Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

jaap van duijn schreef:
ma 18 okt 2021, 13:14
@TS,

Mag ik het zeggen, neem geheel geen versterker, dan heeft een ander - misschien - ook ontvangst.
Laatste camperplaats 33 verschillende WIFI toestanden maar van camperplaats zelf konden we niets krijgen - te druk :).

Jaap
Je mag het zeggen Jaap maar het gaat hier over een apparaat om 4g beter te ontvangen, en daar heeft niemand nadeel van.
Een wifi versterker is heel wat anders.
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3451
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Charm »

Bij mij zit de stabilisator er ook in. Niettemin ben ik wel benieuwd wat Huawei er zelf van zegt.
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    appellover
    Berichten: 4931
    Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
    Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door appellover »

    Afbeelding
    4G versterker ,maar mag eigenlijk niet.
    Afbeelding
    Maar heeft niks te maken met 4 g router.Versterkt bestaande wifi ,maar heb ik in camper zelden nodig of je moet ver van de router vandaan gaan zitten.
    Gr.Ron.
    Challenger Genesis 388 eb 2016
    Gebruikersavatar
    Camperic
    Berichten: 5580
    Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
    Locatie: City of Mars

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Camperic »

    Charm schreef:
    ma 18 okt 2021, 14:40
    ben ik wel benieuwd wat Huawei er zelf van zegt.
    Ik ook :thumbup:
    Eric

    Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
    Gebruikersavatar
    appellover
    Berichten: 4931
    Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
    Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door appellover »

    Afbeelding
    Heb ook zo’n stekker besteld,maar kan maar tot 12 watt .
    Dan kan ik router overal gebruiken met powerbank.
    Gewoon proberen voor die paar euri.
    Gr.Ron
    Challenger Genesis 388 eb 2016
    Gebruikersavatar
    Zadowolony
    Berichten: 1923
    Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Zadowolony »

    Ron, de Xoro gevonden bij Amazon.nl , €20,78
    Merci.
    Gebruikersavatar
    TestCase
    Berichten: 5961
    Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door TestCase »

    JoopBrekken schreef:
    jaap van duijn schreef:
    ma 18 okt 2021, 13:14
    @TS,

    Mag ik het zeggen, neem geheel geen versterker, dan heeft een ander - misschien - ook ontvangst.
    Laatste camperplaats 33 verschillende WIFI toestanden maar van camperplaats zelf konden we niets krijgen - te druk :).

    Jaap
    Je mag het zeggen Jaap maar het gaat hier over een apparaat om 4g beter te ontvangen, en daar heeft niemand nadeel van.
    Een wifi versterker is heel wat anders.
    Niet versterken maar beter ontvangen om er wifi van te maken. Daar hebben evt. anderen wel degelijk last van want er zijn maar een paar wifi kanalen.

    //Kees



    AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
    EuraMobil ProfilaRS 720EB
    Gebruikersavatar
    JoopBrekken
    Berichten: 4251
    Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
    Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door JoopBrekken »

    Die wifi is alleen voor jou kontakt met je router ( of bv je smartphone als hotspot ) in de camper. Dat is wat anders als een wifi versterker om de camping wifi beter te ontvangen. Dat laatste hebben andere campinggasten nadeel van, dat eerste nauwelijks.
    Er zijn 14 wifi kanalen op 2,5 Ghz en op 5 Ghz nog veel meer. De 818 gebruikt bijde.
    Camper-T
    Berichten: 1138
    Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Camper-T »

    Op een camping of CP waar 20 mensen hun Wifi router in de camper aan hebben zul je mogelijk wat signalen kunnen zien als je bijv. een Wifi analyser app gebruikt. Echter, de Wifi signalen zijn meestal in de camper en dragen in normale omstandigheden en bij normaal gebruik niet bijzonder ver. Laat staan dat dit andere Wifi signalen verstoort.
    Het is eigenlijk net als thuis in een drukke straat of flat, als je de Wifi signalen gaat bekijken met een Wifi analyser app kan het inderdaad best druk zijn. Jouw signaal is altijd het sterkste en zal weinig tot geen last hebben van de omringende signalen. Mocht de Wifi router toch hinder ondervinden dan zal deze automatisch naar een rustiger kanaal wisselen.
    Als je 5GHz Wifi gebruikt dan heb je meestal weinig signalen in de buurt, omdat het gros met 2.4GHz werkt. Apple is al jaren 5GHz als het kan.

