Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door seth_space »

@applelover,
Zoals je ook in de door mij eerder geplaatste link kunt lezen zijn de frquenties waarop je een dergelijke versterker gebruikt verkocht aan de providers. Die zullen alleen in speciale gevallen met erkende en geteste apparatuur toestemming verlenen. Met de door je genoemde Chinese apparaten kun je het zo wie zo vergeten.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Toemke »

Omdat Joyne ermee is gestopt en Astra 23 een te beperkt bereik heeft voor onze 80cm schotel hebben we voor dit systeem gekozen. https://www.mifi-hotspot.nl/Camperbunde ... imo-3v2-15

Eerst de gangbare setjes bekeken zoals Maxview, Avtex, Oyster.. maar deze leek mij toch interessanter en performanter. Beetje advies gevraagd bij een ander forumlid die het net voordien heeft geïnstalleerd en dan ook zelf gemonteerd. Blij mee.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

Aangezien je per uur ongeveer 2Gb data verbruikt, en omdat je met een NL SIM in EU maximaal ongeveer 20Gb per mnd hebt, ( dus 10 uur tv per mnd ) zal daar dan voor langer kijken, in ieder EU land een andere lokale SIM in moeten?
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Toemke »

Niet dat ik weet?
Heb er nu een extra data SIMkaart op mijn abonnement in. De RUTX11 heeft wel een dual SIM om eventueel een extra (buitenlandse) te gebruiken.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

Wil je het buiten NL gebruiken? Hoeveel data mag je in EU vebruiken? En hoeveel in NL?
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Toemke »

Verbruik, zeg maar beeldkwaliteit, is instelbaar zowel bij Orange (TV app van mijn provider, ik ben Belg) en ook bijvoorbeeld op Netflix.
Die test heb ik al gedaan op een Avtex TV. Ruim onder 1GB/hr.
Veel tv kijken doen we eigenlijk niet, meestal naar het journaal en een film eventueel als het slecht weer is.

Een unlimited bundel is 30Gb en nadien aan verminderde snelheid 512Kbps.
Als we over onze bundels dreigen te gaan kopen we een lokale Data kaart. Onze bundel hebben we sowieso, als we al eens een extra kaart moeten kopen zal het nog goedkoper zijn dan een abonnement bij TV-Vlaanderen, hoop ik toch :wink:
Voordeel is dat hij nu behalve 2 LTE antennes, een GPS antenne, ook 2 WIFI antennes heeft op het dak en zowel 2,4 als 5Ghz kan ontvangen. Als we WIFI ontvangen op een camping oid is het gratis kijken 8-)

Het gemak om niet meer uit te moeten kijken of we onder bomen staan, hevige wind schotel dicht, regenval blokjes op het scherm heeft ook meegespeeld in de keuze.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

Ok, ik had niet gezien dat je Belg bent. Plezier ermee!
Wij kijken in NL online TV met ons onbeperkt Tmobile abo en een goede router met ext. antenne.
Omdat het internet dan via wifi van de router bij de tablet komt is de kwaliteit en dus het dataverbruik bij de meeste NL providers niet instelbaar, alleen bij KPN wel.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door appellover »

@ Atoz en Seth,heb het ff gevraagd aan de provider ,maar een repeater of versterker is geen probleem,kunt u gewoon gebruiken bij zwak signaal van Orange.
Wellicht is dat alleen in NL niet toegestaan.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Atoz »

Blijkbaar is het die toestemming van je provider die het je zou toelaten.

Is het gebruik van GSM repeaters binnen de EU toegestaan?
Binnen de Europese Unie (Richtlijn 2014/53/EU van het Europees Parlement en de Raad) is de handel in GSM repeaters vrij toegestaan. In veel landen, waaronder Nederland, België en Duitsland, dient de gebruiker voor ingebruikneming eerst officieel schriftelijk toestemming te vragen aan de provider. De reden hiervoor is dat de providers deze GSM frequenties hebben aangekocht en willen voorkomen dat er storing (door inferieure apparatuur of door incorrecte installatie) wordt veroorzaakt op hun netwerk. Toestemming wordt in de praktijk zelden tot nooit gegeven, ongeacht het merk apparatuur of de instantie of particulier die het aanvraagt. De mobiele providers voelen zich niet verantwoordelijk voor de dekking binnenshuis. Dit kunnen zij logischerwijs ook niet zijn, gezien de vele verschillende bouwconstructies. De repeaters die wij aanbieden zijn uitsluitend voor gebruik binnenshuis en veroorzaken, mits correct geïnstalleerd, geen storing of ruis op het netwerk van de providers of in uw directe omgeving. Ons bestaansrecht is goed werkende apparatuur leveren voor een betaalbare prijs. Wij hebben inmiddels vele tevreden klanten die onze GSM repeaters met veel plezier en probleemloos gebruiken.
Bron: https://www.gsm-repeater-shop.nl/faq#answer9

