Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Camperic »

appellover schreef:
di 28 sep 2021, 23:13
..... rondrijden op de cp met schotel omhoog om te zoeken naar plek met vrij zicht op het zuiden.
.......... nog even en ze kijken vreemd op als je schotel omhoog gaat.
Daar kijk ik al járen vreemd naar :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door hathi »

Ja Eric,zo kijkt ieder weer ergens anders van op, ik b.v. als iemand een stroomkabel gebruikt :-B ,Zo zie je maar weer,ieder maakt zijn eigen voor hem( gemakkelijke ) keuze
Hans
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door JoopBrekken »

Charm schreef:
wo 29 sep 2021, 9:26
Dank, ik kan het bevestigen. Ik heb opnieuw Vodafone klantenservice gebeld en nu werd dus wel verteld dat het het ook binnen de EU onbeperkt is. Erg bedankt voor deze tip.
Onderaan de prepaid tarief lijst staat dat er voor onbeperkt data gebruik in eu een FUP geld.
In de voorwaarden ( voor abo en prepaid ) staat dat dit 25Gb is.
Als de telefoon juf anders zegt als in de voorwaarden staat dan wens ik je veel sterkte bij een konflikt.
Het lukt me helaas niet meer om afbeeldingen te plaatsen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Camperic »

hathi schreef:
wo 29 sep 2021, 11:56
Ja Eric,zo kijkt ieder weer ergens anders van op, ik b.v. als iemand een stroomkabel gebruikt :-B ,Zo zie je maar weer,ieder maakt zijn eigen voor hem( gemakkelijke ) keuze
Dat klopt :thumbup:

Ik verbaas me er steeds over dat mooiere plekken niet worden gekozen vanwege betere ontvangst met schotel. Overigens prima hoor, want dan blijven die langer vrij :D

Zoals ik al eerder heb geschreven maakte ik mee dat ik bij aankomst op een camping een minder mooiere plaats kreeg toegewezen, terwijl er voldoende plekken vrij waren en daarnaar gevraagd kreeg ik als reactie "u heeft een schotel op het dak en daar heeft u betere ontvangst".
Niet alleen vanwege het dode gewicht heb ik de schotel dus niet veel later laten verwijderen :wink:

Soms is (was?) een stroomkabel nodig, maar ook daarvoor laat ik een mooiere plek niet links liggen.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



Bericht door Charm »

JoopBrekken schreef:
wo 29 sep 2021, 12:43
Charm schreef:
wo 29 sep 2021, 9:26
Dank, ik kan het bevestigen. Ik heb opnieuw Vodafone klantenservice gebeld en nu werd dus wel verteld dat het het ook binnen de EU onbeperkt is. Erg bedankt voor deze tip.
Onderaan de prepaid tarief lijst staat dat er voor onbeperkt data gebruik in eu een FUP geld.
In de voorwaarden ( voor abo en prepaid ) staat dat dit 25Gb is.
Als de telefoon juf anders zegt als in de voorwaarden staat dan wens ik je veel sterkte bij een konflikt.
Het lukt me helaas niet meer om afbeeldingen te plaatsen.
Kijk even in de vorige post van freekvo....
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    JoopBrekken
    Berichten: 4251
    Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
    Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door JoopBrekken »

    Daar waar hij schrijft dat hij geen FUP kon vinden? Ik dus wel :-B
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3453
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



    Bericht door Charm »

    Weer Vodafone gebeld en nu met iemand die er wel verstand van heeft. De volgende tekst komt uit de FUP :

    Vodafone Prepaid Unlimited
    De Vodafone Prepaid Unlimited bundels bieden een onbeperkte databundel in Nederland voor een periode van 1 dag, 3 of 7 dagen. In EU zone 1 kun je 2 GB per dag van je bundel gebruiken. Na het verbruik van deze 2 GB per dag zal toegang tot data uit deze bundel geweigerd worden voor diezelfde dag.

    Wel is gezegd dat handhaving in de praktijk kan meevallen als eventuele overschrijding niet te vaak voorkomt.
    Deze informatie was niet makkelijk te vinden en de medewerker was wel even aan het zoeken. Hij was wel eerlijk: hij vond deze beperking onredelijk voor prepaid en begrijpelijk voor abonnementen. Maar ja, het is zoals het is.

    link naar voorwaarden: https://www.vodafone.nl/abonnement/sim- ... jk-gebruik
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      Gebruikersavatar
      Zadowolony
      Berichten: 1926
      Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

      Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



      Bericht door Zadowolony »

      Jammer, anders was het een goede deal geweest.
      Maar unlimited in EU zal ook wel komen tzt.
      DJSmiley
      Berichten: 3998
      Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
      Locatie: Nunspeet

      Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



      Bericht door DJSmiley »

      En voorlopig als je in een land bent waar je veel Mb's gaat gebruiken (langer blijft) kijken of een lokale prepaid met een stevige bundel geen optie is.

