Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Zadowolony »

Zag dat bij Ali de huawei b818 voor ca 137 euro ex btw te koop is, EU versie.

€ 137,45 | Unlocked Nieuwe Huawei B818 4G Router 3 Prime Lte CAT19 Router https://star.aliexpress.com/share/share ... ocialShare
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Camper-T »

Zadowolony schreef:
vr 16 jul 2021, 14:09
Zag dat bij Ali de huawei b818 voor ca 137 euro ex btw te koop is, EU versie.

€ 137,45 | Unlocked Nieuwe Huawei B818 4G Router 3 Prime Lte CAT19 Router https://star.aliexpress.com/share/share ... ocialShare
Wordt bij vermeld dat het de telefoonfucntie niet ondersteund en dat de router niet in de originele verpakking zit.
Dit samen met de wetenschap dat het via een 1-pitter uit China wordt verkocht geeft mij geen direct vertrouwen.
Behoudens het feit dat ook niet duidelijk wordt of deze Ali zending nog onderhevig is aan invoerrechten en de BTW.

Ik zou af en toe op MP kijken omdat ze daar regelmatig worden aangeboden rond de €100,00-€150,00 en vaak z.g.a.n.
Wil je op 100% zeker dan €229,00 hageltje nieuw bij o.a. Bol.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
TonenJolanda
Berichten: 145
Lid geworden op: wo 21 jun 2017, 9:00
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door TonenJolanda »

gvs0001 schreef:
ma 21 jun 2021, 20:52
DJSmiley schreef:
do 17 jun 2021, 20:44
Als ik 'm voor weinig kan scoren lijkt de Huawei B818 me nog wel eens wat..
Ter info:
Ik gebruik sinds enigige tijd die Huawei B818 tot volle tevredenheid. Heb hem binnen in de achterhoek van de camper geplaatst, daar waar de kunstof achterzijde net om de bocht doorloopt. Dus zonder buitenantenne. Het apparaat is 4 x 4 Mimo (Cat 19). Aangesloten via step down convertertje die afgesteld is op 11 Volt uit. Prima snelheden tot meer dan 100Mbit/s. Natuurlijk afhankelijk van wat de mast beschikbaar heeft.

Deze routers zijn vaak tweedehands ook tegen een redelijke prijs te scoren omdat veel mensen via een T-Mobile abonnement voor thuis, zo’n router er bij aan moesten schaffen. Heb hem zelf voor €100,- gekocht.

Hiervoor hat ik een Teltonika Rut 240 maar deze is klassen beter/sneller.
Mag ik vragen waarom je hier een step down converter gebruikt?
Groet, Ton
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Zadowolony »

Ja, had ik ook gezien. Ik wacht rustig af of er wat interessants voorbij komt. Dit jaar wordt toch ook weer geen buitenland zoals het zich nu laat aanzien.
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Camper-T »

TonenJolanda schreef:
vr 16 jul 2021, 15:25
gvs0001 schreef:
ma 21 jun 2021, 20:52
DJSmiley schreef:
do 17 jun 2021, 20:44
Als ik 'm voor weinig kan scoren lijkt de Huawei B818 me nog wel eens wat..
Ter info:
Ik gebruik sinds enigige tijd die Huawei B818 tot volle tevredenheid...

...Hiervoor hat ik een Teltonika Rut 240 maar deze is klassen beter/sneller.
Mag ik vragen waarom je hier een step down converter gebruikt?
De B818 heeft volgens specificaties een 12VDC voeding nodig, die krijg je middels de bijgeleverde 230V adapter.
In de camper zou je deze dus direct op 12 volt kunnen zetten met een simpel verloopkabeltje.
Toch kan het zijn dat de accu/dynamospanning soms wat hoger wordt en dat de B818 dit niet heel prettig vind.
Grote kans dat de B818 een eigen spanningsstabilisator aan bord heeft maar extern is dus een extra veiligheid.