    Dus een goede 4G router zorgt voor beter 4G ontvangst om beter, stabieler en sneller internet via Wifi in de camper te hebben.
    Als vaker aangegeven, dit heeft vrijwel niets te maken met Wifi repeaters of versterkers, dat soort materie kan wel verstoren.
    Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
    Gebruikersavatar
    TestCase
    Berichten: 5961
    Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door TestCase »

    Is buiten topic maar:
    Er zijn maar een paar bruikbare kanalen op 2.4GHz, minder dan de helft wanneer het druk is. Buiten de camper is de ontvangst echt nog prima en kan het de camping wifi en anderen echt flink storen. Zelf heb je er geen last van, dat klopt en dat is nu juist het probleem. Overschakelen naar een ander kanaal is zinloos wanneer het druk is.
    5GHz wordt helaas nog maar weinig gebruikt door hotspots op een CP of camping zie ik in de praktijk.


    //Kees

    AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
    EuraMobil ProfilaRS 720EB
    Camper-T
    Berichten: 1138
    Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Camper-T »

    DJSmiley schreef:
    zo 17 okt 2021, 17:41

    Wbt antennes: Persoonlijk vind ik van niet.

    Met een antenne kun je ontvangst verbeteren, maar dan moet er wel iets zijn om te verbeteren. Het is niet zo dat je met een antenne ineens bereik hebt op compleet afgelegen plekken. Zit je aan de rand van een dekkingsgebied, dan kan het wel een beetje helpen, maar je wint er niet de oorlog mee.

    Bij de Huawei B818-263 is de interne antenne 1-4dBi, afhankelijk van de gebruikte frequenties
    (bron: https://data.kommago.nl/files/pdf/huawe ... asheet.pdf pagina 20)

    Ga je kijken naar die XPOL-1 (bron: https://poynting.tech/wp-content/upload ... 001-V1.pdf )
    dan zie je dat die een gain heeft van 1.6 - 4dBi afhankelijk van de frequenties

    Externe antenne's op 4G routers: Ga eerst proberen, geld uitgeven en 'moeilijk doen' kan altijd nog
    Ik denk dat ik het met je eens ben maar ik kan het niet bevestigen. Zelf heb ik de Poynting Mimo 4x4 shark fin antenne met 5,8dBi versterking.
    Iets meer gain dan de XPOL-1 maar goed, daar zit ook een klein prijsverschil tussen.

    Omdat ik mijn B818 meteen heb laten modificeren naar 4 externe antennes [2x Main/ 2x Dev] kan ik de interne antennes niet meer gebruiken en dus ook niet vergelijken of de Mimo 4x4 wat toevoegd.
    Ik heb vooraf aardig wat lees- en kijkvoer op internet doorgenomen en las/zag hierbij regelmatig dat de Mimo 4x4 als een van de beste externe 4G/5G antennes naar voren kwam. Door metingen aangetoond sterker ontvangst en ook een hogere up/down snelheid.
    Daarbij nam ik de Kooi van Faraday en mogelijke storingsbronnen in de camper mee als potentiele dempingsfactoren in het 4G ontvangst. Dus bij voorkeur de antenne hoog en buiten directe stoorsignalen. Al zal de Kooi van Faraday niet echt op gaan in een kunstof camper op stalen chassis.

    Het eindresultaat was met een reis door de EU vrijwel nooit minder dan 75% ontvangststerkte en goede snelheden die bijna zo goed zijn als thuis.
    Of dit zonder externe antenne ook het geval was geweest kan ik dus niet zeggen. Misschien onnodig geld uitgegeven, misschien een prima keuze.
    Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
    Gebruikersavatar
    jaap van duijn
    Berichten: 2106
    Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
    Locatie: KATWIJK ZH

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door jaap van duijn »

    @Testcase,

    Krek, dat zeg ik.

    Jaap
    Gebruikersavatar
    Camperic
    Berichten: 5580
    Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
    Locatie: City of Mars

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Camperic »

    Op de laatste camping afgelopen vakantie stond ik vrijwel tegen de zendmast van de camping aan en had ik de EZ WiFi aan voor eigen netwerk. Het duurde niet lang of een andere campinggast waarvoor ik tussen zendmast en zijn caravan stond kwam vragen of dat WiFi netwerk van mij was. Dat was blijkbaar sterker dan het (overigens prima) netwerk van de camping, waardoor hij geen verbinding meer kon maken met het netwerk van de camping :oops: . Uiteraard EZ WiFi uitgeschakeld en zijn probleem was opgelost.
    Eric

    Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
    Gebruikersavatar
    TestCase
    Berichten: 5961
    Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door TestCase »

    Bijvoorbeeld! En wanneer iedereen met zo'n Huawei router deze uitsluitend op 5GHz gebruikt, 2.4GHz uit, dan scheelt dat alweer.
    Beloofd?

    //Kees

    AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
    EuraMobil ProfilaRS 720EB
    Plaats reactie