      Ik heb de luxe van een telefoon van de zaak met een bedrijfsbundel, dus zolang het totaal van alle collega's in de pool binnen de bundel blijft zit ik goed, en geen specifieke restricties in de EU. Netto houden we meestal zo'n 100Gb over per maand dus dat moet lukken :-B
      Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
      Camper-T
      Berichten: 1145
      Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

      Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



      Bericht door Camper-T »

      Dat is nog een mooie regeling want de nieuwe bedrijfsbundels gaan buiten NL ook tot 25Gb per maand per aansluiting max.
      Daarna bijbetalen, of wachten tot de nieuwe maand aanbreekt.
      Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
      Gebruikersavatar
      appellover
      Berichten: 4931
      Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
      Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

      Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



      Bericht door appellover »

      Het probleem is tv,netflix kijken.
      Surfen,mailen,whatsapp en dergelijk red je wel met 25 GB.
      Maar de tv verbruikt 10GB per avond ,dat is probleem.
      Maar als het hier in Spanje kan, moet dat toch ook in andere EU landen lukken of denken ze ,gaat goed zo,tot de eerste begint dan volgt de rest heel snel.
      Is natuurlijk maar kleine doelgroep die tv wil kijken in buitenland via 4 G ,als ik zo binnen mijn familie kijk is er niemand.
      Gr.Ron.


      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
      Challenger Genesis 388 eb 2016
      Gebruikersavatar
      Robenan
      Berichten: 178
      Lid geworden op: zo 05 sep 2021, 11:11
      Locatie: ZO Brabant

      Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



      Bericht door Robenan »

      Wij ( ik en m’n vrouw) samen een red together abonnement met onbeperkt bellen en 100 GB data van Vodafone omdat :
      zij de enige zijn die Turkije bij Europa tellen en je dus je bundel daar gewoon kunt gebruiken. Is voor ons wel een groot voordeel.
      Bij afsluiten is dus nooit gesproken over een FUP voor deze bundel. Maar nu wordt je er wel op geattendeerd dat dit per telefoon maar 20 GB per maand mag zijn. Meer verbruik op straffe van bij betalen.
      En zo wordt je elke keer weer gefopt door deze firma’s, doordat ze gemachtigd zijn de voorwaarden tussentijds te wijzigen, waarvoor je tekent bij afsluiten van een contract, en wat ze dan ook gretig doen als ze zien dat er veel animo is voor de contractvorm.

      Gegroet :wave:
      Rob
      Ooit : TN 207D (vorige eeuw ;-) ) Nu: Fiat Ducato 2.8JTD Adria Coral S 650 SP
      Gebruikersavatar
      appellover
      Berichten: 4931
      Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
      Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

      Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



      Bericht door appellover »

      De beroemde(beruchte) kleine lettertjes.
      Ze zijn er niet zo blij mee om het te vermelden want het is meestal zoeken,voor de meeste mensen is fup nietszeggend.
      Kon het ook niet vinden ,dus maar vragen.Kreeg als antwoord dat uw bundel in heel EU (EER) hetzelfde is als thuis voor maximaal 3 maanden aaneengesloten.
      Gr.Ron.


      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
      Challenger Genesis 388 eb 2016
      Gebruikersavatar
      Charm
      Berichten: 3453
      Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

      Re: Een goede 4G-versterker en Xiaomi stick



      Bericht door Charm »

      Robenan schreef:
      wo 29 sep 2021, 19:38
      Wij ( ik en m’n vrouw) samen een red together abonnement met onbeperkt bellen en 100 GB data van Vodafone omdat :
      zij de enige zijn die Turkije bij Europa tellen en je dus je bundel daar gewoon kunt gebruiken. Is voor ons wel een groot voordeel.
      Bij afsluiten is dus nooit gesproken over een FUP voor deze bundel. Maar nu wordt je er wel op geattendeerd dat dit per telefoon maar 20 GB per maand mag zijn. Meer verbruik op straffe van bij betalen.
      En zo wordt je elke keer weer gefopt door deze firma’s, doordat ze gemachtigd zijn de voorwaarden tussentijds te wijzigen, waarvoor je tekent bij afsluiten van een contract, en wat ze dan ook gretig doen als ze zien dat er veel animo is voor de contractvorm.

      Gegroet :wave:
      Rob
      Dat is ook onze ervaring. Wij hebben een Red Together abonnement van 200Gb ivm Ziggo. Toen wij het contract aangingen meenden we gelezen te hebben dat 50% daarvan binnen de EU kon worden gebruikt. Dat was voor ons de reden om dit abonnement te bestellen. Kort geleden hebben we van die 20Gb limiet vernomen en ook nog per sim. Een teleurstelling waar ik Vodafone nog wel even over ga benaderen. Het blijft vanwege de lage kosten - we betalen in totaal nog geen €40 per maand - een aantrekkelijk abonnement en daarom houden we het nog aan.
        --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

        Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
        Plaats reactie