Zadowolony schreef:
vr 16 jul 2021, 15:26
Ja, had ik ook gezien. Ik wacht rustig af of er wat interessants voorbij komt. Dit jaar wordt toch ook weer geen buitenland zoals het zich nu laat aanzien.
Op zich heb je er in Nederland net zo veel aan als in het Buitenland maar mocht je in Nederland blijven dat is de dekking meestal al dusdanig goed dat losse routers en antennes niet direct nodig zijn. Hierdoor heb je de tijd om MP in de gaten te houden, of er een leuke aanbieding voorbij komt.
Als eerder aangegeven heb ik mijn B818 laten voorzien van 4 externe SMA connectoren voor het aansluiten van een externe 4x4 Mimo antenne.
Het geheel is nog niet getest want de juiste antenne moet nog bepaald en gekocht maar deze vakantie wordt dit de internet-setup, in NL of de EU.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Zadowolony »

Heb je een link van die antenne? Kan ik ff kijken wat dat is.
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door GeMa »

Teltonika heeft prima LTE routers die uitstekend geschikt zijn om direct op 12 volt aan te sluiten. Ook kun je er in- of externe antennes op aansluiten al naar gelang de behoefte. Bovendien koop je voor een redelijke prijs de hele set (router, voeding, 12 volt kabel en antennes).

Heb zelf de RUT 850, die is speciaal voor de automotive ontwikkeld.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Zadowolony »

Die is maar categorie 4.
De b818 is categorie 19. Dus de laatste is stuk sneller.
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Camper-T »

Zadowolony schreef:
vr 16 jul 2021, 16:07
Heb je een link van die antenne? Kan ik ff kijken wat dat is.
Dit is momenteel een van de weinige antennes met 4x LTE en 1x GPS: https://poynting.tech/antennas/mimo-3-15/
(GPS niet direct nodig maar zonder bestaat niet in deze antenne serie met 4x LTE.)
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Zadowolony »

Bedankt!
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door DJSmiley »

Camper-T schreef:
vr 16 jul 2021, 9:33

Ik heb op een zelfde manier de B818 via MP gekocht voor €125,00 en deze aan laten passen naar 4x Mimo SMA connectoren.
Heb jij dit ook (al) gedaan, of houd je het voorlopig op 2x2 Mimo via de orginele externe antenneconnectoren van de B818?
Nee, nog niet gedaan. Ik heb nu nog de 'normale' 4x4 interne antenne's

Ik zie het wel hoe het in de praktijk gaat. Die grote Poynting past niet goed op mijn dak (kleine buscamper) dus is niet echt een optie. En om die puist nu telkens erop te leggen als ik 'm nodig heb zie ik ook niet zitten.

Dan zou het eerder een kleine puck ofzo worden met 2x2, of 2 van die pucks om toch 4x4 te krijgen. En idd, dan zal ik ook 4 SMA pigtails erop moeten zetten, maar voor nu nog niet zoveel moeite gedaan.

Ik hoop tegen die tijd gewoon een starlink te pakken, die krijgen we op de zaak als t goed is als testspeelgoed :)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Camper-T »

DJSmiley schreef:
vr 16 jul 2021, 22:02
Camper-T schreef:
vr 16 jul 2021, 9:33

Ik heb op een zelfde manier de B818 via MP gekocht voor €125,00 en deze aan laten passen naar 4x Mimo SMA connectoren.
Heb jij dit ook (al) gedaan, of houd je het voorlopig op 2x2 Mimo via de orginele externe antenneconnectoren van de B818?
Nee, nog niet gedaan. Ik heb nu nog de 'normale' 4x4 interne antenne's

Ik zie het wel hoe het in de praktijk gaat. Die grote Poynting past niet goed op mijn dak (kleine buscamper) dus is niet echt een optie. En om die puist nu telkens erop te leggen als ik 'm nodig heb zie ik ook niet zitten.

Dan zou het eerder een kleine puck ofzo worden met 2x2, of 2 van die pucks om toch 4x4 te krijgen. En idd, dan zal ik ook 4 SMA pigtails erop moeten zetten, maar voor nu nog niet zoveel moeite gedaan.

Ik hoop tegen die tijd gewoon een starlink te pakken, die krijgen we op de zaak als t goed is als testspeelgoed :)
De Panorama LPMM4-7-38 puck met alleen 4x4 Mimo is ook nog een optie als het niet te groot/hoog moet worden en is ook iets goedkoper.

Omdat ik er al lezende achter kwam dat je voor 4 externe antennes naast pigtails ook een FW upgrade en wat aggregation settings aan zou moeten passen heb ik dit laten doen. De hele upgrade kost wat maar met de z.g.a.n. aanschafprijs van de B818 nog steeds goedkoper dan een nieuwe.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Camper-T »

Zadowolony schreef:
vr 16 jul 2021, 20:57
Bedankt!
Deze optie kan ook nog, wat ik aan @DJSmiley voorstelde: https://www.mifi-hotspot.nl/panorama-lg ... ps-antenne
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Zadowolony »

, bewaard voor volgende stap.
Plaats reactie