamen ,dat gaat prima.
Toevallig vandaag 30 meter van camper onder bomen in schaduw ,kan dan de iphone meenemen voor de hotspot en de ipad.Maar als de sim in de 818 ga je niet steeds de sim vervangen van iphone naar 818.Heb maar 1 onbeperkt/sim abo.
Dan is een tp-link m 7650 makkelijker,ivm accu.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatst gewijzigd door appellover op vr 10 sep 2021, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

JoopBrekken schreef:
ma 14 jun 2021, 9:26
Hij heeft een universele 12V aansluiting zoals op veel 12V apparaten zit. Losse snoertjes hiervoor zijn zo te koop.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

JoopBrekken schreef:
ma 14 jun 2021, 17:52
PaulBng schreef:
ma 14 jun 2021, 16:59
Hier zit wel een addertje onder het gras...

Het ding wordt gevoed met een 12v adapter. Ik zie nergens de specs van de voeding. En die kan in een camper, aan de hh-accu, makkelijk oplopen tot 14v.
Kan ie daar tegen? Of moet er een dc stabilisator tussen?


Paul
De Huawei is bij ons in de camper en op de boot tot 14,5V nog niet stuk gegaan, maar dit is geen garantie voor de toekomst.
Wel is mij bij een test met een variabele voeding gebleken dat de opgenomen stroom afneemt bij het opdraaien van de spanning, dus er lijkt wel een spanningsregelaar in te zitten.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

Misschien bedoelde "des" deze antwoorden, van 14 juni in dit draadje?
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door appellover »

Denk dat een stabilisator wel nodig is , zie bij mij regelmatig 14,5 volt ,je kunt Huawei niet de schuld geven als het mis gaat.

Moet wel vermelden dat de 4G bereik snel steeds beter wordt.
Deze reis ,paar maanden west europa, steeds goede,snelle 4G ,terwijl ik vroeger regelmatig heel matige verbinding of geen service .
Kijk nu ieder avond via de iphone 7 hotspot probeemloos naar tv ,geen schotel meer.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Zadowolony »

appellover schreef:Bij de 818 wordt een aansluiting 230v geleverd dus moet je zelf voor 12 volt aansluiting zorgen,denk niet zo moeilijk want volgens mij een 5,5mm stekker. De 818 is eigenlijk voor thuisgebruik vandaar die 230v.
Nadeel is dus dat je hem niet kan meenemen als je verder van camper af zit,de wifi is dan weg.
Weet niet hoe sterk de wifi is ,is wel 2,4 en 5 ghz.Voor mij is 25/30mbs genoeg om tv te streamen ,dat gaat prima.
Toevallig vandaag 30 meter van camper onder bomen in schaduw ,kan dan de iphone meenemen voor de hotspot en de ipad.Maar als de sim in de 818 ga je niet steeds de sim vervangen van iphone naar 818.Heb maar 1 onbeperkt/sim abo.
Dan is een tp-link m 7650 makkelijker,ivm accu.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik heb een duo Sim (twee kaartjes, 1 nummer), daardoor hoef je niet het kaartje er steeds uit te halen.
DJSmiley
Berichten: 4037
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door DJSmiley »

Ik heb m open gehad. Er zitten geen lineaire regelaars in (dat is ook vrij normaal anno 2021), maar alles wordt geswitched

Dan is het gedrag ook normaal dat bij een hogere spanning de stroom zal afnemen. Tot hoe hoog kun je gaan? Dat is afhankelijk van de gebruikte switchers en eventuele ingangscondensatoren.

Ik kon zo snel echter geen duidelijke stepdown op t printje zien waar ik typenrs (en dus datasheets) uit kan halen met harde getallen.

Gevoelsmatig verwacht ik geen problemen, zelfs al zou je er 20V op zetten. Condensatoren van 16V max op een 12V voeding lijken mij wat krap, dus ik gok dat die eerder 25V exemplaren zijn, en de meeste switches kunnen wel 25-30V aan. Maar dat zijn allemaal aannames, ik had geen zin om m verder te slopen 😀.

Direct op een (lithium) accu? 90% kans dat dat gewoon goed gaat.
Op een loodaccu? 80% kans, want tijdens het equalizen kan de spanning tot 15-16V oplopen.
Via een stabilisator? 100% kans.
Gezien die dingen niet zoveel kosten is dat dus wel de veiligste optie.

Overigens: met de hogere snelheden enzo is natuurlijk de wifi ook van belang. Je moet je apparaten bij voorkeur met 5Ghz verbinden. Op de 2.4Ghz is 20-40Mbit in de praktijk wel zo’n beetje het best haalbare.
De 5Ghz is een nieuwere wifi techniek en daarmee kun je zonder problemen 300-400Mbit halen. Dus dan zie je de potentie wat een mast kan leveren (zeker in NL)
In t buitenland kan het natuurlijk zijn dat de mast simpelweg niet sneller kan, dus dan houd het met de beste router ook gewoon op.

Simkaartjes wisselen is af te raden, een simslot is niet gemaakt op tig keer in- en uit.

Een (lokaal) simkaartje in de router of een dou sim is een betere oplossing.
Let wel: er is verschil tussen een duo sim en 2 simkaarten op 1 bundel.
Bij de meeste particuliere abbo’s is het een duo sin: dus 1 sim tegelijk actief. Betekend dus wel dat je dan niet gebeld kan worden als de sim in je router actief is.

Bij zakelijke abbo’s (en sommige andere) is een 2e sim mogelijk. Dat is dan een data-only sim, dus alleen internet, die op je normale bundel meelift. Dan kan je telefoon ook gewoon bereikbaar blijven
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Zadowolony »

Goede tip die ik hier kreeg was om de telefoon op vliegtuig stand te zetten als je de router heb aanstaan. Dan kan je niet gebeld worden, maar whatsapp en mail werken wel gewoon.
Daar we allebei een abo hebben heeft de minst gebruikte telefoon de duo Sim.
Plaats reactie