Eigenlijk zou je daarvoor de wetteksten van elk land afzonderlijk moeten bekijken, waarbij je zelfs de betrokken deelstaten hun wetgeving ook nog eens moet bekijken.
We wijken af ;-)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Atoz »

Omdat ik als Belg weet waar we dat antwoord in België voor het Belgische grondgebied, kunnen vinden ging ik op zoek bij het BIPT
https://www.bipt.be/file/cc73d96153bbd5 ... atoren.pdf

Het mag dus niet.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door appellover »

Zal de mail met toestemming goed bewaren.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
GeVaSta
Berichten: 389
Lid geworden op: di 29 apr 2008, 22:17
Locatie: Drenthe

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door GeVaSta »

DJSmiley schreef:
do 17 jun 2021, 20:44
Als ik 'm voor weinig kan scoren lijkt de Huawei B818 me nog wel eens wat..
Ter info:
Ik gebruik sinds enigige tijd die Huawei B818 tot volle tevredenheid. Heb hem binnen in de achterhoek van de camper geplaatst, daar waar de kunstof achterzijde net om de bocht doorloopt. Dus zonder buitenantenne. Het apparaat is 4 x 4 Mimo (Cat 19). Aangesloten via step down convertertje die afgesteld is op 11 Volt uit. Prima snelheden tot meer dan 100Mbit/s. Natuurlijk afhankelijk van wat de mast beschikbaar heeft.

Deze routers zijn vaak tweedehands ook tegen een redelijke prijs te scoren omdat veel mensen via een T-Mobile abonnement voor thuis, zo’n router er bij aan moesten schaffen. Heb hem zelf voor €100,- gekocht.

Hiervoor hat ik een Teltonika Rut 240 maar deze is klassen beter/sneller.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Lambiek »

appellover schreef:@Atoz ,ik zal het eens vragen bij mijn providers ( lowi en xenet) of zo’n versterker probleem is.
@ Lambiek,een chromcast tv stick is mij bekend hoor maar was dubbele prijs van een mi stick ( 59€ / 29,95€).Beide Android.
Gr.Ron.
Chromecast afstandsbediening is wat fijner, degelijk enz persoonlijk natuurlijk voor die paar €€€ .

Grappig om te lezen, dat je binnen 1 jaar tijd , van schotel freak naar ook online tv freak gaat.
En je bent erg goed bij de tijd Met tech

Gr
.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door appellover »

Ben meer naar internet verhuisd omdat ik nu een onbeperkt bundel heb voor heel EU.Was voorheen 25GB maar was na hooguit een week leeg.
Had altijd 2 mobieltjes nodig met chromcast,nu met mi tv stick nog maar 1.
Komt bij dat we steeds minder tv kijken en meer netflix of prime,hele zomer herhalingen op tv.
En geen stroom nodig voor schotel en decoder,alleen de tv.
En is er geen 3 of 4 G kijken we via de schotel of de ( thuis) gedownloade film of serie op de lpad 12.9.
Woensdag krijgen we tweede Pfizer prik dus dan wordt het makkelijker om te reizen,zijn nu vanwege corona thuis sinds eind augustus.
Beetje hobby van me al die gadgets,mijn vrouw vindt het allemaal maar onzin die ipads,iphones,iwatch met al die opladers en kabels.
Waren dagen bij dat Amazon 3 keer op een dag kwam maar dat doe ik nu via een afhaalpunt,werkt prima.
Vind het leuk om al die mogelijkheden te onderzoeken,ben nu bezig met mijn iwatch ,355 pagina’s.
Toch prachtig dat mijn horloge zegt dat ik lang genoeg heb gezeten en nu stukje moet lopen,mijn vrouw: waar bemoeit hij zich mee? Naar mij luister je nooit.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie