Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Charm »

Er zijn voldoende buitenlanden/regio's waar de 4G dekking ondermaats is. Duitsland is één van die bekende landen. Dus het hangt er een beetje van af waar je naar toe gaat om te bepalen of een 4G router zinvol is.
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    Atoz
    Berichten: 5451
    Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
    Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Atoz »

    Waarom iets veranderen waar moeder de vrouw tevreden van is?
    Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
    740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
    TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
    4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
    Camper-T
    Berichten: 1145
    Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Camper-T »

    Mijn reden was dat een hotspot opzetten met je iPhone er voor zorgt dat je de iPhone zelf niet meer met een ander Wifi netwerk kunt verbinden, inderdaad na een tijd flink warm wordt en met meerdere verbonden apparaten de snelheid soms redelijk afneemt. Ik zie een hotspot opzetten dan ook als een tijdelijke en handige manier van snel Wifi creëren maar niet voor permanent gebruik.

    Met de B818 router op reis heb ik in en rond de camper continue 100% Wifi ontvangst op alle apparatuur, zowel op de plek als onderweg. En met de externe Poynting Mimo V3 er aan heb ik nooit minder dan 75% 4G ontvangstbereik gehad, ook niet in Duitsland. Ook qua snelheid bijna zoals thuis.

    De één vindt Wifi een eerste levensbehoefte, de ander zet af en toe een hotspot op, het is maar wat je wilt en wat het budget hiervoor toelaat.
    Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
    DJSmiley
    Berichten: 3998
    Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
    Locatie: Nunspeet

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door DJSmiley »

    Voor mij is het ook een gevalletje spelen met... (Net zoals het zelf bouwen van m'n LFP accu)

    Maar met een faktor vrouw... Tja, als het nu, voor haar, prima werkt kan het alleen maar slechter worden.

    In 't dagelijks leven ben ik verwend met hoge snelheden internet en vpn verbindingen. Nu bezig met het upgraden van 10/40Gbit naar 100Gbit internetlijntjes. Tja, dan wil ik in mn busje ook gewoon een snelle lijn hebben. Nodig? Nee. Puur omdat het kan en leuk is om te spelen met nieuwere technieken :)
    Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
    Gebruikersavatar
    Zadowolony
    Berichten: 1926
    Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Zadowolony »

    Nadeel van de iPhone als hotspot vond ik ook dat de iPad met een ander Apple ID elke keer opnieuw moest aanmelden als die ff niet gebruikt was. Lastig. Dus ik hoefde manlief niet te overtuigen dat het nodig was. Ook ik heb als het om ict gaat graag de beste apparatuur
    Gebruikersavatar
    appellover
    Berichten: 4931
    Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
    Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door appellover »

    Dat is wel nadeel ,iedere keer opnieuw verbinden.Gaat snel maar wel steeds extra handeling,met de xiaomi (of amazon fire) stick heb je daar natuurlijk geen last ,eenmalig als tv aangaat.
    Je brengt mij op idee ,een rede om een b 818 aan te schaffen,wel toppunt van luiheid.
    Maar beide ipads kunnen dan permanent verbonden blijven,de stick gaat uit als ik de tv uitzet,zit in usb van tv.
    Nu zitten de ipads en tv op 1 hotspot want heb maar 1 onbeperkt abo. De andere 3 devices zitten op familie abo van totaal 36 GB.
    Gr.Ron.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Challenger Genesis 388 eb 2016
    Gebruikersavatar
    Zadowolony
    Berichten: 1926
    Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Zadowolony »

    Als je iets graag wil, zoek je de argumenten erbij . Nu moet je vrouw wel overstag gaan!
    Camper-T
    Berichten: 1145
    Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Camper-T »

    Binnen de groep mannen die van techniek en gadgets houden wordt voor een nieuwe aanschaf vaak gezocht naar een bepaalde overtuiging richting de vrouwelijke partner, dat zij het ook wil en vooral ziet zitten. Intimi kennen dit onder de term WAF, oftewel de Wife Acceptance Factor.
    Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
    Gebruikersavatar
    Zadowolony
    Berichten: 1926
    Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

    Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Zadowolony »

    Hier dus precies andersom MAF
    Gebruikersavatar
    appellover
    Berichten: 4931
    Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
    Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

    Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door appellover »

    Het automatisch verbinden met de Huawei is het Unic Selling Point.Dus denk dat het WAF punt wel lukt.
    Nou maar hopen dat de Huawei ook echt automatisch de ipads verbindt.
    Mijn vrouw leest nooit mee op het forum.
    “ zonde van je tijd die flauwekul om een toilet van een vreemde wat stinkt ,wat heb jij daar mee te maken”
    Soms heeft ze wel een punt hoor.De iphone als hotspot werkt inderdaad perfect om tv te kijken,de snelheid is dus het probleem niet.Eigenlijk zit ik stiekum te wachten tot de tv steeds gaat bufferen en ze zich ergert,maar helaas nog steeds niet.
    Gr.Ron.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Challenger Genesis 388 eb 2016
    Gebruikersavatar
    Zadowolony
    Berichten: 1926
    Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Zadowolony »

    Hier zijn de iPads direct verbonden als ze worden opengeklapt .
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3453
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Charm »

    Charm schreef:
    do 16 sep 2021, 9:20
    Charm schreef:
    za 11 sep 2021, 21:06
    Goed om te horen. Ik had inmiddels al gelezen dat T-Mobile al sinds enige jaren geen simlocks meer toepast op haar toestellen. Ik heb de B818 voor €95 gescoord inclusief verzendkosten. Goede deal wat mij betreft.
    Nu even verdiepen in de antennes. Weer een leuk klusje om mijn hersenen te pijnigen :-B
    De vreugde was van korte duur. DHL is het pakket 'kwijt'. Nu afwachten wat het onderzoek gaat opleveren.
    De vreugde is toch weer terug... :lol3:
    IMG_20210917_121840.jpg
    IMG_20210917_121840.jpg (206.92 KiB) 105 keer bekeken
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      Gebruikersavatar
      Zadowolony
      Berichten: 1926
      Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

      Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



      Bericht door Zadowolony »

      Gebruikersavatar
      Charm
      Berichten: 3453
      Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

      Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



      Bericht door Charm »

      Camper-T schreef:
      za 17 jul 2021, 9:45
      Omdat ik er al lezende achter kwam dat je voor 4 externe antennes naast pigtails ook een FW upgrade en wat aggregation settings aan zou moeten passen heb ik dit laten doen. De hele upgrade kost wat maar met de z.g.a.n. aanschafprijs van de B818 nog steeds goedkoper dan een nieuwe.
      Waarom zou een FW upgrade nodig zijn voor deze mod? Dit ontgaat mij op dit moment.
        --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

        Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
        Plaats reactie