Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Camper-T »

Hoe werkt het Spaanse Xenet met de Europese Roaming Verordening, ofwel dat een simkaart niet langer dan 4 maanden achtereen in het buitenland actief mag zijn en anders geblokkeerd wordt? Hebben zij hiervoor een slimme oplossing, of is het afwachten of het Xenet abonnement na 4 maanden nog werkt?
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door FrankdB »

Eén mogelijkheid zou kunnen zijn dat de Europese verordening (nog) niet is opgenomen in de Spaanse wetgeving.

Frank
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

De europese regels over roaming schrijven een minimum voor waar providers aan moeten voldoen.
Het MAG dus best langer, meer of beter zijn, maar omdat providers hun buitenlandse partners dan meer moeten vergoeden gaan de meeste providers op dat minimum zitten, en daar mogen we best al blij mee zijn :-B
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door appellover »

Heb het gevraagd bij Xenet ,antwoord :
U heeft in buitenland dezelfde aantal GB als in woonland Spanje ( voor mij dus onbeperkt) voor maximaal 3 maanden aaneengesloten periode.
Dus na 3 maanden weer ff naar Spanje.
Vertrok 18 juli uit Spanje en ben vandaag weer terug dus 2 maanden .
Is de bedoeling dat deze simkaart in de B818 gaat en heb dan voor de 3 iphone’s familie abo 22€ van 3 lijnen en totaal 36 GB samen.
Totale kosten zijn 21€ voor een onbeperkt en 22€ voor 3 lijnen dus 43€ voor 4 lijnen.
Voor de tv en ipads gebruiken we de B818 in de camper en als we te ver weg zitten voor de wifi van de B818 gebruiken we de iphone als hotspot,we hebben aan die 36 GB om te internetten voldoende,de tv gebruikt de meeste GB’s,kleine 10GB per dag.
Heb de app van NLziet op HD staan ,tv is 1080p,is toch onbeperkt.
Weet eigenlijk niet of je met NLziet 2 schermen gelijktijdig kan kijken ,want als ik weer thuis ben kijken we via de app op de android tv en gelijktijdig andere zender op de ipad .
Maar dat zien we dan wel ,had tot nu thuis altijd CD via de schotel maar daar stop ik dus mee,heb thuis fibra dus snel en onbeperkt.
Zou ook de B818 thuis kunnen gebruiken ,kan de fibra ook de deur uit,als het snel genoeg is via 4G en de b818.
Gr.Ron.
Afbeelding


Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

Ik hoop voor jullie dat ze er voorlopig niet op terug komen zoals b.v. in NL al wel met Bliep en Tmobile is gebeurd.
Die 3 mnd moet volgens EU regels eigenlijk minimaal 4 mnd zijn.
Wij gebruiken de 818 ook thuis, meestal meer als 100 mbps. Geen vast internet nodig.
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Charm »

Ik heb ook wat stroommetingen gedaan met de B818 en heb niet waargenomen dat de bij stijgende spanning het stroomverbruik afneemt. Dit zou erop wijzen dat er geen DC-DC converter is ingebouwd. Ik heb vervolgens een teardown gedaan van de router en heb geen spoel met ferrietkern kunnen ontdekken die kenmerkend is voor de aanwezigheid van DC-DC converter. Ik ga dus ook een stabilisator inbouwen. Het gaat deze worden: https://www.aliexpress.com/item/3290253 ... 3611%22%7D

Ik heb wel tijdens de testen gemerkt dat de router een grote piekstroom afneemt. Mij labvoeding stond ingesteld op 700mA max en dat bleek onvoldoende. Het gevolg was dat de router steeds opnieuw ging opstarten. Bij verhoging van de maximale stroom was dit probleem opgelost.
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Camper-T
    Berichten: 1145
    Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Camper-T »

    Dank voor het aanvullende onderzoek Charm, dit is nuttige informatie!

    Uit gemak gebruik ik een externe DC-DC converter die gelijk in de 12V van de camper past: https://www.conrad.nl/p/voltcraft-smp-6 ... 0-w-511712
    Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
    DJSmiley
    Berichten: 3998
    Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
    Locatie: Nunspeet

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door DJSmiley »

    Of https://nl.aliexpress.com/item/32635639334.html

    Die piekstromen geloof ik ook wel. Mijn meter is niet vlot genoeg om dat te meten, vandaar dat ik dat ook erbij had vermeld.

    Ik wil dat ooit nog eens gaan meten, hele kleine serieweerstand en met de osciloscope de spanningsval loggen, dan pak ik ook de korte bursts.

    Als de begrenzing op 700mA niet voldoende is voor de bursts, dan betwijfel ik of het wel gaat werken met de eerder genoemde USB stepup kabel. Maar goed, mogelijk zijn de bursts dermate van korte duur dat een stevige condensator al voldoende kan zijn om die piekjes op te vangen.

    Misschien dat @charm eens kan kijken wat ie doet met 700mA begrenzing en dan een 1000uF elco parallel op de uitgang
    Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
    Gebruikersavatar
    TestCase
    Berichten: 5996
    Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door TestCase »

    Dat laatste type gebruik ik ook om electronica te voeden, bevalt prima. Is alleen niks voor charm want je kunt niets tweaken.

    //Kees

    AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
    EuraMobil ProfilaRS 720EB
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3453
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Charm »

    Die regelaars ken ik en ik heb er drie in gebruik voor verschillende toepassingen. Ik wil mijn stabilisator in de B818 inbouwen dat gaat prima met mijn uitvoering. De test met de 1000uF zal ik uitvoeren.
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      Gebruikersavatar
      appellover
      Berichten: 4931
      Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
      Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

      Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



      Bericht door appellover »

      Afbeelding
      Wil dit als voeding gebruiken,usb c pd naar 12 v.dc max 36 watt,3 amp. Heb paar usb c pd stopkontakten in de camper.
      Voordeel is dat ik de router mee kan nemen naar buiten als de wifi te kort komt ,kan dan op powerbank met usb c .
      Gr.Ron.


      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
      Laatst gewijzigd door appellover op ma 20 sep 2021, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
      Challenger Genesis 388 eb 2016
      Gebruikersavatar
      Zadowolony
      Berichten: 1926
      Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

      Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



      Bericht door Zadowolony »

      Betekent dat, Ron, dat je de hele snoer en stekker van de b818 laat vervallen, en met dit kabeltje rechtstreeks van b818 naar usb 12v gaat? Zit er dan niets meer tussen? Gaat dat goed?
      DJSmiley
      Berichten: 3998
      Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
      Locatie: Nunspeet

      Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



      Bericht door DJSmiley »

      Yep, USB-C PD kan meer dan 5V leveren. Ook 9, 12 en 20V. 20V doen ze niet allemaal.

      Let wel, dit is USB-C, geen 'ouderwets' USB.

      USB-C is meer bedoeld voor dit soort dingen, je kan er bv ook een laptop mee opladen, of een telefoon (super)snelladen.
      Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
      Gebruikersavatar
      TestCase
      Berichten: 5996
      Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

      Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



      Bericht door TestCase »

      Ron heeft het over https://techacademy.id.nl/blog/wat-is-u ... je-er-aan/
      De stopcontacten zijn dan niet meer van die rechthoekige platte. Maar daar past deze van het plaatje in.
      Afbeelding

      //Kees

      AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
      EuraMobil ProfilaRS 720EB
      Plaats reactie