Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door des »

Heeft iemand tips voor een goede 4g ontvanger, versterker
Betaalbaar, met goed ontvangst.

Doel is deze in de camper te steken op 12v (via de camper batterij of zo ) of zo iets in die aard, en de 4 g ontvangst te optimaliseren, nu heb ik met mijn gsm niet altijd goede ontvangst, in bouillon op de camperplaats is dat zo goed als niets, ook op andere plaatsen heb ik er soms last van, de bedoeling is simkaart er in te doen, en wifi punt te maken, mischien iets met antenne met zuignap of zo,, wil geen gaten in mijn dak boren er voor.

Doel is om te streamen of tv kijken. Heb wel een chrome cast. Maar las laatst dat iemand Xiaomi gebruikt, iemand ervaring met dit?
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: 4g versterker, en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

Wij gebruiken hiervoor een Huawei B535 235. Zelfs zonder extra buitenantennes al een veel betere ( en snellere ) verbinding als met de smartphone.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5450
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: 4g versterker, en Xiaomi stick



Bericht door Atoz »

Kijk in mijn onderschrift, ook voor de externe antenne's, want daar zit toch wel het geheim van een goede ontvangst.
Laat de twee coaxkabels via de zonnepaneel in/uitgang lopen en monteer ze naast de zonnepanelen.

Maar ik beken, het is een drastische oplossing.

Edit: TP-Link AC750 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: 4g versterker, en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

Zoals vermeld is mij gebleken dat ook zonder externe antennes al een enorme verbetering te bereiken is.
Alleen met een 4g richt antenne is nog verdere verbetering te behalen.
Wij hebben deze op de camper : https://www.mifi-hotspot.nl/poynting-xp ... nne-5G-VAR
Op de boot een mimo omni antenne maar die doet haast niets.
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: 4g versterker, en Xiaomi stick



Bericht door des »

Is dat op 12v? Of gewoon deze antenna ergens in klikken?

Heb er geen kaas van geten🤔
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: 4g versterker, en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

Precies waar je om vroeg, een 4g ontvanger, versterker. Eventueel kan daar 1 externe antenne op aangesloten worden. Ja op 12V
https://www.mifi-hotspot.nl/huawei--B53 ... 0-mbps-wit
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5450
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: 4g versterker, en Xiaomi stick



Bericht door Atoz »

De beide antenne's zijn aangesloten op de tp-link.
Als je er geen kaas van hebt gegeten is dat helemaal niet erg, maar begin er dan vooral niet zelf aan.
Zoek iemand met ervaring om zulke antenne's te plaatsen en aan te sluiten.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5960
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: 4g versterker, en Xiaomi stick



Bericht door TestCase »

JoopBrekken schreef:Precies waar je om vroeg, een 4g ontvanger, versterker. Eventueel kan daar 1 externe antenne op aangesloten worden. Ja op 12V
https://www.mifi-hotspot.nl/huawei--B53 ... 0-mbps-wit
Dit is geen versterker maar een mifi router die van 4g een wifi signaal maakt. Mogelijk is de 4G ontvangst erg goed, dat weet ik niet. Maar ts vroeg, (in zijn onschuld?) om een versterker en dat is dit niet. Dit om duidelijk te zijn.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
des
Berichten: 707
Lid geworden op: do 08 dec 2016, 21:21
Locatie: Watervliet Belgie

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door des »

Aaah, sorry zal niet goed gevraagd hebben,

Wat ik zou willen in de plaats van een satelietschotel.

Een toestel waar ik een simkaart kan inpluggen, en gebruiken als hotspot, en die ook het te ontvangen signaal versterkt, en dit omdat ik op sommige plaatsen... Geen wifi ontvang van de camperplaats, ofwel ik geen 4g ontvangst tot bitter weinig ontvangst op 4g,een toestel die dit min of méér verbeterd zodat ik toch ontvangst heb.
En via chrome cast dan kan streamen naar de tv
Vandaar ook de vraag betreffende de Xiaomi stick.

Een satelietschotel, gaan we niet doen, omdat deze veel duurder is, en er gaten in het dak moeten en deze zwaarder weegt en zo mijn laadvermogen naar beneden haalt, en de mobilhome hoger word en ik op de péage in hogere tol kost valt.

Dit is wat ik bedoel.

Kan u me verder advies geven, iemand?
Mobviletta i90 2022
Bavaria 746 ´2018

België
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5960
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door TestCase »

Ok, deze omschrijving verklaart iets. Je zoekt geen 4G versterker maar een apparaat dat heel goed 4G ontvangt, met goede antenne, en daar een wifi signaal van maakt voor de tvstick of je telefoon, dit heet een mifi.
Dan heeft joopBrekken het juiste apparaat benoemd. Ik heb geen mifi dus kan niets aanbevelen, helaas. (Ik heb dan weer wel iets verstand van de werking van wifi, routers, mifi ... maar heb geen mifi nodig.)

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4358
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: 4g versterker, en Xiaomi stick



Bericht door jheeck »

Even een vraagje: Ik zie bij de specs een 12v voeding staan en ga er dan van uit dat die van netspanning die 12v maakt. Moet je die dan stukknippen om er een kabeltje voor aan het 12v boordnet van te maken of verkopen ze dergelijke kabeltjes ook kant en klaar? Stukknippen blokkeert direct het retourneren mocht zo'n apparaat toch niet bevallen...
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

Hij heeft een universele 12V aansluiting zoals op veel 12V apparaten zit. Losse snoertjes hiervoor zijn zo te koop.
DJSmiley
Berichten: 3970
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door DJSmiley »

Meeste werken idd op 12V. Dan is het een kwestie van een ander plugje, desnoods van een adapter van de kringloop. Of een ander stekkertje van de electronicashop (ik gok 5.5/2.1mm)

Op die manier hoef je niet de bestaande adapter te slopen.

Kwa routers (mifi): eentje met externe antenneaansluitingen is de voorkeur mocht het nodig zijn.
De hele kleine compacte dingen hebben een TS9 / CRC9, maar dat zijn erg kleine (fragiele) stekkers. Die dingen zijn vaak ook gevoed met een eigen accutje en/of microUSB.

Een 'normale' heeft een 12V aansluiting en een normale SMA connector. Dat is een stuk degelijker

De TPLink MR200 kan, of de wat nieuwere MR600 (CAT6 LTE).

Met een antenne (Die geen stroom verbruikt) versterk je de ontvangstgevoeligheid waardoor je ook in slechtere omstandigheden beter (of uberhaupt) bereik hebt.

De Poynting Puck 2 is bv een mooie compacte antenne die je op de bus kan doen. Die Joopbrekken linkt is de grotere variant, met een behoorlijk betere ontvangst, maar is ook wat groter.

Overigens is mijn ervaring met de MR600 dat zie zoiezo al prima ontvangt. Waar ik met mijn telefoon (iPhone SE 2020) buiten de bus net 2Mbit haalde, haalde de MR600 al 6Mbit met de deuren van de bus dicht. Een externe antenne kan dus altijd nog indien echt nodig.
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

Die TS9 antenne stekertjes zijn inderdaad te zwak.

Een mifi is kleiner en heeft daardoor ook kleinere ( dus zwakkere ) interne antennes, dus eerder een buitenantenne ( type mimo ) nodig

Dit soort steker is nodig voor de 12V voeding: https://www.allekabels.nl/stekker/11472 ... ector.html
Plaats reactie